Vraag die bij mij bleef hangen: waarom zou een programma als widm überhaupt nationale naambekendheid geven aan afhaal chinees Nam Kee ( met volledig adres) maar dan met een negatieve insteek? (Johan in taxi 'ik word daar afgesnauwd')?
Als je met Kee (vriend volgens site Nam Kee maar bijnaam voor chinees in oost Indië volgens woordenboek) aan de slag gaat kan je alvast een heleboel al dan niet toevallige sporen op.
Chinese karakters zijn deels fonetisch...en we hebben een Rob De Kay...met teveel mogelijke associaties om hier op te lijsten.
Vb lao tse = oude meester of scramble eerste oude m = Deborah = scramble ha de Rob.
Kennis is macht = 2010 = Kim Pieters = Kee m spirit maar kan ook verwijzen naar priest (zie hints widm 2013) met opvallende gelijkenis naar opening 2020 met 10 wijze teksten.
2013 = officiële mol Kees Tol hint naar fonetische case/Kees....hebben we hier weer zo'n Kee slot of Kee's lot?
Interessante scramble is ook Rob De Kay naar keyboard....verder te onderzoeken?
En dan hebben we nog een Kruimeltje 1en 2 (net als widm 1 en 20 opgenomen met 20 jaar interval) , met jaja, Kim Pieters en muziek van onze Kee waarin alles kan, en met de hoed van slechterik Lefty....en vriendjes keessie (Kee zi?), Spijker en Brammetje? (Zie escape proef en busrit over DJ Bram) .... Wonderlijke associaties maar vrees teveel van het goede. Mogelijk dwaalspoor naar kleinste kruimeltje Buddy die rol van de rover speelde in goede en slechte tijden? Met de (verd) als mogelijke start naar vriend of toch naar de getatoeëerde tevreden de venter uit Deventer? Die afhaal chinees ging alvast met mijn fantasie aan de haal....misschien had ik dit toch beter gepost bij nutteloze hints 😄