Auteur Topic: De Mol in de media (2020)  (gelezen 14013 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2020)
« Reactie #20 Gepost op: 23-03-2020, 08:48:16 »
wieisdemol.be

Onverwachte eliminatie voor afvaller 3 - "Ik had een sleutel in mijn hand en heb hem niet gebruikt"

De afvalrace gaat verder, want ook vanavond moest er weer een deelnemer het spel verlaten. Hoewel Els tijdens de laatste opdracht in een bibliotheek op veilige afstand van de Minotaurus zat, werd zij uiteindelijk wel het echte slachtoffer van de derde aflevering. Niet als prooi van het mythologisch wezen dus, maar wel van de saboteur in de groep. Nochtans had ze naar eigen zeggen niet verwacht dat het gevreesde rode scherm er net nu voor haar zat aan te komen.

"Vanaf de tweede eliminatie heb ik alles op één persoon gezet", zegt ze. "Ik wist dat dat heel riskant was, en had dus een rood scherm verwacht bij de tweede elimintatie. Daarna dacht ik natuurlijk dat ik op de juiste persoon zat, niet dus! Ik heb er spijt van dat ik niet de tactiek gevolgd heb die ik van plan was te volgen voor ik vertrok. Bij mijn allereerste contact met de mol achter glas heeft de mol iets tegen mij gezegd waarvan ik dacht, ik moet gewoon zoeken wie zoiets tegen mij zou zeggen en mij hetzelfde gevoel geeft. Toen ik éénmaal in Griekenland was, heb ik daar niet veel meer aan gedacht. Ik was te druk bezig om alles te observeren wat er gebeurde tijdens de spelen. Ik ben ervan overtuigd dat ik nu wel weet wie de mol is, maar hoop zo dat ik het fout heb. Ik had een sleutel in mijn hand en heb hem niet gebruikt."

    "Ik ben ervan overtuigd dat ik nu wel weet wie de mol is, maar hoop zo dat ik het fout heb."

Het rode scherm voelde voor Els dus echt als een ontgoocheling. "Ik had toch het gevoel dat ik mislukt was in mijn opdracht. De overgang was ook heel groot. Eerst leef je dag en nacht samen, alles wordt voor jou geregeld. En dan ben je plots helemaal alleen, twee weken in quarantaine en dat was toen nog niet zo ingeburgerd als de voorbije weken. De emoties kwamen bij mij pas achteraf."

Emoties van ontgoocheling en spijt, aldus Els, maar toch ook dankbaarheid voor wat ze wel heeft meegemaakt. "Het allertofste moment was de avond in de tent. Twee uur aan een stuk de slappe lach, dat vergeet ik nooit meer. Het was verrassend, want die avond was er minst comfort, het regende, we moesten slapen op dunne matjes en toch hadden we het meeste plezier van de wereld. Die avond hebben we tegen elkaar gezegd dat we als het molseizoen voorbij is zeker eens samen gaan kamperen... ook allemaal samen in een ronde tent."

Veel goede herinneringen dus, en die komen ongetwijfeld opnieuw naar boven nu de afleveringen op TV worden uitgezonden. "Ik vind het steeds bijzonder spannend wat ze zullen tonen", zegt Els. "Er is zoveel beeldmateriaal, maar je weet nooit wat ze eruit halen. Als ik mezelf zie, dat is echt wel ik. Ik was misschien een wat stillere kandidaat in het begin en dat lijkt waarschijnlijk verdachter dan iemand die veel op de voorgrond komt. Maar op bepaalde momenten is gewoon iedereen verdacht. Een aantal proeven mislukten, maar dat was niet met opzet. Misschien ben ik dan toch de meest onhandige leerkracht in Vlaanderen?"

Er waren inderdaad wel een aantal acties waarmee Els zich verdacht heeft gemaakt bij de kijkers. "Bij de proef op de Vradeto trappen was ik bijvoorbeeld de kleinste van de drie en stond achteraan, waardoor ik geen enkele bal zag afkomen. Maar er was te weinig tijd op dat moment om dat duidelijk te maken aan de anderen. Tegelijkertijd vraag ik me af of ze dat zelf niet gezien hebben. En bij de proef met de champagnetoren weet ik natuurlijk niet of Christian wel de juiste constructie wist, maar dat glas liet ik niet met opzet vallen. Ik vond het nu ook wel niet super erg. Eigenlijk ben ik een geboren mol, want dat ging allemaal vanzelf."

https://www.wieisdemol.be/nieuws/119/onverwachte-eliminatie-voor-afvaller-3

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2020)
« Reactie #21 Gepost op: 23-03-2020, 12:11:27 »
Humo:

‘De mol’- aflevering 3: ‘Alleen Els en jolige non-verdachte Dorien bleven ongeschonden’
Vincent Van Peer maandag 23 maart 2020

Nu we het allemaal wat rustiger aan moeten doen, besloot ‘De mol’ te volgen in de onthaasting: in aflevering drie waagden de kandidaten zich aan een boottochtje, een boswandeling en een knutseluurtje.

