Auteur Topic: De Mol in de media (2020)  (gelezen 13989 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2020)
« Reactie #40 Gepost op: 19-04-2020, 23:05:12 »
wieisdemol.be:

De finalisten van De Mol 2020 zijn bekend - Nog een laatste deelnemer verlaat het spel

Alina...Bart...Jolien, in alfabetische volgorde voor de hintspeurders onder jullie. Zij strijden volgende week voor de overwinning in de zoektocht naar De Mol. Of toch twee van hen. De derde wist natuurlijk al lang voor de start in Meteora dat de finale bereiken een zekerheid zou worden, maar zonder kans te maken op de groepspot. Het was Christian die dit jaar net voor de eindstrijd helaas terug naar België moest vertrekken. Jammer, want we hadden de sympathieke limburger aan het einde van zijn molavontuur uiteraard veel meer gegund dan een zakje chips en diepvriespizza uit de lokale Griekse supermarkt.

"Die opdracht waar Alina en ik de winkel moesten beroven vond ik tegelijk spannend en grappig", zegt Christian ons nadat hij het spel heeft verlaten. "Elke keer als we buitenkwamen met een 'mandje boodschappen' lachten we ons een kriek samen met Gilles. Maar zo veel momenten waren echt machtig! Individueel de parachutesprong bijvoorbeeld... wat een ervaring! En als groep, hoe kan het anders, de nacht in de tent. Zo veel gelachen toen, en ook zalig dat we nog met zo veel waren op dat moment. De groep met zowel kandidaten als crew was extreem hecht vond ik. Het is mooi om te zien hoe je op zo een korte tijd zo goed kan overeenkomen met nieuwe personen. Drie weken samen met elkaar schept een band. Ik hoop iedereen in de toekomst nog te kunnen zien."

Met amper 15% in onze poll was het al duidelijk dat vele doorwinterde molspeurders niet echt een saboteur zagen in Christian, en ook bij familie en vrienden stond hij niet bovenaan het verdachtenlijstje. "Mijn familie reageerde enorm enthousiast en verrast op mijn deelname, en ook mijn vrienden en collega’s reageerden zeer positief", zegt hij. "Hun eerste reactie was wel: 'het feit dat je je deelname zo lang hebt kunnen verzwijgen, toont aan dat je ook de geschikte mol zou kunnen zijn'. Maar naarmate ik langer in het spel bleef vonden ze me te 'authentiek', en werd ik dus ook door hen minder verdacht. Een beetje verdacht zijn in Vlaanderen voelt natuurlijk wel leuk. Maar ik heb mezelf niet echt expres verdacht gemaakt."

Het is een cliché maar zo vlak voor de finale afvallen is toch wel jammer. "Heel jammer!", zegt Christian. "Als je in deze fase van het spel zit, hoop je echt dat je de finale kan meemaken. Er gaan uiteraard onmiddellijk veel dingen door je hoofd. Heb ik foute beslissingen genomen? Was ik te naïef? Ik zat al enkele rondes op één persoon, dus als je niet afvalt bevestigt dit telkens toch dat in de goede richting zit. Ik was vrij zeker van mijn keuze, tenzij ik volgende week natuurlijk een andere mol ontdek. Ik heb vooral gelet op de reacties van mijn verdachte op wat iedereen zegt. Want ook de proeven zijn niet nieuw, en de mol heeft al een groepssamenstelling in zijn/haar hoofd dus zal ook dit willen beïnvloeden. Er zitten zeer goede leugenaars in het spel. Niet enkel als mol maar puur in het spel zelf om de opdracht te kunnen winnen. Soms ben ik wat naïef geweest en vertrouwde ik mijn medekandidaten, om er dan zelf beschoren vanaf te komen. Ik had het spel soms harder moeten spelen, zeg ik nu, maar misschien ligt dat niet in mijn aard."

Het meest verrassende moment in het spel was volgens Christian de uitkomst van de vuurwerkeliminatie enkele weken geleden. "Salim vertrekt naar huis en er blijft iemand in het spel met zeer waardevolle info", aldus Christian. "Mijn gevoel daarbij? Enorm slecht. Ik denk dat dit de nacht is dat ik het minste heb geslapen van heel de reis. Die hele opdracht was een thriller, en we voelden allemaal mee met Salim na afloop. Of ik die avond een rood scherm had, daar geef ik nog geen antwoord op. Dat komen we zeker later nog te weten" En ook zijn pronostiek voor de finale houdt Christian uiteraard nog even geheim. "De drie finalisten zijn alle drie beresterk, dus ze hebben het alle drie in zich. Ik heb wel een vermoeden wie het gaat winnen maar dat houd ik voor mezelf. Wellicht wint de kandidaat die al het langst op het juiste spoor zit. En de mol? Ik ben heel zeker wie het is, maar ga die naam hier niet noemen. Nog een weekje geduld!"

Volgende week is inderdaad het grote moment aangebroken. Dan zal de saboteur waar we samen al weken naar op zoek zijn zich eindelijk bekend maken. Hoog tijd om je naar de juiste moltunnel te begeven dus, en de laatste hints en theorieën kunnen daar ongetwijfeld bij helpen. Uiteraard vind je die zoals altijd op ons welgekende molforum.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2020)
« Reactie #41 Gepost op: 20-04-2020, 08:30:13 »
Humo:

‘De Mol’ aflevering 7: dit was de week waarin Jolien haar duistere kant toonde
Vincent Van Peer maandag 20 april 2020

Aflevering 7 van ‘De mol’ stond in het teken van staalhard leugens vertellen. Zo was ik het meest onder de indruk van de proef waarin de kandidaten elkaar moesten bevechten met brandende zwaarden op de rug van een tyrannosaurus rex.

