Rob hoort geen een telefoon, toch raar voor een muzikant! Hij staat bij uitleg van opdrachten vaak achterin opgesteld. Belangrijkste: hij gaat links als hij zegt rechts te gaan. Als tweede gaat Buddy die erachter komt dat het niet klopt wat na Rob is getekend, het begin klopt niet, dus dat deel waar Rob links zei en rechts ging (of omgekeerd). Buddy zal nu toch wel een beetje op Rob zitten lijkt mij en Mil lijkt ook wantrouwend jegens Rob geworden (stelt kritische vragen), Mil en Buddy zal het opgevallen zijn dat Rob onderdeel was van de fout opgemeten afstand.
Verder wat al gezegd is: hij bracht geen zand mee terug, hij wilde terug naar het vorige bedrag terwijl je daarmee geen nieuwe informatie krijgt etc.
Hij wil als een van de eersten bij de kennisopdracht, waarschijnlijk om de enveloppen te verwisselen, om zandkokers weg te moffelen en om de route anders aan te geven. Ik twijfel niet meer!
Net nog eens gekeken bij de Kennersopdracht: Hij zegt na eerste kamertje ga je rechts, terwijl hij links gaat. Mil vraagt dan: na eerste kamertje ga je links toch? Maar hij herhaalt: na het kamertje ga je rechts. Dat blijkt dus niet te kloppen als Buddy dat controleert, en de tekening wordt aangepast. Als Claes gaat, stelt hij voor dat Claes naar een ruimte gaat die al bekend is: ‘ ik zou dit doen, dit weten we’. Buddy zegt dan dat Claes naar een andere ruimte moet gaan.
Ik denk dat Rob het deze aflevering voor het eerst moeilijk kreeg. Het ontspannende is eraf. Hij richt zich vooral op Claes, gaat naast hem staan, praat vooral met hem, waarschijnlijk omdat Claes hem niet verdenkt.