In beeld lijkt het allemaal snel na elkaar. Maar op verschillende momenten dit seizoen is door kandidaten en afvallers verteld hoe absurd lang ze bij alles moesten wachten. Claes verteld zelfs dat zijn executie het tergend langzaam verliep omdat ze voortdurend moesten stoppen, ergens anders moesten gaan staan wachten etc. Bovendien is er geen lang gesprek nodig. Dat er een spel voor vrijstellingen aan de executie zou hangen, zal van te voren besproken zijn. Er hoeft alleen nog door gegeven worden wie er groen moet krijgen. Nets makkelijker om dat ergens tussen opnames van de testen, mogelijk opnames van biechten en de executie te doen.
Ik heb het nog eens teruggekeken en het is inderdaad een gek moment. Rik lijkt zenuwachtig en houdt die 2 kaarten met 2 handen vast, apart. Ook het feit dat Nathan ineens voor Mil gaat met een aparte reden.
Maar ik blijf me afvragen welke codetaal Nathan nu duidelijk moet maken welke kaart hij moet pakken en aan wie hij die moet geven. oud-mol Klaas heeft aangegeven dat er echt geen overlegtijd is tussen crew en mol, behalve in een paar seconden bij de biecht, dan zijn de makers heel even alleen met de mol. maar de biecht wordt altijd pas na alle opdrachten en executie opgenomen.
De dag ervoor wisten ze nog niet dat Mil de executie het slechtst heeft gemaakt.
En mochten ze wel op de een of andere gekke manier Nathan heel kort hebben kunnen spreken, dan hadden ze gewoon iets kunnen zeggen als "voorste kaart, Mil" ofzo. Dan hoeft Rik weer niet zo gek met zn handen te doen en beide kaarten vast te houden, wat hij alleen bij Nathan doet en de rest niet.
Het is een verdacht moment, maar ik kan er nog geen logica in vinden.
Alle puzzelstukjes passen hoor ... allemaal
Jij zit wel heel vast in een tunnel
Ik zie voor alle kandidaten verdachte dingen, er is er niet 1 waar alles op wijst. Zo zie is Nathan bij mij zeker weer gestegen na deze aflevering, maar ik blijf Rob en Nathan beiden verdenken en zelfs een Stine-Simone scenario is nog mogelijk.
Ik zou het ergens wel jammer vinden als Nathan de mol is. Hij heeft zo weinig invloed gehad op het spel. Hij bemoeit zich van tevoren nooit met wie wat gaat doen of hoe ze iets gaan doen. Dat hij de groene kaart aan Mil moest geven zou toch vet saai zijn. Dan was het allemaal gescript. Zo'n twist is alleen leuk als ie echt is en niet een trucje om niemand af te laten vallen.