De mol weet dat en een vakjury en twee varkenswassers deze opdracht gaan beoordelen.
De kandidaat weet dat er een goede collectie gemaakt moet worden. Creatief en draagbaar.
Wat voor de mol in ieder geval niet moet gebeuren is dat een ontwerp én heel goed is én herkend wordt door J+A als zijnde van B+E. Dat levert twee keer geld op.
Een kandidaat zal verbaasd zijn door de aanwezigheid van J+A.
Maar zie weinig verschil tussen de reactie van B en E.
De ideeën zijn meer van Elisabet en Bas heeft de uitvoering keigoed gedaan. Elisabet heeft gewerkt aan de meer herkenbare dingen zoals roze en strikken. En het net voor protectie tegen muggen op de hoed kwam van Bas wat ook door Joeri herkend werd.
Situatie dat het ontwerp lijkt op dat van de studenten en slechter gemaakt is. Zoals die afbeelding op de muur. Zal ongeveer 0 opleveren. Herkend door A+J als slecht en afgekeurd door de vakjury. Beter gemaakt is onwaarschijnlijk.
Uit de woorden van Axel begrijp ik dat het thema ook heel belangrijk was. Hij benadrukt het plastic-thema. Verbaasd me een beetje dat hij hier zo op ingaat.
Elisabet wilde gewoon aan de gang gaan, maar Bas wilde het ontwerp helder hebben.
De ideeën van Elisabet waren lastig, want geen duikbril en de studenten protesteerden tegen de paraplu ( hebben we nooit gedaan net zoals bij Bas zijn verven met bessen). Maar Bas houdt vast aan het thema en Elisabet gaat te gemakkelijk mee met het onvermogen van de studenten. Zij laat het thema dan maar vallen. Maar zij had wel de goede ideeën.
Als ik hier een mol moet aanwijzen dan is dat hier Axel. Die loopt hier de boel te verdraaien. Gaat mee met Joeri's keuze voor de eerste en draait het dan om naar de tweede. En dat heeft hij al vaker zo gedaan.
Bas was wel vervelend, maar dat maakt hem nog geen mol.
Als Elisabet verdenker moet ik hier mijn verlies nemen.