Nee, de besparingen in de cultuursector bleken ook ‘De mol’ te hebben ingehaald. Voor één keer moesten de kandidaten niet grabbelen uit de eigen groepspot, maar wel uit een lokaal Grieks supermarktje. Iets wat Christian, met zijn bodemloze zakken, en Alina, met haar stokbroden verhullende boezem, goed leek af te gaan. Niets in dat winkeltje was veilig voor de lange vingers van die twee: Alina verdonkeremaande een kippenboutje na zich ervan te hebben vergewist dat het ongemarineerd was en Christian wandelde doodleuk naar buiten met een hele pizza in zijn broek. Een toffe proef waarmee evenwel geen bergen geld te verdienen viel. Niet moeilijk: als je dan toch ergens gaat pikken, zijn er betere opties dan de Griekse middenstand. Ik vraag me af: als Alina de mol zou zijn, waarom wilde ze dan per se in dit luik van de proef zitten, als er aan de andere zijde zoveel meer in de soep viel te draaien?

Wie soep zegt, zegt eten, en wie eten zegt, komt deze jaargang van ‘De mol’ al gauw uit bij Bart, immer klaar om de Griekse cuisine aan een gedisciplineerde smaaktest te onderwerpen. Zelfs na een wandeling op blote voeten, een kiezelpad met een volle ton water op de rug en een looptocht van zes kilometer leek hij zich veeleer op het vooruitzicht van een met zorg bereide spaghetti bolognese te verlekkeren - dat mocht zelfs een penne alle vongole of een pasta norma zijn - dan op het royale geldbedrag van 4.000 euro. Bij aankomst had hij wellicht zelfs die pizza uit Christians broek binnengewerkt. Het grote dilemma voor Bart is niet ‘doen we deze boodschap open met het risico dat we er een groot nadeel mee op onze hals halen?’ maar wel: gruyère of parmezaan?

Vleesgeworden pokerface Jolien moest het stellen met één teen rauwe look, maar daar haalde zij veel uit. Meer nog, deze zevende aflevering was bij uitstek háár triomftocht, een onthulling van haar volle potentieel als supervillain. Was zij Pinokkio, dan kon zij, terwijl zij met haar voeten op Griekse bodem bleef, lekker Zuidoost-Aziatische lucht opsnuiven. Was zij Bart De Wever, dan kon zij in de ogen van Paul Magnette kijken en fluisteren: ‘Wat ben je móói, strontje van me.’ Zónder knipperende ogen of oprispend maagzuur.

Jolien verzamelde een lijst priemende vragen en twijfelde niet om die met ‘r bloemetjesverwelkende lookadem op haar medekandidaten af te vuren. Vooral Christian, de oprechte van de drie, leek uit zijn lood geslagen. Bart, de opperleugenaar die van zijn hobby zijn beroep heeft gemaakt, kon zijn bewondering niet onderdrukken. Zeker na Joliens pièce de résistance, een manipulatief meesterstukje omtrent een koffer met vrijstelling - een proef als een Hitchcock-film! - waarmee ze revanche leek te willen nemen voor haar naïviteit van vorige week. Bart die haar zo goedkeurend gadesloeg: het had iets van de Emperor die kijkt hoe Luke Skywalker zich éven door het kwaad laat verleiden en in volle woede op Darth Vader inhakt. ‘Good, gooood!’ Het zal me nu al benieuwen om Darth Jolien in de finale met haar rode lightsaber te zien zwaaien.

Christian zal zich dat genot niet kunnen laten welgevallen. De meest beminnelijke, altruïstische en zachte deelnemer die nog overbleef: het is toepasselijk dat hij in het harde Sparta moest sneuvelen.

Volgende week is het dan eindelijk zover: de grote finale, de langverwachte ontmaskering, wie is de mol 2020? ‘t Is als de keuze tussen gruyère en parmezaan: slechte opties zijn er niet. En ‘t is óók als het bestuur van Anderlecht: als iedereen op tijd en stond het spel vakkundig verknalt, hoe wijs je dan één schuldige aan?

Welaan dan, mijn Marc Coucke van dienst heet Bart. En die van u?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2020)
« Reactie #42 Gepost op: 23-04-2020, 16:42:41 »
Opnieuw alle credits naar salb van wieisdemol.be voor het plaatsen van het volgende HUMO-artikel:









 ::bravo::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: De Mol in de media (2020)
« Reactie #43 Gepost op: 23-04-2020, 17:18:31 »
Jonas die Christian verdenkt..  het zal ook is niet hè.  ::rofl::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2020)
« Reactie #44 Gepost op: 23-04-2020, 17:22:59 »
Die is zijn titels kwijt. ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2020)
« Reactie #45 Gepost op: 26-04-2020, 16:11:36 »
De Morgen 25 april 2020:

'Als dit klopt, wordt het de beste mol in jaren'
Zondagavond weten we eindelijk wie in Griekenland de boel in het honderd deed lopen. In een poging nu al een doorbraak te forceren vroegen we de vier recentste winnaars wie volgens hen 'De mol' is.

