iemand die het et mij hint eens is?
Ja. Door de titel, maar ook door zijn acties is hij vanaf het allereerste moment mijn mol.
Hij is eigenlijk de enige kandidaat geweest die geen echt opvallende molstreken heeft uitgehaald, maar op tactische wijze telkens kleine bedragen in de pot stopt, terwijl dit bijna altijd veel meer had kunnen zijn.
Hij doet zo zijn best voor de groep en blijft dolenthousiast, tot de laatste aflevering 9. Daar gaat hij in de eerste opdracht Cijferspel volledig voorbij aan het groepsbelang door niet het juiste antwoord van Mil te kiezen, maar Rob/Buddy laat antwoorden.
In de tweede opdracht (onder de pannen) zie je heel veel transacties van Buddy, maar geen enkele van Nathan: hij blijft adverteren voor dropjes.
In de laatste opdracht Richtingsgevoel is de conversatie van Nathan met de mol afwijkend van de andere gesprekken, en pakt hij meteen het (kleinste) bedrag, dat als enige niet verdeeld is over meer kistjes.
Verder zie ik nog een hint: de aflevering is Sturen. Ongeveer elke organisatie wordt gestuurd/bestuurd door een dagelijks bestuur: voorzitter, secretaris en penningmeester. In deze aflevering krijgt de penningmeester de mogelijkheid om de eerste opdracht richting Buddy en Rob te sturen.
Daarnaast geeft Rik tot 2x toe informatie over de mol: ten eerste was het een genot om te zien als je wist wie de mol was (of woorden in die strekking), en dat wijst imo naar de subtiele en tactische acties van Nathan. En bij de opdracht op de brug zou de mol zijn ware gezicht laten zien: daar was Nathan voor het eerst echt pissig toen hij erachter kwam dat het kistje van Rob niet klopte, terwijl hij zeker wist dat hij de juiste kokers had geplaatst. Dit was de eerste en enige keer dat Nathan niet de blije en enthousiaste persoon was die hij bij alle andere opdrachten wel altijd was geweest.
Morgen weten we het zeker...