Opdracht 1:ClaesDeed gewoon heel erg zijn best. Deed alles goed, alleen met die snoeren nogal aan het klungelen. Maar daar vroeg hij hulp aan Rob, en uiteindelijk lukte het net niet door de knopen. Toch leek het me geen molactie.
RobLoopt al snel weg met het verlengsnoer, loopt voorop, en achteraf dus de verkeerde kant op. Maar kreeg het kastje wel aan.
JohanGewoon erg klungelig, gaat langzaam, maar ze redden het uiteindelijk toch. Doet geen moeite voor die verlengsnoeren, dus dat is wel opvallend.
JaikeIs wel erg eerlijk over dat ze op Anita zat, kan slim zijn als kandidaat, maar denk gewoon een impulsieve reactie van Jaike. Daarnaast doet ze het gewoon goed.
BuddyIs ook nogal eerlijk over zijn verdachten, geen slimme actie, tenzij hij een bondje met Jaike zou willen, maar dat lijkt me hier niet het geval.. daarnaast doet hij het gewoon goed.
MilHeel slim als mol om Leonie op de belangrijkste positie te zetten, omdat dat toch al niks ging worden. Daarnaast doet ze vrij weinig en zeurt ze over de knopen en haalt ze de snoeren uit de knopen.
LeonieKlungelig, "het lukt weer niet", wordt in die positie gezet door Nathan en Mil, MAAR gaat er ook niet tegenin. Vraagt pas hulp na een tijdje aan Nathan.
NathanSlim als mol om weg te rennen met het verlengsnoer en Leonie achter te laten bij het kastje, want haar zou het toch niet lukken. Met de snoeren leek hij het wel redelijk goed te doen, maar uiteindelijk leverde dat toch niks op.
Verdacht hier: Nathan, Leonie
Beetje verdacht: Rob, Mil, Claes, Johan
Niet verdacht: Buddy, Jaike
Opdracht 2RobWil al snel bellen, lijkt me slim. Zit vooral te lachen.
NathanStribbelt een beetje tegen bij het plan van Rob om te bellen, maar doet het uiteindelijk wel. Hij hangt uiteindelijk op. Praat duidelijk over de telefoon.
BuddyStelt voor een andere straat in te gaan. Lijkt me eerder een poging om zichzelf verdacht te maken bij Leonie. Zorgt er zo uiteindelijk voor dat ze geen geld hebben, maar toch op tijd komen.
LeonieStapt uit, gaat bij allerlei mensen vragen of de bibliotheek er is, maar dat duurt erg lang. Speelt in op het foute voorstel van Buddy. Gaat mee in het voorstel van Buddy om naar Rik te gaan zonder geld.
JaikeJaike zegt bellen kost tijd Claes, maar komt zelf ook niet met een voorstel.
ClaesGaat al snel bellen, dat lijkt me slim.
MilWil focussen op de weg. Doet het uiteindelijk toch wel erg goed samen met Johan als een soort hulpje.
JohanPraat over grasveldjes. Doet heel vaag over de telefoon, begint het gesprek al gelijk heel vaag, waardoor die mensen denken "wat is dit?". Doet het daarna prima.
Beetje verdacht: Buddy, Leonie, Nathan, Johan, Rob
Te weinig gezien: Claes, Jaike
Niet verdacht: Mil
Opdracht 3LeonieIs duidelijk over de portofoon. Geeft aanwijzingen aan Johan als een soort commandeur.
JohanEist de controlroom zowat op, maar doet het er wel goed door het wereldbeeld met China in het midden op te gooien, anders was de opdracht al direct mislukt.
MilVindt al snel een puzzelstuk. Volgt de aanwijzingen op en legt de stukken volgens de aanwijzingen goed neer. Is een soort van tweede controlroom, geeft soms meer aanwijzingen dan Leonie.
ClaesLegt samen met Mil de puzzelstukken goed neer en weten waar ze heen moeten als ze naar "bloemen" moeten.
NathanZegt weinig en rijdt een beetje rond met Tina. Tina vindt Zuid-Amerika, maar Nathan doet niks.
JaikeJa, niks gedaan. Lijkt me niet dat je dat als mol doet
BuddyVindt een stuk dat Rob daarna pas ziet. Vindt de volgende plek niet, net als Rob.
RobVindt met Buddy de plek waar zij heen moeten niet. Ziet het eerste stuk ook niet.
Verdacht: Rob
Beetje verdacht: Leonie
Te weinig gezien: Jaike, Nathan
Niet verdacht: Claes, Mil, Buddy,
Extra:* Leonie vertelt de groep dat zij haar ZV in heeft gezet. Waarom zou ze dat doen? Ook reactie na de executie over dat ze Tina als enige heeft verteld over haar ZV lijkt me toch wel een oprechte reactie naar de groep toe.
* Boze reacties van Jaike lijken me oprecht.
* Buddy en Mil willen wisselen. Lijkt me kandidaats, tenzij je als mol vertrouwen wil winnen van meerdere kamergenoten dus. Maar het leek me meer een strategische zet van beiden.
* Hoe hilarisch zou het zijn als de taxichauffeur v/d mol gewoon uit Nederland komt en de mol hem/haar al kent / heeft ontmoet bij een briefing, en dat diegene nu gewoon aan het acteren was
denk het niet maar bij bijv. Rob of Nathan zou het me niks verbazen.
Eindstand:1. Nathan
2. Leonie
3. Rob
4. Buddy
5. Mil
6. Claes
7. Jaike