Eerst was er de boottocht, waarin de kandidaten in twee evenwaardige teams een rivier moesten bedwingen die even woest tegen z’n oevers sloeg als de Kleine Nete op een windstille dinsdag. Inzet was geld én - altijd een goed excuus om dat geld door ramen en deuren te smijten - ‘extra informatie over de mol’. Bart ging met zijn katapult voor dat tweede. Bij de andere taak, iets met torentjes bouwen, kozen Laure en Dorien dan weer voor de groepspot. De hele proef lukte. Al bij al: vlotte winst. Dat mocht wel eens, ook al viel er nu ook weer niet zo veel te verdienen.

Die ‘extra informatie’ bleek in de breedste zin van het woord te moeten worden geïnterpreteerd: het winnende team kreeg de reacties van de kandidaten te zien wanneer die te horen kregen dat zij geselecteerd waren - alleen de mol was natuurlijk al op de hoogte. In zo’n kleine momentopname kom je volgens mij weinig te weten - bij uitzonderlijk nieuws doet iedereen, werp maar eens een blik in de supermarkt, een beetje raar - maar ik bleef toch kijken naar Salim, omdat hij héél snel zijn handen voor zijn gezicht sloeg, eventueel om niet verleid te worden tot een stevig staaltje overacting à la Jolien, maar eventueel ook - stel je voor - zomaar.

Willekeurige gedachten over proef 2:

- Als de mol zijn verantwoordelijkheid wilde ontlopen, dan sloot hij zich maar beter aan bij de beeldhouwers - Salim, Dorien, Els en Christian - die voor het welslagen van de onderneming amper iets in de pap hadden te brokken.

- Paul Magnette en Bart De Wever toonden meteen óók interesse in een uitgebreid bezoek aan die beeldhouwers: ‘Het kan maar helpen - of net niet, haha.’

- Bij aanvang van de graafproef riep Jolien dat de vakjes met de vraagtekens ‘zeker tips of pasvragen’ zouden bevatten. Zo vertraagde en ontregelde ze de proef natuurlijk nog voor ze goed en wel begonnen was. Als ze écht had willen saboteren, had ze gewoon gezegd dat er wc-papier te rapen viel.

- Laure wilde van geen tips of pasvragen weten en ging keihard voor het geld, maar als zij de mol is, dan wist zij natuurlijk dat onder die vraagtekens onder meer een metaaldetector zat, en dat die maar beter begraven bleef. En ís er uiteindelijk geld verdiend?

- Een grappig toeval: in één vak vond Bart helemaal niets. Net daar lag een tijdje geleden immers nog de strijdbijl van De Wever en Magnette begraven.

De laatste en meest zenuwslopende proef was zoals de jaarlijkse eroticabeurs: iedereen liep er verdacht bij, met onder meer een hartslag die stevig omhoog ging. Alleen afvaller Els en jolige non-verdachte Dorien, die samen in een bibliotheek trouw opzoekingswerk verrichtten, bleven ongeschonden.

De bedoeling was om het doolhof van de minotaurus in te trekken en daar op zoek te gaan naar kaartjes met wezens uit de Griekse mythologie, zoals de harpij, een vrouwenbeest dat een vreselijk geluid voortbrengt: níét te verwarren met Wonder Woman Gal Gadot en haar afgrijselijke John Lennon-cover op YouTube. Bij iederéén liep het mis: Bart was de kalmte zelve maar hield wel de rest on edge, Laure lag er meteen uit, Salim blonk uit in lichte afwezigheid, Christian durfde het bos niet in, Alina huppelde ergens rond en Jolien omarmde de chaos. Resultaat: 1.000 van de 6.000 euro in de pot.

Dixit Laure, tot nader order mijn hoofdverdachte en dus met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid níét de mol, vrij naar Agatha Christie: ‘En toen waren ze nog met zeven.’

https://www.humo.be/tv/de-mol-aflevering-3-alleen-els-en-jolige-non-verdachte-dorien-bleven-ongeschonden~bd0339a3/

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2020)
« Reactie #22 Gepost op: 30-03-2020, 07:50:21 »
Humo:

Na de vierde aflevering van ‘De Mol’ moeten we al onze verdachten herzien

‘Wanneer je al het onmogelijke geëlimineerd hebt, moet datgene wat overblijft, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.’ In deze vierde aflevering begon het zelfs uw hoogstpersoonlijke Sherlock Holmes te dagen: Laure zal dan toch niet de mol zijn.

Om de imagoschade enigszins in te perken - iets waar Christian zich hoegenaamd niks van aantrok toen hij achtereenvolgens Kelly Clarkson en, jezusmina, Blue wist te herkennen in een verbasterde Griekse versie - maak ik mezelf maar wijs dat véél mensen na vanavond hun verdachten zullen moeten herzien. Het was een beetje als een aflevering van ‘Lost’ of ‘Watchmen’: je dácht naar een rechttoe-rechtaan mysteryserie te gapen, maar eigenlijk zat je al die tijd stiekem in een ander universum, waarin alles zomaar op zijn kop werd gezet - boven is onder, links is rechts, en ik sluit niet uit dat Gilles De Coster dit jaar voor het gemak gewoon zélf de mol is.

