Nu ik erover nadenk...er zijn wel meer spreuken die op Nathan (zouden kunnen) slaan.
Tina: Vriendelijkheid in woorden wekt vertrouwen. -> Dit heeft Nathan dus voor elkaar gekregen. Hij blijft steeds de vriendelijke, leuke vent en dat resulteerde erin dat hij bij ‘Alles Kenners’ het vertrouwen van de groep kreeg om op de (volgens hun) sleutelpositie te komen.
Leonie: De wijze (= de Mol) houdt zich op de achtergrond, maar staat in werkelijkheid vooraan. -> Nathan bemoeit zich nooit veel met de groepsindelingen, maar door penningmeester te worden kreeg hij wel een sleutelrol bij ‘Verkeer(d)’
Cleas: Zij die weten spreken niet, zij die spreken, weten niet. -> Zie de post van Blip
Johan: Zonder zelf kleiner te worden, kun je anderen doen groeien. -> Nathan heeft al een paar keer laten blijken dat hij trots is op de groep.
Jaike: De wijze (= de Mol) streeft nooit naar het grote, op die manier kan hij grote dingen doen. -> Nathan die de €1500,- pakt bij ‘Theepot’? Hij streeft niet naar het volledige bedrag, wat toch weer een mooi bedrag uit de pot is voor de Mol.
Rob: Voorkom het moeilijke door het makkelijke te doen. -> Hij kiest bij ‘Porseleinen Kamer’, tegen de afspraken in, voor de makkelijke stok in plaats van de moeilijke.
Miljuschka: De wijze (= de Mol) kent zichzelf, maar toont zichzelf niet. -> Slaat natuurlijk op elke Mol, maar zoals ergens al is genoemd, is Nathan verdacht vaak niet helemaal in beeld bij de groepsopstellingen (toont zichzelf niet). Daarnaast liegt hij over dat hij nog nooit een aflevering van WIDM heeft gezien, en misschien over wel meer dingen.
De volgende spreuken kon ik zo even niet aan iets koppelen, maar we hebben nog een paar afleveringen te gaan.
Buddy: Met verdraaide woorden kun je van alles bereiken, maar door juist te handelen kun je anderen overvleugelen.
Anita: Reageer zelfs op een onintelligente behandeling intelligent.
Nathan: Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis.
Oké, het is allemaal discutabel (zoals veel hints e.d.), maar ik probeer ook maar wat.
Het gevoel dat er íets moet zijn met die spreuken laat me niet los...