Ik ben volledig van Nathan af en kom maar hier even bivakkeren.
Rob is de mol omdat:
- Bij het begin van het meetlint staan bij Voice mol een veel betere molpositie is dan de telefoons vinden. Wanneer je namelijk wanneer je de telefoon vindt zegt dat je een meter naast de oorspronkelijke vindplek de telefoon hebt gevonden, kloppen vervolgens alle overige metingen ook niet meer (aangezien verder gemeten wordt vanaf de foute plek die jij dan aangeeft). Het foute getal, 91, was het tweede getal dat werd genoemd en de overige drie getallen waar het telefoonnummer van Rik uit bestond klopten gewoon. Dit suggereert dus dat de plek waarop de telefoon gelegen zou moeten hebben juist is aangewezen (en Buddy en Nathan dus niet verantwoordelijk zijn voor deze fout), wat betekent dat er maar een iemand is waardoor het fout kan zijn gegaan.. en dat is Rob, want die stond aan het begin van het meetpunt met het meetlint in zijn handen.
- Bij Vak werk wil Rob Mil naar voren schuiven om te cashen, wat -500 had opgeleverd. Verder gaat hij nooit op de juiste positie staan en is hij tevreden met 1040 euro cashen terwijl er maximaal 2500 euro verdiend had kunnen worden. Bovendien denk ik dat de mol bij deze opdracht 500 euro waard wilde zijn in plaats van 10 euro, want zo heb je meer invloed op de hoogte van het eindbedrag aangezien je dan zelf ervoor kan zorgen dat je fout staat en dit de pot 490 euro kost. Als je 10 euro waard bent ben je dat op iedere plek waard en heeft jouw positie dus geen invloed op de hoogte van het te winnen bedrag.
- Bij Alles kenners zijn er zoals al op meer plekken gepost is sterke aanwijzingen gevonden dat Rob op plekken geweest is in het dorp die hij niet heeft doorgegeven aan de groep.. en verder geeft hij weinig informatie door ondanks dat hij net op tijd het dorp uit is... Daarnaast ging hij op eigen initiatief als eerste het dorp verkennen.. Dit maakt het aannemelijk dat er enveloppen zijn verwisseld/verduisterd door Rob, al helemaal omdat Nathan mingeld pakte ondanks dat hij de juiste enveloppen (in beeld) pakte en de locatie van geldenvelop Lukie4 nooit is gevonden.
Verder zijn er ook voldoende verdachte acties van Rob te benoemen uit vorige afleveringen met als hoogtepunt het verkeerd oplezen van wat op zijn kaartje stond als verkeersleider bij Verkeer(d) waar hij wederom naar zijn sleutelpositie greep.. dit was ook erg mols en opvallend.
Voorlopig zit ik hier wel even comfortabel dus denk ik.