Cathy van der Ha (41), winnaar 2016
'Ik weet het vrijwel zeker'



Ook Cathy van der Ha zit in lockdown. Al is het bij haar nog net iets zonniger dan bij ons. Van der Ha woont immers in Griekenland waar ze business manager is van de Pinewood American International School of Thessaloniki. De poort van die school blijft voorlopig gesloten, tijd genoeg dus om online wat afleveringen van De mol te bekijken. Van der Ha: "Zeker nu de kandidaten naar Griekenland trokken heb ik het programma met nog meer aandacht dan anders gevolgd."

Dus stellen we maar meteen de vraag van één miljoen: Wie is de mol?
"Ik ben er vrijwel zeker van dat het Bart is. Wie aan De mol deelneemt maakt tijdens het programma een groeiproces door. Jolien bijvoorbeeld zag je van wat naïeve kandidate evolueren naar een gehaaide player. Alleen Bart is doorheen alle afleveringen door stabiel gebleven. Logisch ook, hij wist waar hij zich aan kon verwachten."

Is hij niet net een van de fanatiekste kandidaten?
"Dat is net wat iemand tot een goede mol maakt. Laten uitschijnen dat je voor het geld gaat maar er toch voor zorgen dat er altijd net iets fout loopt. Bart beheerst die kunst tot in de perfectie. Hij ligt ook goed in de groep, er wordt naar hem geluisterd en hij is altijd in de buurt wanneer er belangrijke beslissingen genomen worden. Dat is de ideale positie voor een mol."

Zie je als ex-winnaar de dingen duidelijker dan de doorsnee kijker?
"Je weet natuurlijk hoe het er tijdens die opnames aan toe gaat en hoe stresserend die zijn. Wanneer Jolien er tijdens de opdracht op de luchthaven niet in slaagt haar auto in neutraal te krijgen zien mensen daar meteen mollengedrag in, terwijl ze hoogstwaarschijnlijk gewoon bloednerveus was.
"Maar je bent - ook als ex-winnaar - natuurlijk heel erg afhankelijk van wat je al of niet op tv te zien krijgt."

***
Davey Van Rode (31), winnaar 2017
'Schrapte er meteen al zes'



Sporten en klussen in huis. Daar vult Davey Van Rode zijn dagen mee. En op zondagavond wordt er tv gekeken. Dit jaar fanatieker dan ooit. "Salim werkte vroeger in hetzelfde bedrijf als mijn vriendin en ik ken hem ook nog van vroeger. Als je een van de deelnemers kent, geeft dat toch een extra dimensie aan een programma als De mol."

Werpt dat fanatiek kijken ook zijn vruchten af? Weet je ondertussen wie de mol is?
(Zucht) "Het is dit seizoen de eerste keer dat ik echt twijfel. Ik heb lang mijn geld op Jolien gezet, maar de laatste paar afleveringen maakt ook Alina zich steeds verdachter. Ze slaagt er steeds in zich in een positie te manoeuvreren van waaruit ze de boel subtiel in de soep kan laten lopen. Anderzijds blijft Eline, die toen ik meespeelde de mol was, al sinds het begin volhouden dat Jolien de perfecte mol is. Op elke berichtje dat ik haar stuur krijg ik als antwoord: 'Het is Jolien!'.

Is Bart helemaal uit beeld?
(Nog diepere zucht) "Eigenlijk niet. Al zou ik het heel straf vinden mocht hij de mol zijn. Hij speelt het spel superfantatiek en was daardoor in mijn ogen eigenlijk totaal niet verdacht. Mocht hij zich zondag toch als saboteur outen dan is hij in mijn ogen de beste mol van de voorbije jaren."

Conclusie: Je hebt eigenlijk geen idee wie het is?
"Klopt. En dat is best vreemd. Want van de tien kandidaten kon ik er bij de start al zes of zeven meteen elimineren."
Hoezo?
Van Rode: "Als ex-deelnemer weet je perfect over welke kwaliteiten een mol moet beschikken. Die mag niet te braaf zijn, moet initiatief durven nemen en mondig genoeg zijn. Een goede mol moet ook fysiek zijn mannetje kunnen staan. Toen ik in de eerste aflevering zag dat Dorien schrik had om van een berg af te dalen, wist ik meteen: die is het niet."

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2020)
« Reactie #46 Gepost op: 26-04-2020, 16:11:43 »
***
Axel Pailler (41), winnaar in 2019
'De Coster is een rotzak'



Dat we maar beter niet te veel op zijn oordeel af kunnen gaan, laat Axel Paillier meteen weten. De winnaar van de vorige editie is al jaren fan van De mol maar slaagde er nog nooit in de mol vroegtijdig te ontmaskeren. Tot vorig jaar dus. Dit seizoen richtte hij al van bij het begin zijn pijlen op Alina.

Waarom?
"Het is iemand die meteen vertrouwen en sympathie wekt. Ze stelde zich in het begin terughoudend maar als je er op gaat letten, merk je dat ze toch heel vaak betrokken is bij opdrachten die faliekant mislukken. Alleen neemt ze daarbij nooit zelf het voortouw maar laat ze anderen in de fout gaan. Dat valt niet op maar is wel heel efficiënt.
"Ik hou ook in de gaten wie vaak met wie samenwerkt. Dan valt op dat Jolien en Bart tijdens opdrachten heel vaak in de buurt van Alina blijven."

