Ik heb Mil nu per direct afgeschreven omdat ze bij twee kandidaten die zelf denken dat alles goed was even opmerkt dat er een kabeltje mist.
Ik vond Mil juist superverdacht deze opdracht.
Het lijkt alsof ze het allemaal heel goed doet, maar eigenlijk doet ze niks...
Als Leonie en Nathan met de gekleurde snoertjes bezig zijn, legt zij nog even heel ‘behulpzaam’ uit hoe een draadjes aangesloten moet worden voordat ze wegloopt naar de verlengkabels. Die kan ze al mooi wat in de knoop maken, voordat ze met het goede idee komt dat er iemand met die snoeren omhoog moet rennen. Een vrij logische keuze om Nathan dat te laten doen -als ex-profvoetballer-, zodat hij in ieder geval al bij het kastje weg is. Leonie (die door dit soort dingen volledig in de paniek schiet), wordt daarmee ‘hoofd kastje’. En waarom? Waarom niet Miljuschka, als zij het wel snapt? Die staat alleen maar een verlengsnoer in de knoop te trekken...
Ondertussen horen we Mil nog goede tips geven aan Nathan, hoe hij het snoer uit moet rollen en dat hij moet rennen, maar zelf doet ze nog steeds niet veel.
Tegen het eind lijkt ze de reddende engel te zijn omdat ze ziet dat het groene snoertje niet vast zit, maar trok ze die nou zelf los?
Maar ook dat groene snoertje maakte niet uit, want ik verdenk Mil ervan dat ze aan het begin 1 van de kaarten met de schema’s heeft omgekeerd. Leonie is zo gefocust op het tellen zodat ze de snoertjes op de juiste plek aansluit, dat ze niet doorheeft dat ze ze verkeerd om aansluit (en vandaar ook dat Nathan bij het kastje weg moest, die zou het misschien gemerkt hebben, maar later door tijdsdruk ook niet meer).
Het zou ook de afleveringstitel ‘Tegendraads’ kunnen verklaren.
Edit: eigenlijk wat Tarballs dus ook zegt, maar ik zeg ‘t wat langdradiger (om maar in het thema te blijven
). Vanwege mijn laatste alinea toch maar gepost, ook al is de eerste uitleg dubbel.