Ik probeer het, maar loop er al snel tegenaan dat we lang niet alles zien en soms zelfs de opdracht niet begrijpen. We weten wel dat er bij Wereldbeeld iets misgaat en dat het van invloed is op het eindresultaat. Maar is het control room, Rob en Buddy, Mil en Claes? Als de Mol Mil is, maakt het feitelijk niet uit wat Rob en Buddy doen.
En verder zijn er meerdere fouten mogelijk en is het toch ook wel heel lastig om te beoordelen hoe zwaar je die moet aanrekenen. Dubbele foto's bij beltegoed bijvoorbeeld. Dat telt gevoelsmatig zwaarder dan net te laat aankomen of iets over het hoofd zien. Beide leidt echter tot hetzelfde resultaat.
Ik denk wel, dat je een heel ander lijstje krijgt. Nathan is duidelijk veroorzaker van verlies van 1200 euro bij Theeservies, gesterkt door drie andere anti-gokkers. De vier gokkers zouden daar niet verantwoordelijk voor zijn.
Lastig, lastig, lastig.
Zoals ik eerder al zei. Ik krijg het gevoel dat FTM dit jaar niet of maar matig gaat werken. Het doel van de Mol is uiteraard hetzelfde (zo weinig mogelijk geld en zoveel mogelijk uit beeld blijven), maar de strategie bepaalt mede het resultaat. Leonie zou in your face zijn, Rob subtiel sturend, Mil ronduit manipulatief, Nathan de enthousiaste kandidaat die het net niet goed doet.
Ik kan eigenlijk iedereen wel een actie toedichten waarbij hij/zij verantwoordelijk is voor 500 winst of meer in een enkele opdracht. Alleen Nathan lijkt het in kleinere stapjes te doen. Misschien is het wel zo simpel...