Mij viel het op dat alleen bij Miljuschka de naam niet werd genoemd bij de spreuken die Rik aan iedere kandidaat vertelde. Bij iedereen begon hij met de naam en dan de spreuk, bij Mil vertelde hij direct de spreuk.
Dit vind ik interessant! Als je het terugkijkt is het inderdaad opvallend dat dat enkel en alleen bij Mil gebeurt.
Rik: "Speel je het spel alleen, of neem je iemand in vertrouwen? Spreek je de waarheid? Hoe je het spel speelt is aan jou. De wijze kent zichzelf, maar toont zichzelf niet." In dit stuk tekst kan natuurlijk geknipt zijn door de regie, maar als je het terugkijkt komt het toch vreemd over (al zal de confirmation bias hier zijn werk ook wel goed doen
). Het gaat om het stuk vanaf 18:22 (Jaike), dan komt er een tussenstukje, om 18:38 Rob, amper een tussenstukje, en om 18:45 begint dat stuk tekst zoals hierboven geciteerd.
De tekst kan ook nog opgevat worden als een vraag/suggestie voor de mol: speel je het alleen of neem je iemand in vertrouwen (thuisfront), en laat je diegene dan weten dat je de mol bent, of doe je dat niet. "Hoe je het spel speelt, is aan jou" vind ik ook bij uitstek gericht aan een mol. Het spel draait immers volledig om hem..
Ik weet het niet. Ik zou het wel een (te) opvallende hint vinden, maar vooralsnog vind ik de contrasten met de praatjes bij de andere kandidaten te groot om het te negeren. Kan iemand me op andere gedachten brengen?