Mijn tweede verdachte, Christian, bleek niet alleen een connaisseur van vroege nillies-pop, hij karaokeede zich ook de pleuris, klauterde op handen en voeten de trap op, vond een essentiële gsm en pincode, én bleek tijdens de reis - zo werd achteraf verteld in ‘Café De Mol’ - ook nog eens handtekeningen te hebben uitgedeeld aan mensen die hem herkenden als Peter Dinklage van ‘Game of Thrones’. Beelden die geld waard zijn: het is dus een mollenstreek om ze niet uit te zenden, maar ik schrap Christian toch van mijn verdachtenlijst. U weet wel, dat post-itje dat heden lekker in het haardvuur ligt te fikken.

Nee, als ik mijn dartsbord bovenhaal en een pijltje gooi, dan blijkt mijn hoofdverdachte vanaf heden warempel Bart te heten, een advocaat die telkens perfect kan verwoorden waarom hij nu weer met uw centen aan de haal is. In de bourgondiërsproef liet hij het niet aan zijn hart komen dat de frietjes 400 euro kostten - at hij elke dag zo, dan zou er door z’n dichtgeslibde aders dra níéts meer aan zijn hart komen. Bart lijkt het spel altijd net iets sneller, net iets slimmer en net iets gewiekster te spelen dan zijn medekandidaten, wat de groep vooral - follow the money - al een aardige duit heeft gekost. In een Atheens cafeetje liet hij zich tijdens het verslinden van lahmajouns, bougatsa’s en andere tsipouro’s allerminst afleiden door heldere spelinstructies of rinkelende gsm’s. Als Dorien niet had opgepakt, zat-ie nu nóg aan de tzatziki.

Daarna zaaide hij voor de goede orde wéér twijfel door de afspraken te breken en voor pasvragen te kiezen: als ogen vuur konden spuwen, dan had Jolien hem terstond herleid tot een goed doorbakken gyros-sateetje. Zijzélf leek net als Laure minder verdacht door zich aan de afspraken te houden, maar als zij wist dat er voor pasvragen was gekozen, dan zat haar taak als mol er sowieso op: er kon toch geen geld meer worden verdiend.

Wie nog? Terwijl Christian volk probeerde te ronselen, koos Alina voor de Strategie van het Luid Roepen en de Zwaaiende Armen: ik heb in de Delhaize al fervente hoesters met een ‘hug me’-bordje gezien die méér volk trokken. Omdat de mol verklapte dat-ie er moeite mee had om uitbundig te vieren wanneer er nog eens geld in de pot kwam, blijft ook de beminnelijke Salim, zelden te beschuldigen van overenthousiasme, niet buiten schot, ook al verdenk ik hem, na Dorien, het minst. Ik vermoed dat de mol niet bij de volksvertegenwoordigers zat. Of dacht ú dat het toeval is dat Bart daar absoluut niet wilde terechtkomen? Is er in het kamp van de mol gewoon veel misgelopen? En vooral: zou er in mijn buurt zo’n lekker Grieks restaurantje te vinden zijn dat nog take-away aanbiedt?

Niet gedacht dat ik in deze kolommen ooit nog zou moeten schrijven over een corrúpte advocaat, maar zoals gezegd: deze aflevering zette zo-even alles op z’n kop.

https://www.humo.be/tv/na-de-vierde-aflevering-van-de-mol-moeten-we-al-onze-verdachten-herzien~b65c9fb0/
« Laatst bewerkt op: 30-03-2020, 07:54:52 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2020)
« Reactie #23 Gepost op: 30-03-2020, 07:56:51 »
wieisdemol.be:

TUNNELVISIE WERD OOK VIERDE AFVALLER FATAAL

Met 9845 euro extra voor de groepspot werd het voor de toekomstige winnaar van dit spel alvast een meer dan positieve vierde aflevering. De Mol, die was daar uiteraard minder gelukkig mee. "Vandaag heb ik echt mijn best gedaan, en toch lukt die opdracht nog", horen we in het dagboek na de tweede dag in hoofdstad Athene. "Maar morgen... dat zal ze wel door elkaar schudden". En inderdaad, het skydiven en bijhorende spel om de pasvragen was er eentje dat ongetwijfeld zijn sporen zou nalaten in de groep. Want de eliminatietest overleven is natuurlijk de enige manier om hoe dan ook kans te blijven maken op die groepspot.

In tegenstelling tot Bart, Dorien en Salim moest Laure het zonder pasvragen stellen bij de test. En toch is dat volgens haar niet de enige reden waarom we net haar vanavond als vierde het spel zagen verlaten. "Ik heb al mijn geld op een paard verwed. Het verkeerde", zegt Laure. "Eigenlijk voelde ik al dat ik fout zat, maar toch heb ik het gedaan. Als ik nu juist zat was ik zeker van mijn mol en ging ik door naar de finale. Maar ik zat ernaast en moest dus naar huis. Mijn tunnelvisie werd me fataal. De pasvragen van de drie andere kandidaten hebben natuurlijk een grote rol gespeeld. Ik had het gevoel dat ik wel risico’s moest nemen, want ze hadden meteen een stevige voorsprong. Ik heb spijt dat ik alles op alles heb gezet, maar ook dat ik niet heb onderhandeld voor de pasvragen. Salim, Bart en Dorien hebben het gewoon slim gespeeld. Het is super vervelend dat ik op dit moment het spel moest verlaten, want we zouden bezoek krijgen van het thuisfront. Ik keek er zo naar uit om mijn dochter het spel te laten meespelen. Ik was eigenlijk nog meer teleurgesteld voor haar dan voor mezelf. "

