Opdracht
Lijn(ver)diensten. Buddy is niet alleen bij het heel snel uitdokteren van de oplossing verdacht bezig, maar ook bij de verdeling wie er als eersten moeten opstappen.
(Buddy staat tussen Mil en Rob)
Dus Rob en ik zitten, zoals het op dit bord staat, altijd bij elkaar. Wie mag er niet bij Rob?Jaike steekt haar vinger op.
Jaike. Dus dan kan Jaike ook nooit bij mij zitten. Wie mag er niet bij mij?Nathan steekt zijn vinger op.
Dat is Nathan. Dus jullie twee zitten sowieso bij elkaar.Johan: Dat hoeft niet, ze kunnen ook allebei op een andere lijn zitten.
Oké maar voor nu...Buddy trekt de foute conclusie dat Nathan en Jaike sowieso bij elkaar zitten. Dat wordt gecorrigeerd door Johan. Buddy weet nu meteen dat de groep scherp is.
Even later verspringt het beeld, is Mil van haar plek verdwenen, en staat Johan opeens naast Buddy.Ik zou zeggen dit is de verdeling, en alleen Claes komt er nog bij.Die wissel van Mil en Johan lijkt geregisseerd door Buddy. Het was òf Johan òf Leonie die zijn/haar regel nodig had ('Johan mag niet met Leonie') om al op de tweede halte tot een volledige oplossing van de puzzel te kunnen komen. Eenmaal op de tweede halte gaf Buddy de voorzet met het schema, en konden Johan en Claes dat afmaken.
Met Mil erbij i.p.v Johan had dat nog niet gekund! En Johan en Leonie hadden ook apart van elkaar op lijn 2 en 3 kunnen stappen.
Het lijkt er toch een beetje op dat Buddy hier heeft gezorgd voor zo snel mogelijk een eindschema (helemaal niet zaligmakend, uiteindelijk
), zonder het zelf helemaal in elkaar te hoeven zetten.