Ow, die Kaat toch...
Ik verdenk haar sinds aflevering 1 en toch heb ik steeds dat stemmetje: ze zou het ook niet kunnen zijn. Ik twijfel, omdat ik vermoed dat Eva haar verdacht. Het kan zijn dat het niet klopt of dat Eva door haar ziekte totaal de test helemaal verkeerd heeft gemaakt. Ik ben daarom steeds op zoek naar een 'reservemol', maar eigenlijk zou -naast Kaat- het alleen Bas kunnen zijn, wat mij betreft. En hij werkt vaak samen met Kaat...
Ik vind ook dat ze ontzettend verdacht in beeld wordt gebracht. Daarom twijfel ik ook.
Aan de andere kant: die sleutelposities die Kaat bijna altijd lijkt te hebben en ook deze aflevering... Elisabet laten winnen bij de vliegtuig-opdracht (onder het mom van 'geld is niet belangrijk'), dat lachje van haar toen bleek dat Axel dat bootje op zijn brommer had ingeladen, twee brommers 'over het hoofd zien' (al zijn de straten van Hanoi natuurlijk bizar druk), haar lachje toen haar broer zei dat 'ze toch echt niet de mol kan zijn', meteen naar Bruno kijken als Gilles vertelt dat de afvaller op de eerste rij zit (als kandidaat toch wel vreemd, denk ik. Dan ben je meer gericht op jezelf, lijkt mij)...
Plus: als mol zit ze, samen met Bas, op de beste plek om te mollen. Zij vormen de schakel tussen de andere kandidaten.
Bij Kaat zijn zeker kandidaatse acties te zien, maar als ik alles afweeg, lijkt zij toch de meeste molse dingen te doen. En vooral: ze lijkt alles weg te lachen en komt daarmee weg. Kaat, it is.
(al houd ik Bas nog wel als reserve-mol
)