Spijt dus dat ze naar huis moet, maar toch kijkt Laure met een positief gevoel terug op haar deelname. "Ik wou al heel lang meedoen. Ik ben fan van het eerste uur en elke keer bij het zien van de opdrachten kriebelde het bij mij. Ik probeer graag nieuwe dingen, ben erg nieuwsgierig en op een dag besloot ik gewoon ervoor te gaan. Ik was bang dat de competitie tussen de kandidaten heel sterk zou zijn en dat dat nefast zou zijn voor de sfeer, maar dat was helemaal niet het geval. Iedereen was wel heel gefocust maar dat vond ik net leuk. De avond die we in de tent hebben doorbracht: dat was gewoon fantastisch. Ik heb in jaren niet zoveel gelachen. Het gebeurde na de bergproef die toch wel heel fysiek was, en iedereen was moe en nat. Dan kan je ineens stoom afblazen: geweldig! Christian en Bruno zijn geboren ‘entertainers’ en hebben ons echt enorm doen lachen."

Ook wat de opdrachten zelf betreft waren er voor Laure enkele onvergetelijke momenten. "Bijvoorbeeld de start van de eerste aflevering", zegt ze. "We stonden met blinddoek en in een habijt op een van die hoge bergtoppen van Meteora. We wisten niet waar we waren, we hadden mekaar nog nooit gezien of gesproken, we hadden nog nooit een proef gedaan. En dan gaat die blinddoek af. Dat was echt ontzettend spannend en speciaal. Of het moment wanneer we toekwamen op de kleine luchthaven en we het vliegtuig zagen. Ik geloofde mijn ogen niet dat we gingen skydiven! Dat was voor mij echt een droom die werkelijkheid werd! Dat was ZO intens! Ik had nooit gedacht dat ik het zou durven, maar het was tegelijkertijd een wens op mijn bucket list. Ik kon gewoon niet weigeren!"

Hoe ze het ganse avontuur zou omschrijven? "Dit was een once in a lifetime experience", aldus Laure. "Ik vond het echt fantastisch. Ik heb mijn grenzen kunnen verleggen en ik heb dingen gedaan die normaal nooit op mijn pad zouden gekomen zijn. En ik heb een groep ontzettend fijne mensen leren kennen. Ik kijk er naar uit om hen allemaal terug te zien. Gezien de huidige omstandigheden zal dat nu misschien nog wat langer duren. Maar zoals iedereen moeten we nu allemaal geduld hebben. En ik ben blij dat ik hen de komende zondagen in nieuwe afleveringen kan terugzien. Heel benieuwd naar wat er nog allemaal gaat gebeuren."

https://www.wieisdemol.be/nieuws/120/tunnelvisie-werd-ook-vierde-afvaller-fataal

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2020)
« Reactie #24 Gepost op: 4-04-2020, 22:47:47 »
Via Salb van wieisdemol.be:




Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol in de media (2020)
« Reactie #25 Gepost op: 5-04-2020, 14:35:12 »
Leuk artikel Heinz... voor zover we alle familie en vrienden tot een betrouwbare bron kunnen rekenen ook best leerzaam. Bijv de vriendin van Jolien die zegt dat ze heel goed kan toneelspelen...Waardoor ik ga twijfelen of ik dan toch weer voor Jolien ga deze ronde ???.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: De Mol in de media (2020)
« Reactie #26 Gepost op: 5-04-2020, 15:33:04 »
Vriend van Jolien of vriendin van .. ?

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol in de media (2020)
« Reactie #27 Gepost op: 5-04-2020, 17:31:13 »
Vriend van Jolien of vriendin van .. ?

Oeps, vriend..

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2020)
« Reactie #28 Gepost op: 6-04-2020, 08:14:09 »
Van wieisdemol.be:

VIJFDE ELIMINATIE ZORGT VOOR VUURWERK

Het is ondertussen traditie geworden in De Mol. Halfweg het seizoen krijgen de kandidaten meestal wat hulp van het thuisfront, en staan ze er dus gedurende één aflevering niet alleen voor. Ook dit jaar werden er familieleden overgevlogen naar Griekenland. Eerst om dienst te doen als extra targets voor de paparazzi, en nadien om de kandidaten op het tarmac van een luchthaven mee richting geldpoortjes te loodsen. Met 0 euro op de teller uitendelijk wel zonder al te veel resultaat. "Één glorieus fiasco", aldus Gilles. Of hoe onze gewaardeerde presentator het falen van de kandidaten altijd op een nieuwe manier in de verf weet te zetten.

De opdracht met de hoogste inzet kwam echter pas daarna. De eliminatie die werd aangekondigd als "eentje die voor vuurwerk zou zorgen" zou de kaarten voor de kandidaten grondig door elkaar schudden. "Het was indrukwekkend hoe dat tactisch in elkaar zat, maar het verliep voor mij persoonlijk natuurlijk minder goed", zegt Salim ons die uiteindelijk als slachtoffer van deze opdracht uit de bus kwam. Want hoewel zijn eerste vuurpijl de hemel groen kleurde, was het bij de tweede ronde een rood exemplaar dat uit elkaar knalde. En daarmee nam hij als vijfde afvaller de plaats in van Bart, Christian of Jolien.

