Het valt mij op dat Buddy af en toe opmerkingen heeft die zouden kunnen duiden op voorkennis.
In afl. 1, bij de opdracht met de vrachtwagens/escape rooms.
Zodra ze uit de vrachtwagen zijn, roept hij meteen: “We moeten kijken, we moeten kijken.” En bij het op de plek zetten van de vrachtwagen: “We hebben een nul op de auto, maar een 1 op de sleutelhanger.”
De twee andere teams die zichzelf ook bevrijd hadden, hadden dit niet of pas later door. Ook Anita leek niet echt door te hebben hoe het precies zat. Waarom Buddy dan wel?
En in afl. 2 bij het ontsteken van de kleurkanonnen, nadat rood en blauw geweest waren: “Door met geel, kom maar met geel.” En toen kwam geel.
(Hier kan het zo zijn dat de volgorde van tevoren verteld is of dat hij zelf aan geel heeft geknutseld en dus graag wilde zien dat hij dit goed had gedaan, maar toch...)
Verder lijkt hij nog steeds wel fanatiek en enthousiast, maar ik had wel het idee dat hij minder hyperenthousiast was dan in afl. 1. Heeft hij hierin instructies gehad, om het iets rustiger aan te doen omdat het wel erg ‘over the top’ was? (Vooral het uit de vrachtwagen hangen in afl. 1 vond ik zelf nogal overdreven.
) Of is het gewoon zo dat het ‘nieuwe’ er nu na een paar dagen af is en de emoties daarom wat getemperd zijn?
Het zijn maar kleine dingetjes en ik zie vooralsnog niet echt een Mol in hem, maar ik ga dit soort uitspraken wel in de gaten houden.