Heb niet voor niets toegevoegd dat de spreukjes kunnen slaan op Nathan's karakter en als hij de mol is, moltactiek. We zien hem vertrouwen winnen, het goede doen, positief reageren op het negatieve etcetera. Als er iets in de spreukjes zit (en dat is natuurlijk niet gezegd), dan sluiten ze allemaal het beste aan bij Nathan. In aflevering 10 stik makkelijk uit te leggen en gewoon een leuk dingskie.
Voordoen alsof ie het programma goed kende. Had wellicht het idee dat als je uitverkoren wordt voor een programma als dit en dan zeggen dat je het nooit gezien hebt niet zo sociaal wenselijk is. Tijdens het programma komt hij erachter dat dit voor meer kandidaten geldt. Lijkt me geloofwaardiger dan dat er hele molacties achter deze discrepantie tussen voorstelfilmpje en extra beelden met Mil zitten.
Niemand hier verbindt er 'hele molacties' aan. Het is hooguit een wit leugentje om zijn vertrouwen wekkende imago hoog te houden zodat er bij iets mols niet snel gedacht wordt dat het moltactiek is maar een foutje van iemand die het programma ook niet best kent. Enfin, we zullen het niet eens worden verder.
Mooi gevonden, maar dat lijkt me wel heel lastig uitvoerbaar. het is een selectie van bestaande spreuken, dus je moet 10 spreuken kunnen selecteren die overeenkomen met zijn molstijl. Die spreuken worden geselecteerd voor de kandidaten aan de opdrachten beginnen. Nathan moet daarna dus alle afleveringen bezig zijn met mollen, wat al moeilijk genoeg is, maar dan ook nog op zo'n manier dat het matcht met 10 verschillende spreuken. Dat lijkt me onhaalbaar. En ik denk dat als je naar andere kandidaten gaat kijken je ook een hoop spreuken op hun acties van toepassing vindt.
Hij hoeft niet in die stijl tien mollenstreken uit te halen. De spreukjes beschrijven mooi het karakter en de insteek van de mol. Met zo'n uitgesproken karakter en ik weet niet hoeveel spreukjes, is dat vrij makkelijk te doen.
Er staat een filmpje op youtube met Wouter en Klaas van Kruistum, erg interessant om de gedachten van een oud-mol te horen. Wat eruit blijkt is dat bijna niks gaat zoals je van tevoren verwacht. Het is vooral improviseren.
Ja dat hebben meer mollen aangegeven. Molacties mislukken ook wel eens hopeloos.