Dat klinkt alsof je elke aflevering ondertussen een paar keer grondig hebt bestudeerd.
"Neen, zo fanatiek ben ik niet. Ik maak ook geen notities of zo. Dat heb ik vorig jaar trouwens ook amper gedaan. Toen een aantal mensen na afloop vroeg om mijn molboekje te mogen zien was dat een ontgoocheling. Ze dachten grote geheimen te ontdekken maar er stond haast niets in."

Kan je als kenner van het spel toch niet één zo'n geheim met ons delen?
"Ik geef vaak de tip om tijdens de eliminatie goed op de gelaatsuitdrukking van de kandidaten te letten. Ik weet uit ervaring hoe zenuwslopend die eliminatie is. Zeker omdat Gilles De Coster zich telkens weer tot een echte rotzak ontpopt door die momenten eindeloos te rekken. De zenuwen gieren tijdens het wachten bij iedereen door de keel. Behalve bij de mol natuurlijk want die weet al wat er te gebeuren staat. Het is heel moeilijk om die spanning te faken."
***
Lloyd Vermeulen (23), winnaar 2018
'Gigantisch op mijn muil'



Wanneer u binnenkort 's nachts op de Gentse binnenwateren een lichtgevend vaartuig ziet passeren hoeft u niet meteen het ufo-meldpunt te bellen. Grote kans dat het om een projectje van Lloyd Vermeulen gaat. Hij maakt namelijk van de lockdown gebruik om zijn kano van een laagje glow in the dark-verf te voorzien. Maar tussen het schuren en schilderen door is er gelukkig ook tijd om de verrichtingen van de mol nader te bestuderen.

Wat is de conclusie van dat studiewerk?
"Dat Alina de mol is. Al durf ik dat niet te luid verkondigen. Tot een paar weken geleden heb ik overal geroepen dat Dorien de saboteur van dienst was. Tot ze er plots werd uitgebonjourd en ik op zoek moest naar een nieuwe verdachte. Toen pas kwam Alina in het vizier. Omdat ik er heel lang van uitging dat ze te jong was om de mol te zijn. Het is niet simpel om als jonkie een groep in een bepaalde richting te sturen. Ik had dat alleszins nooit gekund."

Hoe fanatiek jaag je op de mol?
"We maken er onder vrienden wel een wedstrijdje van om zo snel mogelijk de mol te vinden. En omdat ik een slechte verliezer ben, ga ik daar behoorlijk in op. Vroeger was kijken naar de mol puur ontspanning. Maar tegenwoordig staat ook mijn eer op het spel."

Als ex-deelnemer ben je toch behoorlijk in het voordeel?
"Dat maak ik mezelf ook graag wijs, alleen wijst de praktijk iets anders uit. Ik dacht dat ik met Dorien helemaal juist zat, maar uiteindelijk ben ik toch gigantisch op mijn muil gegaan. Ik heb trouwens nog geregeld contact met andere ex-mollenjagers en ook daar was er weinig eensgezindheid. Straf eigenlijk dat de makers van het programma er toch keer op keer in slagen zo veel mensen op het verkeerde been te zetten."

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2020)
« Reactie #47 Gepost op: 27-04-2020, 07:45:13 »
wieisdemol.be:

De Mol 2020 is ontmaskerd - "Ik ben heel tevreden en dankbaar"

Het spel is weer gespeeld... de saboteur ontmaskerd. Na weken speuren kunnen we eindelijk met zekerheid antwoorden op de vraag "Wie is De Mol?": Alina! Zij wist voor de blinddoeken in Meteora afgingen al dat ze enkele weken later op een boot in Pachi de finale zou spelen. Daartussen was haar opdracht duidelijk: proeven saboteren en de groep misleiden. Niet evident, want met haar 20 jaar werd Alina de jongste mol ooit.

"Daar denk ik eigenlijk niet over na", antwoordt de kersverse mol wanneer we vragen of ze daar zelf heeft bij stilgestaan. "Leeftijd is maar een cijfer, en het was dus zeker geen reden om te twijfelen toen ze me vroegen om De Mol te zijn. Ik had er vooraf wel op gehoopt en over gedroomd, maar was uiteraard verrast. De dag dat die officiële vraag kwam... dat was ongeloof, gevolgd door pure euforie. Ik heb dan ook geen moment getwijfeld. Met mijn jeugdig enthousiasme en vrolijkheid voelde ik me uiteindelijk trouwens snel thuis in de groep, en kwam ik ook nog eens vrij onschuldig over."

Doorheen het seizoen gingen de verdenkingen zowat alle kanten op, maar vlak voor de finale had 42% van de mollenjagers op onze site wel een zwaar vermoeden dat Alina toch niet zó onschuldig was als op het eerste zicht leek.

"Als je als mol alle theorieeën online leest krijg je soms wel een hartaanval", lacht ze. "Dan denk je 'dat klopt, en dat klopt', maar uiteindelijk ben ik wel blij dat alle kandidaten er verdacht uitkomen en dat mensen vaak ook gewoon op een verkeerd spoor zaten. Ik ben een heel tevreden en dankbare mol. Dit avontuur was onvergetelijk. Je wordt weer even echt een kind, maar tegelijkertijd moet je al je mensenkennis en ervaring gebruiken om dit spel te spelen. Even weg zijn van de realiteit, jezelf tegenkomen en een zot avontuur beleven... dat wilde ik heel graag meemaken."

