In dat geval is Eva niet de mol, want Gilles heeft ook gezegd dat zijn favoriete mol niet gekozen was.
Oh, dat had ik niet gelezen. Heb je een link naar het interview?
In het interview met de makers in Humo wordt ook gezegd dat hun favoriet uiteindelijk niet de mol is geworden omdat tijdens het vragenrondje een andere potentiële mol beter loog. Misschien was deze persoon de favoriet die Gilles bedoelde. Aangezien in dat interview staat dat de makers unaniem dezelfde ideale mol aanwezen op basis van de reacties in de kring lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat Gilles het daarmee eens was (of misschien mocht hij zelfs zelf meebeslissen).
Edit: volgens mij had iemand het hier al gezegd maar zelfs bij de wandelopdracht vind ik haar molser nu ik de beelden even teruggekeken heb. Ze zegt namelijk eerst 'dit is niet belangrijk' en 'we zijn tijd aan het verliezen' of iets in die trant wanneer de zwakke groep bij het bord aankomt waarop staat dat ze zichzelf van de zwakste schakel moeten ontdoen om hun tocht aangenamer te maken. Ze spoort dus de groep aan om door te lopen, maar ze doet dit echter niet zo opvallend als bv. Elisabet. Pas nadat duidelijk wordt dat de groep niet in beweging te krijgen is, zegt zij dat er misschien een schakel los zit (waarmee ze in principe nog niet het goede antwoord aandraagt, maar daardoor wordt wel naar de ketting gekeken waardoor de plastic schakel uiteindelijk gevonden wordt). Kortom.. ze komt pas met die opmerking nadat het duidelijk is dat de groep echt nog even wil blijven staan om tot de oplossing van het raadsel te komen. Eerst spoort ze (onopvallend) de groep juist tweemaal aan om verder te lopen.
Ik vind dit opvallend, en dit in combinatie met haar wispelturige gedrag m.b.t. het cashen/verdubbelen bij vovinam en haar slechte acteerwerk maakt dat ze voor mij echt heel duidelijk op nummer 1 staat nu. Ver boven de anderen. Zelfs als ze iets doet wat onmols is is ze nog mols.
Ook na de eerste opdracht in aflevering 1 opnieuw gekeken te hebben, die opdracht waarbij er nog geen mol was gekozen, vind ik haar duidelijk anders daar dan in de rest van het seizoen. Ze zegt zelfs nog tegen Liesbeth dat ze haar er maar vanaf moet duwen als zij degene is die moet springen. Ook moedigt zij Liesbeth, die moet springen, aan om te springen en maakt zij op geen enkel moment een opmerking die Liesbeth angst aan zou kunnen jagen. Liesbeth springt dan ook uiteindelijk ondanks dat ze zichtbaar doodsbang is. Ik zie hier een fanatieke kandidaat die stinkend haar best doet... nergens doet ze een poging tot nepmollen. Ook roept ze nog dat ze keitrots is dat Liesbeth is gesprongen... wanneer hebben wij haar hierna nog zo veel vreugde zien of horen uiten vanwege het slagen van een opdracht? Ik herinner me die momenten niet. Het kan natuurlijk dat ze na de molselectie expres een andere kandidatenstrategie heeft aangenomen, maar daar geloof ik niet zo in eerlijk gezegd. Dan heeft ze wel radicaal het roer omgeslagen en dan blijft ze consequent goed in haar rol van nepmol zitten (je zou dan toch denken dat de fanatieke kandidaat in haar soms toch tevoorschijn zou komen).