Och arme, Martijn! Wat een zwaar afscheid, die jongen genoot er zo van. Jammer, leuke kandidaat. Super aflevering verder weer
En een hele hoop opties om de mol weer aan het werk te zien...
BomBas en Kaat willen beiden de verfbom onschadelijk maken en daarmee de kans grijpen om geld uit de pot te spelen bij een foute keuze. Kaat wil zelfs experimenteren met de eventuele letter die Eva doorbelt en dan deze eerst bij de V en dan bij de M te proberen (mogelijk meer potgeld wegspelend). Ingrid radicaal mee oneens. Zij onmols hier (en dan ook exit). Axel wil ook stelsematig niet proberen Eva te redden, Elisabet gaat er ook niet in mee. Allemaal onmols. Joeri half half. Bruno oppert Eva wel terug te halen omdat hij vermoedt dat Gilles leugen in deze kwestie zit. Mols (voorkennis?) + wil daarmee potentieel geld wegspelen met een foute code poging. Maaar ik verdenk Bruno verder niet. Eva gaat voor pasvragen voor zichzelf; Mols want ze speelt daarmee geld uit de pot. Ik vond Eva ook verdacht met haar gespeelde (?) angst voor konijnen. Ze zette deze consequent door.
Verdachtst hier Kaat, Bas en Eva, alhoewel de mol zal weten mogelijk dat alles verandert zodra bekend wordt dat de verliezer daar aan tafel zit. Maar de mol weet niet 100% zeker of Eva dit nog binnen de tijd duidelijk gaat maken, dus kiezen voor geen redpoging is onmols.
Strand disco / visopdrachtOpvallendst:
-
Kaat zegt Elton John waar ze de Bee Gees had moeten noemen bij de silent disco, en probeert dan Bruno dit verkeerde antwoord in de schoenen te schuiven als hij haar corrigeert
Door Kaat wordt geld verloren. Ze rekt ook tijd en let niet op de aflopende klok.
-
Bas lummelt en rommelt met de portofoon meen ik; Laat Axel en Elisabet bijna een vis weer teruggooien! (Tijdverlies en rare beslissing). Martijn corrigeert hem. Verdient toch de volle mep bij de visopdracht.
-
Eva vergeet in welk bassin de laatste vis zwemt die ze moeten hebben en lijkt ook te oekelen met de portofoon aanvankelijk. Verdient toch de volle mep bij de visopdracht.
-Elisabet doet het goed bij de visopdracht en corrigeert twee dansers op het strand correct.
-Axel doet het goed en corrigeert een foute aanwijzing van Eva.
-Bruno doet het goed en drukt op het juiste moment op de knop.
Bootopdracht:-Martijn en Axel laten hun kist zinken waardoor de fakkel nat wordt. Martijn exit en ik verdenk Axel niet.
-Bas laat zijn kist zinken bij de grote bootopdracht, waardoor ze tijd verliezen én
twee meter diepen moet duiken. Wat hij vervolgens de trage zwemmer Joeri laat doen
-Kaat zit bij de lastigste (reken)opdracht bij de grote boot-opdracht en het is Eva en niet Kaat die bedenkt dat ze naar de boot moeten voor de oplossing van hun vraagteken.
-Joeri wat traag met zwemmen maar weet zich toch op de boot te hijsen en op tijd Elisabet en Bruno te bevrijden.
Wie is de molMol is Kaat of Bas... Bas of Kaat... Of Eva.. Ik neig voor het eerst niet naar Bas maar primair naar KAAT nu. Beiden zouden een topmol zijn wat mij betreft, prettige sympathieke karakters en subtiele onopvallende mollen. Eva nog steeds ook erg verdacht.
Zeker niet:
Axel, Bruno, Joeri (doet het te goed bij de silent disco en is teveel een Pieter type dus op basis daarvan valt hij eigenlijk af voor mij)
Vrijwel zeker niet:
Elisabet (slaap met slang in de kamer, wil Eva niet redden, doet het goed bij de visopdracht en corrigeert twee dansers op het strand correct)
Ik stap over van Bas op Kaat met Eva nog steeds als goede moloptie ook nog.