Rob was dus een mogelijke verdachte van afvaller Leonie.
Rob was ook een verdachte van een van de twee waarschijnlijke afvallers in de executie met de kaartjes, namelijk Mil en Leonie.
Dat Rob een mogelijke verdachte was van Anita is bijzaak, maar op basis van de executies zouden we dit jaar zwaar (veel zwaarder dan normaal) misleidt zijn als Rob de mol is. Ik geloof nog altijd in de eerlijkheid van de productie en sluit op basis van de verdenkingen Rob uit als mol. Als Rob toch de mol blijkt te zijn, dan zijn ze echt te ver gegaan en laat ik mijn favoriete topic maar achterwege volgend seizoen.
Ik kan, puur op basis van de verdenkingen, alleen Buddy en Mil afstrepen. Die zijn allebei zó vaak genoemd door de afvallers, dat ze het gewoon onmogelijk kunnen zijn.
Bij verdenkingen over en van Rob en Nathan valt juist op dat het allemaal wat vaag is, en heb je het idee dat er info is achtergehouden. Dat maakt ze alleen maar verdachter.
Bij Rob was er natuurlijk die biecht van Anita, maar omdat het meer klonk als een gewone biecht, en ze niet zei dat ze zijn naam zou invullen in de test (plus haar opmerking in de podcast), maakt dat ik juist vermoed dat de productie dit er expres in heeft gezet om de verdenkingen van Rob af te halen. Maar niet zodanig overtuigend dat je Rob meteen kan afstrepen.
Alleen vind ik de testbiecht van Leonie uit Aflevering 7 nog wel interessant. Ik heb hem nog even letterlijk opgezocht:
"Ja... er is één mol. Er zijn vier mensen. Ik ben zelf niet de mol, er is iemand anders wel de mol, er blijven nog drie kandidaten over. Dat zijn in mijn geval nu Nathan, Rob of Mil. Nathan valt ook al af. Rob... en heel erg Mil."
Ze doet net alsof Buddy van de aardbodem verdwenen is. Óf ze bedoelt dat hij al volledig is afgestreept, óf hij is heel vanzelfsprekend haar hoofdmol, en heeft het in deze biecht enkel over anderen die ze nog in de test zou kunnen meenemen. Dat laatste is wel een stuk logischer op basis van haar eerdere verdenkingen, steeds op Buddy & Mil. Dat zei ze nog letterlijk in een biecht in de aflevering ervoor, waarin ze ook nog zei dat Rob en Nathan het níet waren.
En in de finale wordt Rob natuurlijk wèl volop genoemd.