Poll

Wie is de Mol niet?

Buddy
27 (30.3%)
Miljuschka
39 (43.8%)
Nathan
20 (22.5%)
Rob
3 (3.4%)

Totaal aantal stemmen: 53

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol Niet?  (gelezen 31107 keer)

Offline WieisdeMolNiet2020

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je de nietmollen elimineert hou je de Mol over
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #80 Gepost op: 30-01-2020, 12:16:30 »
Ik heb een streep gezet door Johan en Rob.

Rob is zo mijn Mol. Kunnen mensen mij vertellen waarom ik uit die tunnel moet, ik bedoel van al mijn verzamelde tophints link (http://bit.ly/37d7HdO ) wijzen de meeste maar vooral de beste naar Rob. Help me uit die tunnel, Waarom is Rob niet de Mol?

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #81 Gepost op: 30-01-2020, 13:16:19 »
Help me uit die tunnel

Blijf lekker in die doodlopende tunnel!

Offline Geel scherm

• Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
« Reactie #82 Gepost op: 30-01-2020, 15:52:56 »
Rob en Nathan zijn mijn hoofdverdachten, maar minstens één van de twee is niet de Mol.
Dus eens kijken waarom ze niet de Mol zijn:

Rob Dekay is niet de Mol, omdat:
- Anita had o.a. Rob als verdachte (maar je weet niet of ze ook testvragen goed op hem heeft ingevuld)
- Rob liegt over dat hij een joker heeft (onnodige leugen, maar misschien is dat zijn strategie als mol)
- Als Nathan bij de taxi-opdracht door het telefoongesprek heen lacht probeert Rob het meermaals te corrigeren dat Nathan de telefoon niet weg moet houden. (maar hij lacht zelf ook regelmatig mee)
- Pakt bij de beelden ook een goede envelop (+€400) (of was dit vooral op aandringen van de rest?)

Nathan Rutjes is niet de Mol, omdat:
- Nathan lijkt €50,- te verdienen bij de beltegoed opdracht
(of lijkt dat alleen maar zo? we zien niet dat zijn €50,- is goed gerekend)
- Nathan wordt erg verdacht in beeld gebracht bij de Thee Pot opdracht. (maar kan zijn dat dit niet anders kon)

Oké laat maar, Rob Rutjes is de Mol.
Ze doen ook echt allebei niets wat goed is voor de geldpot... manmanman.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #83 Gepost op: 30-01-2020, 16:03:54 »

Dit maakt m eerder wel de mol dan niet. De mol haalt altijd klein bedragje binnen begin van het seizoen ... en dit was echt een mini mini bedragje en daarnaast kreeg dit erg veel montage tijd. Kijk eens wat een goede kandidaat Nathan is  ::)

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 31-01-2020, 15:27:40 »
Rob en Nathan zijn mijn hoofdverdachten, maar minstens één van de twee is niet de Mol.
Dus eens kijken waarom ze niet de Mol zijn:

Rob Dekay is niet de Mol, omdat:
- Anita had o.a. Rob als verdachte (maar je weet niet of ze ook testvragen goed op hem heeft ingevuld)
- Rob liegt over dat hij een joker heeft (onnodige leugen, maar misschien is dat zijn strategie als mol)
- Als Nathan bij de taxi-opdracht door het telefoongesprek heen lacht probeert Rob het meermaals te corrigeren dat Nathan de telefoon niet weg moet houden. (maar hij lacht zelf ook regelmatig mee)
- Pakt bij de beelden ook een goede envelop (+€400) (of was dit vooral op aandringen van de rest?)

- Nathan wordt erg verdacht in beeld gebracht bij de Thee Pot opdracht. (maar kan zijn dat dit niet anders kon)

Oké laat maar, Rob Rutjes is de Mol.
Ze doen ook echt allebei niets wat goed is voor de geldpot... manmanman.

Rob pakt ook 250 euro min geld en haalt waarschijnlijk 100 euro uit de enveloppe bij de opdracht Beeldig, want er was 2000 te verdienen en 4 flopjes. Die van Leonie had keurig 500 eur. Dus waarom Rob 400?
Rob heeft dezelfde schoenen als de afgeschermde Chinees in aflevering 1
Rob is de #9 in de opdracht en groepsfoto (als je de 20ste letter van de chinese wijsheden pakt kun je daar WIDM No Nine mee maken). Afijn en nog een paar van dergelijke top hints als je mijn linkje bekijkt.

Nathan stapt rigoreus naar voren, dat zou de Mol noooooit doen. Veel te opvallend, het zou 1200 eur meer opleveren. Nou die tovert de MOL zo weer weg. Daar had ie niet zo´n risisco hoeven nemen.

Afijn ik zit voorlopig nog steeds vast in mijn Rob Tunnel.....dus nogmaals wie haalt me er uit.....? Overtuig me, maak me aan het twijfelen.....

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #85 Gepost op: 31-01-2020, 15:53:02 »
Dan doe je de aanname dat er 4 enveloppen van 500 zijn. Dat kan. Maar kan ook 1 van 500, 1 van 400, 1 van 800 en 1 van 300 zijn. Ik noem maar wat.

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 1-02-2020, 09:29:30 »
Dan doe je de aanname dat er 4 enveloppen van 500 zijn. Dat kan. Maar kan ook 1 van 500, 1 van 400, 1 van 800 en 1 van 300 zijn. Ik noem maar wat.

