Als uit het verdere verloop blijkt dat er 5 mensen naar aflevering 8 moeten of 4 naar 9, dan zou je toch denken dat de executie een opzetje was. En dan is een rood scherm alleen met zekerheid te voorkomen door de mol meteen in het begin de afvaller te laten kiezen.
Niet per se de Mol. Dit executie spelletje was een complete kopie van een executie uit 2013. Bij die executie had Tania af moeten vallen. Zarayda, haar bondje, mocht als eerste een kaart trekken. Dat gaf Tania de grootst mogelijke kans om erin te blijven. Gaf Zarayda het immers niet, dan misschien wel iemand anders nog.
Ik geloof dus wel dat er gestuurd wordt in de volgorde die Rik aangeeft. Als je dan gaat kijken met wie Nathan een pact heeft, dan is dat Rob. Misschien hadden ze verwacht dat Nathan voor Rob zou kiezen daar?
Het ding is wel dat om juist voor Mil te kiezen, Nathan daar een hele onlogische keuze maakt, als hij de Mol is. Want dan wil je je verbond, die jou overigens niet verdenkt, zo ver mogelijk in het spel helpen. Me dunkt dat Mil Nathan ook niet meer verdenkt, maar dat deed ze wel. Dus speltechnisch lijkt zij mij toch een gevaarlijkere tegenstander voor Mol Nathan dan ieder andere kandidaat in het spel.