En we hebben een hoofdverdachte:
Rob!
Meest verdacht in aflevering 4:
Rob! Vooruit, en een heel klein beetje
ClaesMinst verdacht in aflevering 4:
Buddy!
Meest verdacht na 4 afleveringen:
Rob, ver daarna
NathanMinst verdacht na 4 afleveringen:
Buddy,
LeonieIk heb een wegingsfactor geïntroduceerd waarmee ik sommige dingen kan "afzwakken", dat heb ik hier gedaan voor de penningmeester maar ook voor dingen die bij elkaar horen en dus eigenlijk samen "één ding" zijn, zoals de voorkeursposities bij de parkeeropdracht. Ik heb de weegfactor ook bepaald voor de afleveringen 1, 2, 3 waardoor er een paar kleine wijzigingen zijn. Zo heb ik de opdracht Geluk en wijsheid iets minder zwaar meegeteld omdat daar geen geld mee gemoeid is, en als er veel items voor één opdracht zijn dan tel ik die ook iets minder, zodat alle opdrachten ongeveer even zwaar meetellen. Overigens zijn de effecten hiervan op de eindscores eigenlijk echt heel klein.
Ik vind de vraagstelling een hele verbetering dit jaar ! Top !
Bedoel je dat het nu "de mol ___ wel/niet ___" is, in plaats van "___ is mols/onmols"? Dat was namelijk een probeersel
Heb jij nog een bepaalde "formule" hoe je de percentages per item kunt verwerken, zodat items met 60/40 verhouding aan stemmen minder zwaar tellen dan een met 90/10 verhouding?
Ik vermenigvuldig met de factor "stemmenverschil / aantal stemmen", oftewel (a - b) / (a + b). Oftewel:
60 voor, 40 tegen wordt (60 - 40) / (60 + 40) = 20/100 = 0,2.
90 voor, 10 tegen wordt (90 - 10) / (90 + 10) = 80/100 = 0,8.
Vanavond aflevering 5, en dan zie ik graag weer de suggesties tegemoet. En vanavond kan ik live kijken, dus dan ben ik hopelijk wat eerder met de poll