Het mooiste moment? De finale aldus Alina. "Toen ik op de brug stond, klaar om te bungeejumpen, kreeg ook ik voor het eerst die video van mijn mama te zien. Die emotie, gevolgd door de kick van de sprong, was een magisch moment. Ook het diner met Jolien was heel bijzonder. Je zit achter dat glas en de zenuwen gieren door je lijf, ook al wist ik dat ze me niet kon zien. Het voelde als een spannende en leuke grap uithalen"

Maar er waren ook moeilijke momenten voor de mol. "De calorieproef was absoluut de moeilijkste", zegt ze. "De groep bleek gewoon veel sterker te zijn. En iedereen gaf zich tot het uiterste, en ik maar proberen te zweten zonder al te veel te doen. Je doet uiteindelijk veel dingen tegen je natuur in, en dat is op sommige momenten wel zwaar. Je leeft met iedereen samen en je hebt de kandidaten graag, maar je moet ze zo sturen op een manier dat ze op een verkeerd pad geraken en naar huis moeten. En dat doet soms pijn."

Iemand die duidelijk niet op het verkeerde pad te brengen was is Jolien. Zij kon De Mol ontmaskeren en gaat met de groepspot van 22.835 euro naar huis

"In de eerste aflevering heb ik nochtans in mijn boekje geschreven dat ik totaal nog geen idee had van mijn mol, maar zeker niet Alina", zegt Jolien. "Ik had haar gevraagd: 'jij bent de mol toch niet?' en ze zei zo overtuigend 'maar nee gij' dat ik dacht: 'die kan ik afschrijven'. In aflevering twee is die mening gelukkig veranderd en stond ze weer op mijn radar. Het is moeilijk om echt een moment te prikken, maar is was pas echt op mijn hoede toen ze Dorien en mij liet armworstelen met de reus. Zeker na het vertrek van Bruno bleef dat door mijn hoofd spoken. Vanaf dat moment heb ik redelijk wat antwoorden op haar ingezet. Ik heb heel lang niet willen geloven dat Alina de mol was, maar na elke eliminatie schreef ik alle gestelde vragen en mijn antwoorden op in mijn boekje. Zo kon ik uitrekenen, door alle overlappingen, hoeveel vragen ik op elke kandidaat had ingevuld. Naargelang er kandidaten uitvielen, was het snel duidelijk dat ik Alina best heel goed in de gaten moest houden."

Over gaten gesproken, hoe zat dat eigenlijk met die gaten in je stoel bij de eliminaties Jolien? Op ons molforum werd daar druk over gespeculeerd.

"Ja juist, die drie gaten. Dat kwam eigenlijk gewoon omdat Dorien in aflevering 2 had opgemerkt dat die stoelen vrij wankel waren", lacht Jolien. "Ik zat toen net op een keigoeie stoel en iedere aflevering opnieuw heb ik dus wel bewust diezelfde eruit gekozen. Ik dacht: 'Ik ga hier niet door een stoel zakken, dat is kei genant'

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2020)
« Reactie #48 Gepost op: 27-04-2020, 07:45:19 »
Weer een mysterie opgehelderd, waarvoor dank Jolien. Maar ook Bart, die net naast de overwinning greep, is blijkbaar goed op de hoogte van alle theorieën op ons wieisdemol.be forum

"Ik moet zeggen... dat forum is ge-wel-dig", zegt hij enthousiast. "Ik heb echt alles gelezen en het was gewoon de max. Je leest soms dingen die er zo boenk opzitten dat je begint te denken dat ze door mensen van de productie zijn geschreven, maar daarnaast ook gewoon belachelijke theorieën natuurlijk. (lacht) En dat is er net zo tof aan. Zo stond er ergens dat als je alle cijfers op de wikipedia pagina van Tourinnes-la-Grosse, waar ik woon, optelt dat je dan exact op 10200 uitkomt. Het bedrag van mijn vrijstelling. Ik dacht 'dat kan toch niet!'... maar zoiets vond ik bijvoorbeeld ook geweldig om te lezen."

De hints richting Bart kunnen ondertussen trouwens allemaal de prullenbak in, want de enige echte mol bleek natuurlijk Alina te zijn.

"Vanaf de paparazzi proef ben ik Alina in het oog beginnen houden", aldus Bart. "Ze werd heel zenuwachtig toen ik plots in het café bij Willy Sommers ging zitten, want ook de vriendin van Salim was daar aan het opdienen. Ik voelde dat ze daar zo snel mogelijk weg wou en dat vond ik wel erg verdacht. En toen haar auto de dag erna in de 0-zone terecht kwam was dat wel een extra element dat mij in haar richting deed kijken." Ook Bart zat dus op het juiste spoor, maar in de finale bleek Jolien toch sterker. "Dat was heel even vervelend, omdat je als finalekandidaat uiteraard wilt winnen. Maar vrijwel onmiddellijk kwam ook het besef dat je als één van 14.000 ingeschreven kandidaten De Mol hebt mogen meespelen, je de drie volle weken hebt kunnen meemaken en uiteindelijk ook de juiste mol gevonden hebt . Dus ongelukkig kan je daar niet van worden."