Idd ben ik me ook bewust en dat geef ik ook aan in de uitgebreidere blog met de 20 beste hints van 2020 link voor de liefhebber http://bit.ly/37d7HdO. Ik zou me ook nooit door één hint in een tunnel laten trekken maar 9 van de hints verwijzen naar Rob..... Dus hij is of ene geweldige kandidaat of een wat mindere mol. Dat zou dan weer verklaren waarom de makers eerder altijd acteer/presenteer types als mol kozen.

Tot nu toe lukt het helaas niemand om me uit die tunnel te trekken en het is te vroeg voor een tunnel...afijn vanavond weer een kans om verder het Rob moeras ingezogen te worden of misschien dat mijn ogen eindelijk geopend worden door de echte mol #nietnathan  ;D

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #87 Gepost op: 1-02-2020, 20:01:16 »
Resultaten van de poll voorafgaand aan aflevering 4:

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 2-02-2020, 01:14:08 »
Voor afl. 5
Niet Claes, Buddy, Johan of Leonie.

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #89 Gepost op: 2-02-2020, 01:30:30 »
Nou, Mil niet, Claes niet, Johan niet, Nathan niet, Buddy niet. Rob denk ik ook niet, maar ja, laat ik die dan nog niet invullen.

Offline mastermol

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 2-02-2020, 13:18:47 »
Je kan meerdere kandidaten uitsluiten als mol en dan hou je er maar 1 over, namelijk ROB.

Stelling 1: Er zijn tot nu toe 2 opdrachten geweest met portofoons. In beide opdrachten is met een portofoon gemold. Dit betekent dat de mol in beide opdrachten een portofoon heeft gebruikt. Kandidaten die in een van de opdrachten geen portofoon hadden, zijn niet de mol en kan je uitsluiten.
Alleen Rob en Leonie hadden in beide opdrachten een portofoon.

Stelling 2: Bij de opdracht waar je een groepsvrijstelling kon verdienen zal de mol nooit voor geld kiezen. Kandidaten die wel voor geld kozen zijn niet de mol.
Leonie en Buddy kozen voor geld en zijn kandidaat, geen mol.

Als je dit combineert kom je uit bij ROB als mol!  ::jaja::

« Laatst bewerkt op: 2-02-2020, 13:25:25 door mastermol »

Offline molton

• Forumlid
  • Hmmm
« Reactie #91 Gepost op: 2-02-2020, 13:30:57 »
Je kan meerdere kandidaten uitsluiten als mol en dan hou je er maar 1 over, namelijk ROB.
Ik zou niet verbaasd zijn als Rob de mol blijkt te zijn, maar je gaat er aan voorbij dat iemand ook wel eens kan nepmollen. Dit speelt bij het geld minder, omdat geld pakken buiten het zicht van de andere kandidaten gebeurt, maar mollen met de portofoon kan een goede manier zijn om jezelf verdacht te maken bij andere kandidaten.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2020, 17:47:29 door molton »
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #92 Gepost op: 2-02-2020, 16:14:18 »

Mooie visie, maar je kiest de stellingen wel al met de uitkomst die je wenst in je achterhoofd. Dat is een kwestie van de uitkomst al kennen en dan de Som eromheen bouwen.  Ik zeg hiermee dus niet dat het niet klopt lol

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #93 Gepost op: 2-02-2020, 17:10:34 »
Stem veranderd naar iedereen behalve Nathan en Rob. Nooit gedacht hoe fijn realisme uitpakt.

Offline Regis Filia

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #94 Gepost op: 2-02-2020, 18:58:50 »
Voor afl. 5
Niet Claes, Buddy, Johan of Leonie.
Idem.
Als één van die vier toch de mol blijkt te zijn, is dit een raar jaar.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 3-02-2020, 00:26:36 »
Zou trouwens wel leuk zijn als wij eens goed in de maling blijken te zijn genomen!
Ik hoop nog steeds op een verrassende wending dit jaar.  >:D

Offline Blinker

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 5-02-2020, 11:46:47 »
Ik denk en ik hoop vooral niet Leonie

Vind haar zo opvallend slecht mollen en ook vreselijk slecht en opzichtig geacteerd.
Stel zij is het wel dan gaan we met WIDM terug naar kleuterschool niveau, met alle respect.

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #97 Gepost op: 5-02-2020, 19:05:32 »
“...met alle respect.”, als je dat achter je zin plakt, kan je daarvoor alles zeggen wat je maar wilt!  ::rofl::

Maar eens, Leonie is voor mij ook echt niet de mol, of anders een teleurstellende mol.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #98 Gepost op: 5-02-2020, 23:07:16 »
Waarom een teleurstellende mol? Ze is verantwoordelijk voor een berg mislukte zaken. Ze haalt amper of geen geld binnen.

Ook voor mij is ze niet de mol , maar ze zou al een betere mol zijn [ vind ik] dan de mol 2019

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #99 Gepost op: 6-02-2020, 20:33:28 »
Ik geloof er ook niet in, maar als ze het wel is dan is ze zeker geen slechte mol ::ohno::. Sowieso ben ik niet zo'n fan van dat al te beoordelen terwijl je nog niet alles hebt gezien. Veel échte molacties zie je toch pas aan het einde.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human