Ik heb even een screenshot gemaakt van de begintoestand van de kaart. In principe kun je nu op elk 2 bij 3 rechthoek de gevraagde wereldkaart (met China in het midden) maken.
Op het moment dat Johan het stuk van Australie laat verplaatsen naar de plek waar nu Zuid Amerika ligt (vet groene pijl) dan heb je hiermee een keuze gemaakt voor de paarse rechthoek. De zwarte pijlen geven nu aan hoe je de stukken moet verplaatsen.
Op het moment dat ze Australie hebben verplaatst naar Zuid Amerika is de eerste vraag: waar moet Zuid Amerika dan naar toe. Johan zegt dan: dat moet sowieso naar Europa (vette rode pijl). Dit is fout, want hij moet een vakje hoger komen te liggen. Azie wil hij één vak te veel naar links liggen (andere rode pijl).
Deze opdracht was best wel simpel want ze hadden nota bene al de gewenste werreldkaart en hoefden er niet zelf achter te komen dat China hier in het midden ligt. En verder stond op de plattegrond volgens mij ook de locatie van de camera's aangegeven.
Johan bakt er hier heel weinig van, maar ik zie dit eerder als nepmol actie dan als echte molactie want elke fout die je hier maakt is veel te controleerbaar.
Wat mij ook opviel is dat Miljuschka het had over de "Meldkamer" in plaats van "Control room", of ik moet me sterk vergissen. Is dit een verspreking? Ik stel mij zo voor dat bij voorbereiding van een opdracht de dingen worden benoemd zoals ze op dat moment in gebruik zijn, in tegenstelling tot wat hun rol zal zijn in het spel. Mil dus Mol?
Was het niet zo dat de puzzelstukken op de plekken gelegd moesten worden waar een rood kruis was? We zien aan het eind ook 2 rode kruizen, als ze allemaal in de control room zijn. En dat uiteindelijk de camerabeelden van de plekken met een rood kruis 4 beeldschermen beslaan ipv één en dat dan de wereldkaart moet kloppen?
De plek waar dan in het begin Azië ligt, beslaat de 4 schermen linksboven.
De plek waar in het begin Afrika ligt, beslaat de 4 schermen boven in het midden en Australië de 4 schermen rechtsboven. Hetzelfde geldt voor de onderste rij. (Noord-Amerika de 4 schermen linksonder, Zuid-Amerika midden onder en Europa rechtsonder.)
Dan is het zo dat:
Azië wordt Europa Afrika wordt Azië Australië wordt Noord-Amerika
N-Amerika wordt Afrika Z-Amerika wordt Australië Europa wordt Z-Amerika
In dat geval zegt Johan het dus wel goed.