Molduel tussen de huidige hoofdverdachten van dit forum: Axel versus Kaat.
Axel: "Ik ben redelijk stressbestendig. Ik kan goed met druk omgaan. En ik kan in benarde situaties denk ik wel zien dat ik eruit geraak." Kaat: "Ik zou een goede Mol zijn omdat ik denk dat ik mensen echt kan meetrekken in een verhaal. En ik kan ook wel liegen, al zijn het om kleine dingen."
Axel: "[Een nadeel] is misschien [dat ik] soms een beetje te impulsief ben. Ook wel wat slordig in bepaalde dingen. En ik denk dat een Mol niet te veel steken mag laten vallen. Dus dat slordig zijn is niet ideaal." Kaat: "Ik zou geen goede Mol zijn omdat ik best een flapuit ben. En ik zeg niet dat ik schrik heb om mij per se te verspreken, maar misschien om handelingen te doen die bijvoorbeeld te hard opvallen omdat ik het dan zo goed wil doen om het te verpesten." (Bron: filmpjes op vier.be/demol)
1.1 Er is nog geen Mol gekozen
Axel gaat ondanks zijn hoogtevrees wel in het bakje omhoog maar durft niet te springen. Hij vindt het te hoog en zegt wel te hebben gesprongen als het vanaf een stuk lager was. Axel wordt niet gekozen om te jongleren.
Kaat motiveert Ingrid en de rest van de groep om te springen. Ze hoopt dat zij mag springen ("ik beloof denk ik echt dat ik spring") maar het wordt Ingrid die ondanks Kaats aanmoedigingen weigert. Kaat jongleert helemaal tot 500 euro. ("Ik kan dat wel een beetje, maar...")
1.2 De Mol wordt gekozen
Gilles: "Axel, mogen deze mensen jou vertrouwen op dit moment?"
[Axel zwijgt, trekt met mondhoek als in "dat is maar de vraag"]
Gilles: "Ben je zenuwachtig, Axel?"
Axel: "Ik? Ik ben niet zenuwachtig. Ik ben zelden zenuwachtig."
Gilles: "Je ziet er een beetje zenuwachtig uit."
Axel: "Is dat? Nee, (lacht) ik ben helemaal niet zenuwachtig. Echt niet."
Gilles: "Heb jij hier al interessante dingen gezien in de cirkel?"
Axel: "Zeker en vast."
Gilles: "Ja?"
Axel: "Zeker."
Gilles: "Kaat, heb jij redenen om zenuwachtig te zijn nu?"
Kaat: "Momenteel heb ik geen redenen om zenuwachtig te zijn."
Gilles: "Dus je zit hier 100% op je gemak?"
Kaat: "Dat niet, maar ik heb geen reden om zenuwen te hebben."
Gilles: "Zou jij met je jeugdige enthousiasme de groep op een dwaalspoor kunnen brengen?"
Kaat: "Ik zou dat zeker kunnen proberen. Of dat zou lukken dat weet ik niet."
Gilles: "Zou je dan een goede Mol zijn?"
Kaat: "Ik heb gezegd dat ik mijn best ging doen als ik de Mol zou mogen zijn en dat zal ik dan ook zeker doen."
Joeri in de auto: "Ik vrees dat we met een verschrikkelijk goede Mol gaan zitten." Kaat lacht een stil en geniepig lachje.