Een wat oneerlijke eliminatie dus? "Oneerlijk kan ik het niet noemen want het is deel van een spel en er gebeurden zoveel verrassende dingen", zegt Salim. "Ik dacht persoonlijk natuurlijk dat ik juist zat omdat ik eerst een groen scherm kreeg, en had die tweede rode pijl dus niet verwacht. Het werd natuurlijk wel moeilijker omdat de persoon met het rode scherm een gigantisch voordeel had, maar het was op dat moment toch echt schrikken voor mij. Ik hoop er stiekem toch een beetje op dat mijn exit de persoon met het rode scherm richting finale stuwt. Zo heb ik het gevoel dat mijn exit niet voor niets is geweest. Al gun ik het ze allemaal uiteraard! Een week eerder had ik nog vier pasvragen en zat ik met een voordeel tegenover de andere kandidaten. Nu waren de rollen omgedraaid en was ik diegene met pech."

Vorige week was het nog Salim die als volksvertegenwoordiger samen met Dorien volop voor de pasvragen ging. "Ik had voor mezelf vooraf uitgemaakt dat als we zouden spelen voor een voordeel ik er altijd voor zou gaan, en dat heb ik dan ook gedaan. Ik vond het persoonlijk een makkelijke keuze. Als ik honderd procent zeker was geweest van mijn mol had ik voor de verdubbelaar gekozen. Ook het feit dat je weet dat de dag nadien het bezoek langs komt maakt dat de keuze heel snel op de pasvragen valt. Ook Dorien was er 100% van overtuigd de pasvragen te nemen zo vlak voor het bezoek."

Het bezoek van de familieleden was dan ook weer een fijn moment voor alle kandidaten. "Ik vond het super om bezoek te krijgen", aldus Salim. "Het leek al maanden geleden dat we elkaar gezien hadden. Het is ook vooral fijn dat het een beetje een gedeelde ervaring wordt. Je kan het gevoel dat je daar hebt zo toch een beetje delen met elkaar. Je staat er heel het spel alleen voor dus het doet ook deugd om iemand anders mening te kunnen krijgen. Zowel ik als Jori zijn al langer fan van De Mol, en sinds 2016 in Argentinië kijken we elke aflevering. Alleen had zij nu een volledig andere verdachte dan mij gedurende de periode die ze er was."

Of Salim beter het idee van Jori had gevolgd komen we later misschien nog te weten, één ding is volgens de afvaller duidelijk: "De Mol speelt het spel heel goed. Ik ben af en toe van verdachte moeten veranderen, wat toch wilt zeggen dat de mol het goed doet"

En net voor zijn vertrek had de saboteur van dienst nog een laatste boodschap voor Salim. "Ik moest een beetje bekomen in de auto", zegt hij. "Ik besefte nog niet goed dat het afgelopen was, en opeens kreeg ik die boodschap en vraag van de mol. Dat hielp wel om het abrupte afscheid te verzachten. Je ligt dan wel uit het spel maar opeens ook weer niet. Verder kan ik daarover natuurlijk nog niets verklappen."

Volgende week dus ongetwijfeld meer daarover. In afwachting alvast weer genoeg stof tot discussie op ons molforum

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2020)
« Reactie #29 Gepost op: 6-04-2020, 09:24:54 »
Humo:

‘De Mol: aflevering 5': Wat deed Dorien ineens allemaal?
Vincent Van Peer maandag 6 april 2020, 8:21

Duizenden euro’s bleven deze aflevering uit de groepspot: ofwel werd er érg gretig gemold, ofwel zijn Bart en Dorien nog eens uitgebreid gaan eten.

Eén ding staat vast: kandidaten spotten die totaal niet verdacht zijn in het huidige seizoen van ‘De mol’ is zoals naar verleiders zoeken die zich vanuit een maatschappelijke voorbeeldfunctie hebben ingeschreven voor ‘Temptation Island’. Om maar te zeggen dat zelfs mijn enige non-verdachte, Dorien, zich in de laatste rechte lijn naar de finale - nog drie afleveringen! - uitgebreid in de kijker speelde.

Bij de paparazzo-proef stond Dorien opzichtig recht wanneer ze vooral niet gezien mocht worden; ze wilde focussen op het familielid (weinig geld waard, bijna onmogelijk te herkennen) in plaats van op de BV; en ze kwam zelfs aldoor te laat met haar Kodak. Ook Bart en Alina slaagden niet in een behoorlijke foto: misschien hadden ze in de smiezen dat de BV in kwestie Willy Sommers heette, en dat er onherroepelijk een renditie van ‘Laat de zon in je hart’ van zou komen. Willy had evenwel gelijk over dat zonnetje, want mét hem kwam het langverwachte familiebezoek.

