De afleveringstitels verwijzen (zoals jullie allemaal weten) vaak naar de mol. Het valt me op dat je bij alle afleveringstitels kunt zeggen "De Mol is..." behalve bij aflevering 6:
1. Afgeschermd
2. Tegendraads
3. Welvarend
4. Misleid
5. Aangeraakt
6. Voor geen meter
7. Tegenstander
Ik kan er verder nog niets mee. Maar waarom niet iets als Geen meter of Zonder meter of Opgemeten
Ik vind hem wel mooi, en heb hem hier nog niet eerder op deze manier gelezen
Vooral omdat hij zo mooi past bij nagenoeg alle titels, maar vooral de laatste titel: De Mol is tegenstander, wat áltijd zo is maar in die betreffende aflevering ook nog letterlijk bij de laseropdracht.
Misschien toch een aanwijzing dat de titels dit jaar wél allemaal (letterlijk) op de mol slaan. Dus dan zou je het plaatje compleet moeten zien te krijgen door te kijken hoe elke titel in de betreffende aflevering op iemand kan slaan.
Deze hint kan mogelijk heel sluitend zijn en is makkelijk uit te leggen aan het zaterdagavondpubliek, maar omdat titels vaak multi-interpretabel zijn, kun je de titels vaak op meerdere personen laten slaan waardoor de hint je ook niet té snel (á la Klaas-hint) naar de mol leidt.
Alleen is aflevering 6 (daar hebben we ‘m weer, iets met 5 en 1, of opgeteld 6) daarin afwijkend - of je moet hem toch op een bepaalde manier lezen: “De mol is voor
geen meter” oftewel, ging de mol juist niet voor die extra meter?
Ik vind hem heel plausibel, tenzij dit andere seizoenen ook was (dat je er “De mol is...” voor kon zetten) maar dit toch niets betekende?
Edit na aflevering 8: hint gaat niet meer op, de Mol is "doorgeven" lijkt nergens op