Klopt Bart, en waar wij dan weer niet ongelukkig van worden is dat het seizoen van De Mol nog niet helemaal is afgelopen. Volgende week volgt er natuurlijk nog een laatste aflevering waarin alle molsabotages en hints aan het licht zullen komen. We schrijven alvast in ons molboekje: zondagavond omstreeks 20u op VIER

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2020)
« Reactie #49 Gepost op: 27-04-2020, 07:49:39 »
Humo:

De finale van ‘De Mol’ was hét droomresultaat voor de kijker
Vincent Van Peer maandag 27 april 2020, 7:36



Rijmpje ter ere van De Mol 2020: ‘Ze klaarde met sier ‘r moeilijke klus / Bespeelde de kandidaten als een Stradivarius / Gaf ons vleugels gelijk die van Pegasus / Maar, schijt nu een floeren aap, het was toch weer een Rus.’

Alina, Alina, Alina! Wekenlang kon de wolf van de kudde zich ongemerkt als schaap vermommen. De ene kandidaat na de andere werd als in een recentelijk heropende plantenwinkel uitgebreid om de tuin geleid. En zoals dat bij Russen wel vaker gaat: wie het stembriefje niet naar wens invulde, verdween op mysterieuze wijze - tot er op het einde nog drie uitverkorenen overbleven: advocaat Bart, bankbediende Jolien en De Mol.

De finale was, zoals dit hele seizoen, leuk en filmisch in beeld gezet. Maar zoals de meeste voorgaande ‘De mol’-finales had het ook iets van een striptease-act: allemaal goed en wel, maar je zit toch te wachten op het moment dat die mantel éíndelijk afvalt.

Eerst mochten Bart en Jolien het nog eens - heeft die Bart misschien Woestijnvis-aandelen? - op een onverminderd consumeren zetten. Zij speelden met hun tweetjes een poepchique fles Dom Pérignon en een pita van vijf euro naar binnen: het dieet in de viptent van Tomorrowland, maar daar kost een pita natuurlijk geen vijf euro. Geestig om Jolien vervolgens door de Griekse straten te zien struinen met al die champagne ín en liters parfum óp haar lijf: een Tanja Dexters-mopje dringt zich op, omdat zij vaak alles opdrinkt. Intussen zwom Alina Dagobert Duck-gewijs in het geld; geld dat zij voor een laatste keer grijnzend uit de groepspot kon halen.

Een mooie metafoor voor dit hele seizoen toen Alina in de allerlaatste proef maar in de roos blééf schieten. Die opdracht - van een brug springen en knallen maar - was zo simpel dat zelfs onze regering ze in een overzichtelijke Powerpoint had kunnen gieten. Daarna zetten de drie musketiers nog één keer hun beste pokerface op in het aanschijn van Gilles De Costers priemende arendsblik, en vulden ze nog een laatste keer de - dit keer alles bepalende - vragenlijst in. Toen de Griekse zon ook nog eens voor de laatste keer spectaculair onderging, mocht eindelijk die mantel af.

Jolien bleek Alina al het langst op het spoor. Het droomresultaat voor de kijker - verrassend én bevredigend - werd een nachtmerrie voor Sven Mary: enkele vrouwtjes die zomaar een topadvocaat aan de kant hadden gezet! Bart nam het wél sportief op, Alina bleek zichtbaar opgelucht dat haar maatje haar had weten te ontmaskeren, en Jolien, de terechte winnaar, kon alleen maar verbouwereerd wezen: haar kluts is voor het laatst gesignaleerd aan de kust van Pachi, wie ‘m terugvindt, mag altijd bellen.

Haar beloning? 22.835 euro, de laagste pot uit de geschiedenis van het programma maar desalniettemin een gulle zakcent. Daarmee wil Jolien haar medekandidaten nog eens in een tent lokken, en vervolgens ook Bart en Alina trakteren op een etentje in The Jane. Wat mij een slechte financiële beslissing lijkt: nadat Bart de menukaart van The Jane onder ogen heeft gekregen, kan Jolien misschien nog een euro of vijf op haar bankrekening bijschrijven - als Bart daar tijdens de rit huiswaarts tenminste geen pita van koopt.

Krijgt ú volgende week voor de kiezen: een allerlaatste aflevering vol uit de doeken gedane sabotages, geïmproviseerde Skype-reünies en mijn persoonlijke excuses voor de onzin die u hier afgelopen weken diende te doorploeteren. Smakelijk eten, of nog: priyatnogo appetita!

Offline Bels

  • Forumlid
Re: De Mol in de media (2020)
« Reactie #50 Gepost op: 27-04-2020, 11:17:59 »
Opnieuw alle credits naar salb van wieisdemol.be voor het plaatsen van het volgende HUMO-artikel:

 ::bravo::
Nooit geweten dat de Neveneffecten een hand hadden in de beruchte museum proef. De twist past wel bij hen natuurlijk. ::tandpastasmiley::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2020)
« Reactie #51 Gepost op: 27-04-2020, 13:17:33 »
Opnieuw gepikt van salb. De Standaard met alleen al een prachtige foto:







En Alina en Jolien bij Studio Brussel: https://stubru.be/michelecuvelier/demolikhebmijongelofelijkhardgeamuseerdmetmollen
« Laatst bewerkt op: 27-04-2020, 13:19:41 door Heinz »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol in de media (2020)
« Reactie #52 Gepost op: 27-04-2020, 22:48:56 »
Leuk Heinz!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2020)
« Reactie #53 Gepost op: 28-04-2020, 12:12:18 »
Deze is ook leuk, Salim en Laure:


Offline Convans

  • Forumlid
Re: De Mol in de media (2020)
« Reactie #54 Gepost op: 28-04-2020, 12:20:55 »
Ja leuk, nu ben ik enkel nog benieuwd of ook Dorien volledig fout zat. Want dan kunnen we ook wel van een onverdachte mol spreken.