Terwijl Alina in de daaropvolgende autoproef werd teruggekatapulteerd naar ‘r eerste rijlessen aan de zijde van moederlief - in een ‘Tikske! Tikske!’-remix schuilt een geheide internethit - en Jolien vlotjes groot kapitaal binnenhaalde, bleef Dorien vooral roerloos op de parking staan. Al was het vooral Jori, de vriendin van Salim, die zich verdacht maakte door ‘links’ en ‘rechts’ te vervangen door het véél minder verwarrende ‘uwe kant’ en ‘mijne kant’, en Salim pardoes tegen een koffer te laten rijden: 25 euro kwijt of - in handen van Bart en Dorien - twee grote schotels moussaka. Nee, terwijl Christian zijn best deed om zo vaag en incorrect mogelijke instructies richting Alina te seinen - als Willy nog voorhanden was, dan had hij kunnen helpen met een streepje ‘Je brengt me van de wijs’ - vond Dorien het vooral best om vlak vóór een lucratief poortje rechtsomkeer te maken en - binnen de tijdslimiet, dat wel - zonder geld de taxizone op te tuffen.

Wat liep er daarna allemaal mis op de landingsstrook? Vooreerst zag mijn kennersoog met terugwerkende kracht dat Salim wellicht níét de mol was, en dat hij dus aan de voorgestelde 70 kilometer per uur over de startlijn zal zijn gereden. Alina slaagde daar, ondanks verwoede aanmoedigingen vanop de achterbank, niet in. Jolien nog veel minder, omdat zij haar versnellingspook vergat in neutraal te zetten. Dit was gemakkelijk te mollen: gewoon in het midden blijven rijden en de foute snelheid aanhouden - voor deze proef hadden ze de mol zomaar willekeurig van de E19 kunnen plukken.

Het vuurwerk moest nog komen. Na een summier afscheid en een alarmerend korte vragenlijst kreeg één kandidaat bij de eliminatie een rood scherm, maar ook de unieke kans om zijn of haar hachje te redden. Dat lukte. Waardoor, opnieuw volgens mijn kennersoog, Bart, Christian of Jolien opeens héél veel kans maken om binnenkort in de finale te staan. Salim iets minder.

Wat moeten we hier nu verder uit opmaken? Zag ik een zekere vertwijfeling bij Bart? Hield hij zich tijdens de discussie niet onkarakteristiek stil? Was Jolien - als een wilde rivier na een woest onweer - niet nóg feller dan normaal? En nam Christian het gesprek in handen om de aandacht van zichzelf af te leiden? Zijn we er eigenlijk zéker van dat er maar één mol is? De wereld is verworden tot een sciencefictionfilm, dus waarom zou ‘De mol’ dan geen Agatha Christie-verhaal of Christopher Nolan-mindfuck kunnen zijn? Waar houdt de echte saboteur, die de mensen rondom zich meedogenloos blijft tegenwerken, zich schuil?

Tot er bewijzen van het tegendeel opduiken, weet ik het zeker: Tati van ‘Blind getrouwd’ is de mol!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2020)
« Reactie #30 Gepost op: 6-04-2020, 18:52:40 »
Topartikel van HUMO achter de schermen bij De Mol en gratis te lezen:

https://www.humo.be/tv/humo-sprak-de-makers-van-de-mol-wij-gaan-pas-terug-op-reis-als-er-weer-uitgebreid-gemuild-mag-worden~b7dd694f/

 ::bravo::

Inmiddels achter een betaalmuur, maar zie hieronder!:
« Laatst bewerkt op: 6-04-2020, 19:23:46 door Heinz »

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media (2020)
« Reactie #31 Gepost op: 6-04-2020, 19:02:32 »
Ik kan het niet gratis lezen, maar salb van wieisdemol.be heeft ervoor gezorgd dat we het kunnen lezen:




Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: De Mol in de media (2020)
« Reactie #32 Gepost op: 6-04-2020, 19:21:00 »
Seizoen 9 komt er dus wel he  ::bravo::

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: De Mol in de media (2020)
« Reactie #33 Gepost op: 6-04-2020, 19:21:28 »
Bedankt! Leuk artikel!  ::bravo::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol in de media (2020)
« Reactie #34 Gepost op: 6-04-2020, 23:25:44 »
Wat een mooi artikel weer. Dat doet Humo altijd erg goed, bedankt voor de link.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De Mol in de media (2020)
« Reactie #35 Gepost op: 7-04-2020, 01:42:19 »
Seizoen 9 komt er dus wel he  ::bravo::
Waarschijnlijk wel ja als ik het zo lees. Al kan die pauze van een jaartje, waar wel eens over gesproken is, er door de Coronacrisis misschien noodgedwongen alsnog gaan kunnen komen. Afhankelijk van de situatie in het najaar. Misschien draaien ze dan pas begin/voorjaar 2021 en dat seizoen 9 najaar 2021 op de buis te zien is. Alleen een serie in een wat kouder land lijkt er voorlopig niet in te zitten als ik het zo lees. Grappig ook dat Griekenland al een optie was voor het seizoen in Argentinië.

Verder weer een heel tof interview om te lezen  ::bravo:: ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 7-04-2020, 01:44:23 door MollenvangR-Art »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2020)
« Reactie #36 Gepost op: 12-04-2020, 18:21:02 »
Nogmaals alle lof voor Salb van wieisdemol.be die dit soort leuke artikels beschikbaar stelt: ::bravo::

Dag Allemaal

Spoiler: De Mol van Vorig jaar (klik om te tonen/verbergen)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2020)
« Reactie #37 Gepost op: 12-04-2020, 23:53:12 »
wieisdemol.be:

AFVALLER BLIJFT BIJ MOLVERDACHTE

Met 1350 euro ging de groepspot er vanavond niet spectaculair op vooruit. In de eindsprint tijdens een heuse pentatlon wist Salim net voor zijn vertrek naar België nog 1500 euro weg te kapen, en in de proef in het gymnasium was iedereen waarschijnlijk meer bezig met het bereiken van de laatste kamer dan met het binnenhalen van extra geld. Was het de mol die daar finaal de touwtjes volledig in handen nam, en Jolien meesterlijk wist te misleiden? Of zat de saboteur zelf aan tafel en was deze hele opdracht een stukje goed voorbereid theater?

