In het extra beeldmateriaal als hij met Mil op een kamer aan het praten is, zegt hij dat hij let op posities, dus wie stapt als hoeveelste in de bus. Dat is een rare opmerking eigenlijk, immers spoor je daar geen mol mee op. Komt bovenop wat we eerder al hebben gemeld hier, dat Nathan helemaal geen verdachte acties noemt maar een eind weg speculeert. Met Rob zou hij wel speltactieken hebben uitgewisseld maar die hebben we nog nooit gezien of gehoord.
Vind het steeds opvallender hoe hij als enige in 20 seizoenen de mol het voor elkaar krijgt geen enkele verdachte actie of mols gedrag te benoemen, bij niemand op verdachte acties in te gaan en gezien biechten en praatjes niets weg te geven over wie hij nu verdenkt. Wat dat aangaat speelt hij al het hele seizoen volkomen solo.
Ik vind het niet zo gek om tegen een medekandidaat te zeggen dat je op posities let. Dat is een algemeen iets, dat doet iedereen i.v.m. de test. Hij houdt zijn kaarten daarmee tegen de borst, hij heeft immers ook geen bondje met haar. Ik had het verdachter gevonden als hij tegen haar had gezegd dat hij die en die verdacht om die en die reden.
Overigens zegt hij in de biecht soms toch wel iets over wat hij verdacht vindt, bv. bij Alles Kenners. 'Het is natuurlijk fantastisch dat Mil met 5 zandkokers terugkomt. Maar waarom die anderen dan met veel minder?'. En niet alles wat iemand in de biecht zegt, haalt de uitzending. Ik geloof zeker dat hij met Rob speltactieken heeft uitgewisseld, dat wordt immers door beiden bevestigd. Dat we daar niets van terugzien in de uitzending, is misschien wel bewust gedaan om de indruk te wekken dat Nathan eigenlijk een solist is het allemaal niet zo goed in de gaten heeft. (Want die kokers van Mil waren natuurlijk verdacht van Mil, en niet van de anderen).
En dan: als Nathan de Mol is, zou de productie hem er dan niet op attent maken dat hij regelmatig ook eens iets zinnigs over de anderen moet zeggen? Nu zie je hem zelfs als Nathan-verdenker blijkbaar als iemand die ondanks dat hij geen idee heeft test na test overleeft, en dat beeld is toch onwenselijk als hij de Mol is?