Wat is er intussen gebeurd? Wie vertraagde? Wie vond de mozaïeken niet? Wat we uiteindelijk wel zien is dat Kaat steeds Bas hielp met het aanwijzen van de steentjes en dat Bas uitstekende info gaf aan Joeri en Elisabet. Misschien is dat ook bewust zo gemonteerd.
Veel verdachter vind ik dat Kaat de gong en de boot niet spotte.
(even ingekort voor de leesbaarheid, hoewel ik het eigenlijk ook eens ben met de rest
)
Ik denk ook dat of Bas of Kaat de mol is. Voor mij kan het bijna niet anders dat dit dé plek was om te kunnen mollen.
Kaat blijft voor mij net wat verdachter dan Bas. Ik heb een tijd gedacht dat Kaat of Eva de mol moest zijn, omdat -wat hier ook ergens is opgemerkt door iemand
- het in dat duo best vaak fout gaat.
Kaat zat in afl 2 met Bas ook in een sleutelpositie en maakte weliswaar 'keilekkere dipsaus', maar deelde essentiële informatie niet en gooide bepaalde ingrediënten aan de kant. Zowel Bas als Kaat waren hier verdacht.
Wat toch weer minder voor Bas pleit is dat hij zijn tafelopdracht goed heeft vervuld (5 minuten tegenspreken is lang
en een moeilijkere opdracht dan Kaat had) en dat hij niet afgeschoten werd tijdens de survival-opdracht (bam, 4000 euro in de pot) Nu zou dat laatste een (inschattings)fout kunnen zijn, maar ik geloof dat eigenlijk niet.
En inderdaad: op een of andere manier werd door Bruno en Axel toch de beslissing genomen om de boot in te laden. Sowieso, omdat de tv niet meer paste
, maar ook omdat er rondom dat item de verwachting was dat het meer geld zou opleveren. En dat komt weer doordat Kaat en Bas niet de juiste informatie hebben doorgegeven.
Het 'niet spotten' van de gong en boot zijn in dit geval behoorlijk verdachte acties inderdaad!
Ik denk ook dat Kaat zich hier als 'de ideale kandidaat' gedroeg om op een subtiele manier toe te slaan.
Dat de mol zich teveel als een kandidaat zou gedragen; die gedachte laat ik sowieso los.
Kijk maar naar de Nederlandse versie 2018 en 2019.
Bij iedereen zijn molse en minder molse zaken te zien. Het moet ook niet meteen duidelijk zijn natuurlijk.