Een ding is zeker, het was niet Dorien die onherkenbaar vanonder een monnikskap op het bankroet bordje aanstuurde. Zij behaalde aan het einde van deze aflevering de laagste score op de eliminatiestest en moest daardoor als zesde kandidaat het spel verlaten. De sauna-uitbaatster met het sappige kempisch accent is er naar eigen zeggen nochtans van overtuigd dat ze wel degelijk de juiste mol op het spoor was.

"Voor mij is de mol inderdaad nog steeds diegene waar ik al mijn vragen tijdens mijn laatste eliminaties heb op ingezet", zegt Dorien na haar vertrek. "Er wordt veel neergepend in die molboekjes, maar ik heb een redelijk fotografisch geheugen waardoor ik vele zaken niet persé moest neerschrijven. Die bleven in mijn bovenkamer steken, maar helaas was dat niet voldoende. Eerst dacht ik dat diegene die het meest in zijn/haar boekje schrijft ook wint, maar zo werkt het niet. Het is meer dan dat, en je moet natuurlijk ook een portie geluk hebben. Ik ben blij en trots op hoe ver ik geraakt ben, dat pakt niemand mij nog af. Als ik één ding zou kunnen bedenken dat ik, maar anderen waarschijnlijk ook, anders had moeten aanpakken: de eliminatie in de vorige aflevering. Dat ging zo razendsnel dat we daar tactisch echt lomp gespeeld hebben. Maarja, als de rode pijl bij de eerste drie zat hadden we dat goed gespeeld. Helaas was dat niet het geval."

Wie onze follow the money theorie in de gaten hield had al kunnen vermoeden dat ze niet de beste mol zou zijn, maar in haar omgeving was Dorien voor veel mensen blijkbaar toch verdachte nummer één. "Had ik tot nu toe niet het meeste geld binnengehaald? Niet slecht als hoofdverdachte he. Deze week heb ik nochtans meermaals gehoord: 'Ik ben zeker dat jij het bent en als dat niet zo is dan scheer ik mij kaal! Dan eet ik mijn schoen op!' Je gaat nogal wat zien in Balen vandaag denk ik", lacht ze. "Als ik mezelf bezig zag op tv heb ik wel dikwijls gedacht 'Wat ben ik daar eigenlijk aan het uitspoken? Zo onhandig kan niemand zijn!'. Ik heb nooit de intentie gehad om te mollen, maar er gebeuren zoveel dingen waardoor er vaak vanalles misliep. In Griekenland zelf viel dat precies allemaal mee, maar als ik het nu op tv zie denk ik 'maar Dorien toch, scheel mot!'"

Voorbeelden Dorien? "Ik had Bart bijvoorbeeld echt niet gezien in zijn kano, ik dacht dat er iets op de bergen rondom zou hangen of aan de banden op het water. Bij de paparazzi opdracht stak ik het fototoestel dan weer heel goed weg omdat de bodyguards zeker geen camera mochten zien. Of bij de calorieproef: Bart en ik kwamen tijdens die proef heel goed overeen, want we genieten allebei van lekker eten. We hadden geen flauw idee dat de anderen al die calorieën er weer af moesten sporten, ocharme! Ik heb eigenlijk nooit express willen mollen, maar natuurlijk kon ik, als ik wat klungelde, dat wel misbruiken. Ik kreeg echt vlak voor mijn exit nog van een kandidaat te horen 'Ik had u bijna volledig uitgesloten, maar joeng, gij doet toch raar dingen, gij bent het toch niet he?'"
« Laatst bewerkt op: 13-04-2020, 10:41:53 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2020)
« Reactie #38 Gepost op: 12-04-2020, 23:53:22 »
Na vanavond is voor iedereen duidelijk dat Dorien gewoon een sympathieke kandidate was die een geweldig avontuur heeft beleefd. "Ik heb 9 prachtmensen mogen ontmoeten en een fantastische crew die ons iets ontzettends unieks heeft laten ervaren", zegt ze. "Het was dus vooral geluk en trots dat overheerste bij mijn vertrek. Nu nog steeds trouwens. Mogen meedoen met De Mol? Dikke check op die bucket list! De nacht in de tent was echt ongelofelijk, één van de leukste avonden uit mijn leven. Als we punten moesten geven voor sfeer en gezelligheid: sowieso dat iedereen een 10 gaf! Maar ook de avond op café na de fetaproef was heel leuk, of de dagen als volksvertegenwoordiger: ook top! En wie kan er nu zeggen dat hij heeft geworsteld in een Griekse arena met een oude Griek? Voor mij was werkelijk elke dag daar ééntje zoals André Hazes zou zeggen: 'Leef, alsof het je laatste dag is'. Genoten van de eerste tot de laatste minuut. Ik was nooit heel erg bezig met die overwinning en leefde in Griekenland echt van dag tot dag. Na de eerste vijf eliminaties dacht ik dus 'amai dat gaat hier goed'. Wie vorige week eerst het rode scherm had heeft wel heel veel info denk ik. Hij/zij zou wel eens de winnaar kunnen worden."

