Ik heb de volgende dingen meegekregen op het forum en ik ga die nu even op een rijtje zetten:
- Rob is als 2e te zien in de leader. De leader is door het gehele seizoen 10 keer te zien. Als je 2 x 10 doet krijg je het getal 20. Op dit moment is het 20e seizoen bezig. Zou dit een verwijzing zijn naar dat Rob de 20e mol is? Wat deze hint nog sterker maakt, is dat vanaf seizoen 14 de volgorde in de leader altijd man - vrouw - man - vrouw is geweest en die volgorde is nu dus veranderd naar vrouw - man - vrouw - man. Dit kan dus bewust gedaan zijn om een hint in de leader te verbergen.
- In de test kiest Rob bij vraag 18 een antwoord waar het getal 2 in staat. 18+2 = 20.
- In het extra beeldmateriaal waarin hij met Nathan een bondje sluit zijn de cijfers 8732 te zien voordat de kamer waar Nathan en Rob in zitten in beeld verschijnt. 8+2+3+7 = 20.
- In de eerste aflevering (dit was overigens ook al in een promo te zien) wijst Rob naar een geldbriefje van 20 tijdens de markopdracht.
- In het briefje van 20, dat (zogenaamd) is ontworpen door fans, zijn de letters RDM te ontdekken als je goed kijkt. Rob Dekay mol? Dit zou ik persoonlijk best een sterke hint vinden, want die briefjes waren al ontworpen voordat er ook maar een opdracht gespeeld was. Het kan verder best zo zijn dat het briefje van 20 stiekem is ontworpen door de productie, en als ze dan het molgeld speciaal voor dit seizoen veranderen, is het ook best een leuk idee om daar een hint in te verstoppen.
- De titel van de aflevering is 'afgeschermd' en de afleveringstitels verwijzen naar de mol. Er wordt afgeschermd welke sleutel Rob pakt, wanneer Anita bij de test haar drie verdachten opnoemt zie je Rob als enige niet in beeld verschijnen, en Rob is de enige van wie we zijn verdachten niet horen bij de test. Wordt hij dus afgeschermd?
Het lijkt haast wel alsof een overschot van (naar mijn mening soms best sterke) hints naar Rob wijst, hints die bovendien niet lastig te ontdekken zijn, waardoor ik weer ga twijfelen aan of hij dan wel de mol is (het lijkt erop namelijk dat de regie subtiel Rob verdacht probeert te maken, iets wat zij vorig jaar ook leken te doen in de vorm van hints naar Sarah). Aangezien de regie na de Klaashint wel uitkijkt met hints naar de mol er te dik bovenop leggen en de hints van vorig jaar ook niet dik erbovenop lagen, weet ik niet zo goed wat ik hiervan denken moet. Daar komt nog bij dat hints vorig jaar schaars waren. Als Rob niet de mol is, kan ik me haast niet voorstellen dat sommige van deze dingen niet bewust erin zijn gestopt door de regie zodat hij hierdoor vroeg of laat verdacht wordt bij de fans. Wat me dan toch doet denken dat hij toch nog de mol kan zijn is dat zijn initialen en de letter m in het briefje van 20 verstopt zitten. Dat is wel toevallig als hij niet de mol is. Ik denk dat hij hoe dan ook wel ver gaat komen, of hij nou de mol is of niet. Als de regie subtiel fake hints naar hem in het programma stopt, zal hij wel de finale halen.