Van iedereen weten we welke uitspraak ze kregen, welke poort ze kozen, welke vrijstelling ze wonnen en of die wel of niet is ingezet. Kortom... Omdat we dat van de makers allemaal mogen weten (zij weten echt wel, fouten voorbehouden, wat ze weggeven aan concrete informatie) denk ik dat we er weinig aan zullen hebben. Ook omdat er geen geld te verdienen was.
Blijkbaar was er een ander doel. Welk? Dat weten we niet zeker.
We kunnen speculeren over de vraag of de Mol zwart of groen wilde. Ofwel... Was het vooraf de bedoeling om hoe dan ook een gelijk speelveld te krijgen voordat de executie begon? Persoonlijk denk ik van wel. Dan zou je, heeeeel voorzichtig, aan kunnen nemen dat de Mol eventueel (!) een zwarte vrijstelling nodig heeft om dat te bereiken (Jaike, Leonie, Rob, Tina). Twee daarvan zijn niet ingezet, maar de reden weten we niet.
Tien vrijstellingen (zwart of groen), waarvan nog twee over. Waarom? Wat was eigenlijk de bedoeling? Dat is de vraag die bij mij hangen blijft.
Leuk voor later in het spel (dat is dan grotendeels mislukt). Een gelijk speelveeld? Iets anders?