Deelnemen is belangrijker dan winnen als we de titel van deze aflevering mogen geloven, maar met de finale in zicht komt een mogelijke overwinning voor enkele kandidaten toch steeds dichterbij.

Nog drie deelnemers en één mol. Theorieën uitwisselen over je hoofdverdachte kan zoals steeds op ons molforum.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2020)
« Reactie #39 Gepost op: 13-04-2020, 10:36:41 »
Humo:

‘De mol: aflevering 6': Nare herinneringen aan ‘Beat da Bompaz’
Vincent Van Peer maandag 13 april 2020, 9:34

Symboliek troef in de zesde aflevering van ‘De mol’. Zo stond de rechthoekige plank waarop de kandidaten de sirtaki moesten dansen, duidelijk symbool voor de balk waarover ze dit seizoen het geld gooien. Alweer slechts 1.350 euro erbij in de groepspot: zelfs de afvaller van vórige aflevering deed beter.

Toegegeven: die eerste proef, waarin Bart, Jolien, Christian, Alina en Dorien de Olympische Spelen nog eens dunnetjes mochten overdoen tegen geriatrische ex-atleten met namen als de Harpoen van Patras en de Kolos van Kalamata, was van bij aanvang onbegonnen werk. Het lijkt me schier onmogelijk om het als leek te halen tegen de techniek van echte atleten, ook als die atleten hun spieren tegenwoordig vooral moeten aanwenden om de woonzorgcentra te ontlopen. Als bijkomend maar niet te onderschatten nadeel riep het concept ook nog eens nare herinneringen op aan VTM-programma ‘Beat da Bompaz’, een titel waarvan ik hartstochtelijk had gehoopt ‘m nooit meer te hoeven uittikken. Maar kijk: de mol saboteert grondig dit jaar.

Bart deed na enkele rondjes fluitend verspringen en zielig speerwerpen - de speer van Dorien doorkliefde de lucht als een dwarrelend veertje - wat hij altijd doet, en manoeuvreerde zich in een levensbelangrijke positie. Hij nam het op tegen de 82-jarige Anibal Smelt, die verdachte gelijkenissen vertoonde met de 27-jarige Salim Bentla. De discipline waarin de heren het tegen elkaar opnamen, hoorde de 100m sprint te zijn, maar zij waagden zich liever aan een pittig rondje grintduiken, een lokale discipline die zo obscuur is dat zelfs de Grieken er nog nooit van gehoord hadden. Afijn, Bart verloor al het geld. Maar de grootste dief was toch de 80-jarige vlerk Spyros, die het niet laten kon een kusje van de 20-jarige Alina te stelen.

‘s Avonds mocht er bekomen worden bij een wijntje aan tafel, vooraleer Gilles De Coster de mogelijkheid van een digestiefje opwierp: Jolien greep het aanbod aan als een drenkeling die in geen weken land had gezien, en de groep trok naar een ouzerie - een drinkgelag in de traditie van een whiskerij of een amarettorium. Daar waagde Bart, alweer hij, zich aan zijn verdachtste handeling in een zee van verdachte handelingen door zich... spontaan op te werpen als bob. Verder leerde je uit die proef vooral veel over Alina, die zich na enkele pousse-cafeetjes met een alcoholpercentage van veertig procent liet ontvallen dat ze al eens met een pistool had geschoten, een dier had geslacht, een vrouw had gekust, in de cel had gezeten én op de vuist was gegaan: als Hollywood ooit terug begint te filmen, dan hoeft ‘t niet verder te zoeken naar de volgende Rambo - intussen is de originele, Sylvester Stallone, alweer zo oud dat-ie het net als Alina niet kan láten om in het zwembad te plassen.

Een verzameling gedachten bij de laatste, belangrijkste proef:

●Bart heeft veel oog voor de banaan van het mannelijk naaktmodel, maar mist wegens zijn - pun not intended - verslapte aandacht wel een druif, en ligt er als eerste uit.

●Dat versterkt nog eens mijn vermoeden dat hij de mol is, want zijn taak is hier niet om ver te geraken, maar wel om aan het einde van de rit de winnende kandidaat mits listige manipulatie naar het ‘bankroet’-bordje te leiden. Wat lukt.

●Met zo’n cactushelm sta je meteen voor lul. Had Theo Francken dat geweten, hij had nooit de moeite moeten doen om met Twitter te beginnen.

●De proef met de olijf-, feta- en tomaatprikkertjes mocht gelden als het minst sexy staaltje ‘van elkaars lijf eten’ sinds een arend elke dag de lever van de aan een rots geketende Prometheus kwam uitpikken.

●Van Alina was die arend, de dag na de ouzerie, toch vrolijk afgebleven, vermoed ik.

Tenzij míjn lever het tegen dan ook voor bekeken houdt: tot volgende week, voor de halve finale!


Ook in Humo:

« Laatst bewerkt op: 13-04-2020, 23:23:11 door Heinz »