Aanvullend bewijs dat Axel op bepaalde stukken heel snel is gegaan, en Bas ergens flink heeft vertraagd. Ik heb alle tussentijden in een tabelletje gezet. Wat opvalt: vanaf de start tot aan exit 2 waar Bas staat, doet Axel er precies 14 minuten over. Omdat hij over zijn eerste gang naar exit 1 al 6,5 minuut doet (net als de rest, m.u.v. Joeri), doet hij dus 7,5 minuut over:
- het ophalen van de pasvraag aan het begin van tunnel 1
- de hele tunnel 2.
Ik had in eerste instantie 2x5=10 minuten gerekend voor het ophalen van de pasvraag, maar hij heeft dit dus nog veel sneller gedaan! Axel moet als een bezetene door die tunnels hebben geraced (wat dan ook verklaart waarom hij veel pauzes nodig had, hij zat gewoon kapot). Ik houd het nu op 2x2,5= 5 minuten heen en terug naar de pasvraag, en 2,5 minuut voor tunnel 2. Samen 7,5 minuut.
Joeri doet van koker 3 in tunnel 1 naar koker 1 in tunnel 3 precies 3'40 minuten. Dus ook Joeri is razendsnel (wss. zo'n 2,5 minuut) door tunnel 2 gegaan. Tunnel 2 was dan wel de langste, maar blijkbaar helemaal niet zo moeilijk in vergelijking met tunnel 1 en 3.
Desalniettemin deed Bas over tunnel 2 niet minder dan 7,5 minuut.