Ik heb nog niemand definitief doorstreept maar volgende mensen lijken mij nu minder waarschijnlijk
(maar natuurlijk kan dit nog veranderen na aflevering 2):
Claes en Jaike: deze zet ik even samen omdat de reden hetzelfde is namelijk ze zijn mij allebei amper
opgevallen in de eerste aflevering. Het kan natuurlijk (Thomas was mij ook amper opgevallen in aflevering 1) maar als dit in aflevering 2 ook zo is, schrap ik ze definitief.
Buddy: Hij liegt teveel en ook onnodig. Zijn leugen over niks in het kistje is hij mee weggekomen maar die over de poort was echt niet slim, want te makkelijk controleerbaar.Daarbij vindt hij net op tijd de sleutel, ik denk niet dat de mol ingeseind kon worden, en het kon zijn om vertrouwen te winnen dat hij dit doet MAAR zo vertienvoudigde hij sowieso het bedrag dat er stond.
Leonie: Haar leugen over dat tegeletje was enerzijds goed gevonden, maar als Johan had doorgevraagd zou ze in de val zitten. Dan was het simpeler om te zeggen dat ze niets had. Bij de extra beelden valt ze ook direct door de mand wanneer er doorgevraagd wordt en wil ze de waarheid in het midden laten, wat net zoveel betekent als: ik ben betrapt. Daarbij kwam de actie over de foto's ook duidelijk in beeld samen met het kloppen van een schroef, wat me weinig waarschijnlijkt voor een mol in aflevering 1.
Mil: Ik denk niet dat de mol die kamer zo snel oplost, en dan ook nog eens de wagen direct goed zet (ze heeft zelfs niet op de sleutelhanger gewezen waar de parkeerplaats opstond). Ze gaf zo alle regie van een molactie weg, en evengoed was alles verdiend.Het kan natuurlijk een actie zijn om vertrouwen te winnen, dus even afwachten of ze fantiek blijft of dit iets eenmaligs was. Toch lijkt ze mij waarschijnlijker dan de bovenstaande personen omwille van het openingspraatje aan de poort en haar naam die daar als enige niet genoemd was.