Er zijn sinds afl. 3 nog een paar opdrachten / momenten geweest waarop ik dacht: is het dan toch Mil?
- Alles Kenners
- De rode/groene kaart executie
- De ronde tafel (Mil mocht de 10e en laatste draai doen, had het voor het uitkiezen!)
Ook denk ik dat Nathan op Mil zit. Zijn onduidelijke biecht, en de extra beelden waarin hij het minst in shock lijkt dat Leonie afvalt, bevestigen dat hij in elk geval niet op Leonie zat. Mil of Buddy, maar waarschijnlijk Mil die hij al vanaf het begin in het vizier heeft. Vandaar ook die groene kaart voor haar bij de executie van vorige week. Dat Mol Mil dan bij de ronde tafel Nathan uiteindelijk de vrijstelling heeft proberen te geven, zo kun je het nl. uitleggen, past mooi in dat plaatje.
Maar het is wel wat weinig... Daarbij zet ze zichzelf ook wel erg verdacht neer, het hele seizoen al. 'Hier ben ik', en van jezelf nog eens zeggen dat je een beetje nachtblind bent. Doet een Mol dat? Waarom zoveel hints naar Mil? En waar zijn toch die mogelijke molacties? Vanaf afl. 3 dan. Ja, ik weet, er worden er wel een paar genoemd, maar die zijn ingewikkeld (Vak Werk), of obvious (Kettingreacties), of een beetje flauw (Doorzichtig). En waar ze Buddy heeft laten mollen zie ik ook al niet. Zoals het er nu voor staat, denk ik niet dat ik de stap terug naar Mil aandurf, en wordt het gewoon Rob. Maar het is nog maar woensdag.
EDIT: Leonie is er denk ik uit gegaan op Buddy. Zijn naam kwam vorige week in haar biecht opeens niet meer voor, wat een heel rare biecht opleverde. En dat zij in de hotelkamer tegen haar zei dat ze op Mil zat, kwam op mij over als een grapje of om haar een reactie te ontlokken. Kwa verdenkingen naar haar toe kan het dus nog prima, maar andersom wordt het twijfelachtiger. Als Mil de Mol is, is het wel vreemd dat zij in het extra beeldmateriaal nog steeds niet Nathan verdenkt.