Bart pas over de helft van het programma. Jolien pas in aflevering 3 en Christian wss pas na het rode scherm.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2020)
« Reactie #55 Gepost op: 3-05-2020, 16:51:30 »
Met dank aan Koen.Willen van wieisdemol.be:

Christian blikt terug op De Mol: “Ik durf te dromen dat men nu anders kijkt naar mensen met dwerggroei”

Vierde worden. Voor velen is het de meest ondankbare plek, maar Christian Jansen (27) kan enkel positief terugblikken op zijn parcours in De Mol. “Dat je mag meedoen aan dit programma is eigenlijk het grootste cadeau.”

Zondag komen we in de reünie-aflevering van De Mol te weten hoe Alina te werk ging om de groepspot historisch laag te houden. Christian Jansen kijkt met een dubbel gevoel uit naar die finale-aflevering. “Daarna kan ik eindelijk vrijuit praten over wat we allemaal hebben meegemaakt. Aan de andere kant betekent dat ook het einde van dit fantastische avontuur.” Kijken zal hij doen samen met zijn familie. Want ondanks dat hij 3,5 jaar geleden naar Brussel verhuisde, zit hij de lockdown uit in Hasselt. “Toen duidelijk werd dat we een hele tijd binnen gingen moeten blijven, heb ik er bewust voor gekozen om terug naar Limburg te komen. In Brussel woon ik samen met vier vrienden en zou ik aangewezen zijn op mijn eigen kamer. Thuis bij mijn ouders heb ik nog het gezelschap van mijn familie en kan ik ook eens de tuin in. Het was wel even wennen, want het is van mijn twaalf jaar geleden – toen ik op internaat ging – dat ik nog zo een lange periode thuis geweest ben. Maar ik klaag niet hoor, ik zit daar zeer goed.”

Intussen zijn de inschrijvingen voor het nieuwe seizoen van De Mol gestart. De eerste avond was er al een overrompeling van 30.000 kandidaten. Was jij er vorig jaar ook zo snel bij?
“Totaal niet. Vorig jaar was er ook wel geen beperking opgelegd en had je dus iets meer tijd, maar ik heb gewacht tot de vooravond van de laatste dag. Ik heb toch wel even getwijfeld, want er komt veel bij kijken. Als je geselecteerd wordt, weet je dat je toch een tijdje in de kijker zal lopen. Daardoor had ik de jaren ervoor de sprong nog niet durven wagen. Ik heb eerst mijn studies afgemaakt en een job gevonden die ik graag doe. Daarna had ik er ruimte voor in mijn leven.”

Toen de kandidaten werden voorgesteld, viel jij meteen op. Denk je dat jouw deelname iets veranderd heeft aan de perceptie over mensen van jouw gestalte?
“Ik hoop het. Toen ik twee weken geleden afviel, las ik online toevallig een reactie van een mama, die een zoontje van 2,5 jaar heeft met achondroplasie (dwerggroei, red.). Ze vond het hartverwarmend om alle positieve reacties op mijn deelname te lezen. Ik durf dus wel te dromen dat mensen hierdoor anders gaan denken over mensen met dwerggroei.”

Kijkers vroegen zich in het begin af of je wel aan alle proeven ging kunnen deelnemen.
“Ik heb niet het gevoel dat ik in het spel anders behandeld ben. In mijn laatste aflevering moesten Bart en Jolien 17 km lopen terwijl Alina en ik mochten shopliften. Moest ik toen in de situatie gekomen zijn dat ik toch die fysieke proef had moeten spelen… Dat zou heel moeilijk geweest zijn. Ik geef dat graag toe. Ik heb nog nooit in mijn leven 17 km gelopen. Ik denk nu ook wel niet dat de mol mij ooit bewust in zo’n rol zou duwen, zodat de proef zou mislukken omdat ik het niet aankan. Maar buiten die loopopdracht was er niets dat ik niet gekund zou hebben. Bovendien zijn er altijd oplossingen te verzinnen. Tijdens de proef in de luchthaven had ik toevallig het geluk dat ik in de toren stond. Ik kan uiteraard autorijden, maar enkel met een aangepast voertuig. Als ik daar toch had moeten rijden, had waarschijnlijk mijn broer plaatsgenomen achter het stuur. Ik weet ook zeker dat niemand daar een probleem mee zou hebben.”

Tijdens het invullen van de allereerste eliminatietest zei je dat mensen die jou voor de eerste keer zien een bepaalde blik hebben. Wat voor blik is dat dan?
“Er zijn heel veel reacties mogelijk, maar in dit geval had je twee opties. Iedereen was heel beleefd, maar toch merk je dat er iets gaande is. Ofwel benadrukken ze hoe fantastisch ze het vinden dat je meedoet. Ofwel vermijden ze het onderwerp en houden ze het heel kort. Iedereen doet dat op z’n eigen manier, maar ik vond dat het bij één persoon niet spontaan overkwam. Het leek gespeeld.”

En bleek die persoon ook de mol te zijn?
“Dat kan ik nog niet prijsgeven. Net zoals ik nog niet mag zeggen of ik Alina op het spoor was. Dat wordt allemaal nog duidelijk tijdens de laatste aflevering. Ook dan komt iedereen te weten wie nu dat rode scherm had toen Salim afviel.”

