Mijn probleem is dat ik geen logische verklaring kan bedenken voor de momenten waarop hij geld verdient of dreigt te verdienen:
- Rob bij Kleurwerk wijst Claes erop, dat het lampje niet aangaat. Claes had alles naar zich toegetrokken, want hij had er verstand van. Waarom hem dan wijzen op die ene fout, die het verschil gaat maken tussen 0 en 500 euro?
- De letters op de markt... Twee letters gevonden, geen enveloppen. Maar toch... 600 gevonden door Buddy. Waarom net die letters meenemen, die een voorwaarde zijn voor geld? Een kandidaat weet dat niet, dus een Mol hoeft dat niet.
- Gokken met servieswerk is al uitgelegd. Rob geeft zelfs aanzet tot die discussie en daarmee aanzet tot een eventuele keuze voor het servies (1200 euro meer).
- De fabriek met vazen. Ja, hij stoot vol in beeld 3 vazen om en dat is verdacht. Vooral, omdat ik de indruk had dat hij die tweede eigenlijk al voorbij was. Toch verdient hij nog 225, slechts 25 meer dan de vlekkeloze held Nathan.
- En het willen cashen bij Vakwerk en door de wissel met Nathan in de laatste beurt van in ieder geval drie kandidaten bekend was wie verkeerd stonden en het aantal goede mogelijkheden (Buddy, Mil, Claes) gereduceerd tot drie. Dat hij Mil wil laten cashen is suggestie. We zien of horen het niet echt. Dat is een verschil van -500 tegenover +1000.