Nogmaals:
Alle kandidaten krijgen een mollicitatie.
Je kan "molliciteren" zo opvatten (en Merel dus ook) dat je dat alleen doet / hoeft te doen als je de mol wil zijn. (Als ze je als deelnemer willen hebben maar je hebt geen trek in een molschap volstaat een korte "nee", als ik het me goed herinner. Ik vertel niks nieuws maar voor nieuwe kijkers: ik herinner me uit de chats met Art ('17) en Rick ('18) dat lang niet iedere kandidaat dat wil)
Ik dacht dat de gangbare definitie was. Het zou dus een mini spoiler en een verspreking van Merel kunnen zijn. Omdat zowel Leo als zij ws auditie hebben gedaan voor de rol dat ze dat op dat moment, gestrest als ze was, even vergat dat dat dus niet voor iedere kandidaat geldt. En dat Patrick dat en haar gestreste reactie ook opmerkte en haar dus te hulp schoot.
Is mogelijk toch?
Zegt op zich nog heel weinig of niks.
Maar het gesprek vind ik toch wel interessant
Eva: (lijkt ervan uit te gaan dat Leo een kandidaat is)
"Kon jij Leo helpen met het inschatten van andere karakters die meedoen?"
Merel: (antwoord dus volgens mij alsof Leo een kandidaat is en lijkt naar woorden te zoeken) "Ik weet... op het moment dat duidelijk werd wie er meegingen ...dan geef je wel meteen eerste hunches ...dat je je denkt ja dit, dat, dat..."
Eva "Je hebt ze opgezocht en gezegd tegen haar let op die, let op die?"
Merel (weer geen snelle reactie) "...ja ... [...]"
Dan kijkt Eva haar onderzoekend aan en vraagt zich af of Merel weer zit te mollen ..te liegen dus. Zoals m0lmuis al aangaf zijn Eva en Merel besties. Zou ze haar beter moeten kunnen lezen dan wie dan ook.
Ik weet het niet hoor. Als Leo de mol is vind ik de reacties van Merel hier eigenlijk wel bij passen.
Overigens eens met Cinner dat een gestreste Merel op zich weinig zegt.