Ach ja, het waarom... er zitten zoveel lagen in deze opdracht... misschien wordt het nog duidelijk waarom precies, of waren er zoveel variabelen dat ze dit ene zekerheidje (de mol op die positie) er even ingeweefd hebben.
Voor mij is de leugen : "Eva, ik begin met jou" waarop een correct rood scherm volgt vermits Gilles bekent dat hij eerst de naam van de afvaller heeft ingetikt.
Hij kan het niet maken om nadien Eva voor te liegen dat de echte afvaller nog bij de anderen zit.
En ja, dit worden fantastische extra lagen bij het Ruth gebeuren uit seizoen 4 en een knipoog naar de koffertjesopdracht uit seizoen 6.
Eva wint - al dan niet gewild - de snelheidsuitdaging.
Mijn geloof in de integriteit van het programma zegt mij dat de regie de mol gevraagd heeft om deze keer de test écht op zijn kandidaats in te vullen.
Eva als kandidaat wordt beloond met de keuze om een concurrent naar huis te spelen (onmols) of de groep intact te houden (meer vertrouwen)
Als eventuele mol krijgt ze een hilarische kans om "een slachtoffer" te redden ipv te vermoorden.
zonder afbreuk te doen aan de mol-opdracht vermits er geen geld mee gemoeid is (wat tot nu toe toch lijkt?)
De overblijvers krijgen een serieuze brok geserveerd :
1.doen we moeite om de afvaller te redden?
2.geloven we Eva's bewering?
3. ben ik zeker genoeg van mijn test om mijn eigen hachje te wagen?
4. hoe kan ik mijn opgebouwd nep-mol imago bewaren?
5. hoe draai ik de groep naar mijn wens?
6. hoe maak ik mij als enige en echte mol het minst verdacht?
Denk dat enkel de meest gewiekste deelnemers hier ongedeerd uitraken!