Eva, Kaat en Martijn zijn mijn favorieten, denk ik.
Haha, ja. Het zijn trouwens allemaal fijne mensen de kandidaten. Zoals altijd eigenlijk. Je hebt ook altijd het gevoel dat je ze goed leert kennen. Het eerste doel van de makers is dan ook om tien "personages" neer te zetten waardoor je met ze meeleeft las ik laatst nog eens in een oud Humo-artikel. Dat lukt prachtig.
Ik vind geen enkele kandidaat echt vervelend, maar ik zou persoonlijk niet alle kandidaten (ten alle tijden) als fijn omschrijven. Maar er is geen enkele kandidaat die ik echt niet uit kan staan en daar had ik naar mijn idee bij het afgelopen seizoen van WIDM toch wat meer last van.
Wat de kandidaten misschien onder andere minder storend maakt bij De Mol, is dat in dat programma in tegenstelling tot bij WIDM nauwelijks biechten te zien zijn, en dat de biechten die dan wel te zien zijn veel meer iets toevoegen. Als je dan een kandidaat minder leuk vindt, erger je je wellicht minder erg aan diegene bij De Mol dan je had gedaan bij WIDM omdat diegene niet telkens een op een in beeld komt terwijl diegene (vaak ook niet erg zinvol) commentaar levert.
Het kandidaten kunnen selecteren uit een grotere poule mensen zal ook wel bijdragen aan het vormen van een fijne(re) groep bij De Mol.
Ik vind het overigens sterk dat de makers van De Mol zulke diverse kandidaten hebben geselecteerd voor dit seizoen. Ondanks dat ik niet iedereen altijd even sympathiek vind, vind ik wel dat iedere kandidaat een unieke bijdrage levert aan het programma en juist die diversiteit maakt het nog leuker om het programma te kijken.
En, tja, ook al vind ik bijvoorbeeld soms het egoïstische gedrag van Elisabet storend... het levert wel interessante televisie op, toch?
Als iedere kandidaat zoals Bruno was geweest, was de groep maar saai geweest.