Ongeacht of jij dat was, dat moet toch een heel zware eliminatie geweest zijn?
“Zeker, want er vertrekt iemand die eigenlijk nog niet moest gaan. Ik herinner mij nog dat wij op dat moment ook allemaal naar de makers van het programma keken van: jullie zijn echt zieke geesten. (lacht) Maar als je het achteraf bekijkt, snap je waarom ze dat doen. Dat is toptelevisie. Ik begon spontaan terug te zweten bij de uitzending van deze aflevering terwijl ik perfect wist wat er ging gebeuren.”

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2020)
« Reactie #56 Gepost op: 3-05-2020, 16:51:35 »
Na die aflevering meenden onze molwatchers Elisabet en Joeri een goede leugenaar in jou te herkennen.
“Ik vrees dat ik hen toch zal moeten teleurstellen. Ik vind mezelf een heel slechte leugenaar. Er is natuurlijk wel een verschil tussen iets onbenullig verzwijgen of recht in iemand zijn gezicht liegen en de groep belazeren. Ik weet niet of ik dat gekund zou hebben. Ik heb ook nooit met opzet steken laten vallen of een spel gesaboteerd. Soms kwam het mij wel goed uit dat bijvoorbeeld Dorien de juiste antwoorden van Bart in de kajak niet zag of dat Els de toren met glazen omstootte. Dat heb ik dan wel kunnen uitspelen. Ik probeerde de schuld dan van mij af te schuiven, maar ik zat er toch elke keer weer toevallig bij.”“Maar meestal kon ik het niet laten om voor de groep te spelen. Als ik mij dan weer eens volledig gesmeten had voor een proef, dacht ik achteraf soms wel: ‘Shit Christian, wat hebt ge nu weer gedaan? Nu gaat niemand u nog verdenken.’”

Gilles De Coster zei in Gert Late Night dat het plots heel erg stil werd toen jij jouw rode scherm kreeg. Dat zowel kandidaten als crew het heel spijtig vonden dat jij moest vertrekken.
“Dat was heel mooi om te horen. Voor mij werd het toen ook heel stil. Vanaf het moment dat ik in de auto stapte, ben ik beginnen piekeren. Waarom heb ik dat zo gedaan? Zat ik wel juist? Waarom heb ik mij zo laten doen tijdens die treinproef? Ik ben ’s nachts echt nog vaak wakker geworden van die proef. Toen ik thuiskwam, heb ik mij nog zo’n twee dagen moeten schuilhouden voordat ik terug begon te werken. Het viel mij wel op dat ik plots heel anders naar de mensen rondom mij begon te kijken. Ik trok alles in twijfel wat ze tegen mij zeiden. ‘Iemand zegt dit, maar klopt dat wel?’ (lacht) Je bent dus een paar dagen paranoia, maar daarna gaat het leven gewoon verder.”

Is jouw vriend in Zweden intussen op de hoogte dat hij als alibi gediend heeft?
(lacht) “Ik denk dat mijn Erasmus-vriend Gustav nogal raar zou opkijken als ik hem nu plots zou bellen om te zeggen dat ik mensen heb wijsgemaakt dat hij ernstig ziek was en ik hem drie weken gezelschap heb gehouden. Dat zou het alleen maar verwarrend maken. Maar uiteraard is er niets aan de hand met Gustav. Ik voel mij zelfs wat schuldig dat ik dat verhaal verzonnen heb, maar het heeft wel heel goed gewerkt zowel in mijn familie als op het werk.”

Krijg je nu veel reacties als je buitenkomt?
“Toch wel tijdens die weinige momenten dat ik op straat kom. Zo ging ik een paar dagen geleden fietsen hier in Hasselt. Ik reed aan een behoorlijke snelheid toen enkele fietsers, die mij in tegengestelde richting passeerden, mij nariepen: ‘Hallo Christian, supergoed gedaan!’ Toen ik achteraf op Strava keek, waarop ik mijn ritjes deel, had ik een berichtje van diezelfde mensen. Ik vond het straf en leuk dat die mensen mij herkend en gevonden hadden. Maar aan de andere kant heb ik ineens maar beslist om mijn Strava-account over te schakelen naar privé.” (lacht)

Je wordt in de supermarkt nog niet raar bekeken als je bij de diepvriespizza’s staat?
(lacht luid) “Nog niet, misschien als ik na de coronacrisis terug wat vaker naar de winkel ga. Nog even voor de duidelijkheid: ik zou in het echte leven nooit iets stelen, want dat vind ik niet correct. Maar als het voor een leuke opdracht is en er geen consequenties aan verbonden zijn, dan leef ik mij uit en steek ik yoghurt en pizza’s met plezier weg.”

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2020)
« Reactie #57 Gepost op: 3-05-2020, 16:53:58 »
En weer dank aan salb:


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media (2020)
« Reactie #58 Gepost op: 3-05-2020, 21:55:18 »
Mark Coenegracht van Het Laatste Nieuws moest weer tegen zijn zin naar de televisie kijken vanavond:

De makers onthullen: Alina molde amper of onder de radar

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media (2020)
« Reactie #59 Gepost op: 3-05-2020, 22:23:51 »
Walgelijk! Schaamt die zich niet???  ::)
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::