Ik heb het idee dat er bepaalde personen vaker naar voren komen in de afleveringen. Als dat in één aflevering gebeurt, valt deze voor mijn gevoel vaak af (Tina, die verdacht werd gemaakt door haar eenzame taxiritje waarin ze geen serieuze poging ondernam om ergens te komen). Er zijn ook een aantal kandidaten waar voor mijn gevoel meer dan gemiddeld de nadruk op wordt gelegd: Nathan, Rob, Leonie, Miljuschka en ook wel Buddy. Ik heb het gevoel dat dit gebeurt om een bepaalde band met de kijker te creëren en dat deze kandidaten daarom verder gaan komen dan Johan, Jaike en Claes. Het kan natuurlijk ook gewoon met de persoonlijkheid van deze kandidaten te maken hebben en het interessanter is om veel van deze kandidaten te laten zien of dat ze daardoor gewoon meer in het oog springen bij de kijkers. Ik met name het idee dat we heel erg weinig informatie krijgen over het doen en laten van Rob in de opdrachten en dat dit bewust of onbewust een reden is dat velen hier hem ervan verdenken de mol te zijn.