Er is 1 stok van 750 euro, 2 van 450, 2 van 350 en 2 van 250 (dat is samen 2.850).
Het maximaal te verdienen bedrag is 2.850 euro.
Dat betekent volgens mij dat iedere stok maar 1x gebruikt mocht worden.
Ik zie geen enkele reden waarom een stok niet naar de andere kant zou kunnen komen (geen tijdsdruk) dus die 2.850 zouden ze sowieso verdiend hebben.
Het enige dat daar verandering in kan brengen is het breken van vazen, dan gaat er 75 per vaas af.
Het kiezen van een andere stok dan vooraf (wellicht) afgesproken is daarom voor mij totaal niet mols.
Het breken van vazen en het afleiden van andere kandidaten is dat wel.
Rob en Johan het meest verdacht.
Buddy iets minder omdat hij een hele lastige stok had.
Precies!
Er was overigens wel tijdsdruk 15 minuten per kandidaat volgens de officiële website.
7 stokken voor 7 kandidaten dus het geld zou sowieso verdiend worden!
Daar valt niets aan te mollen behalve dan de tijd overschrijden maar dat is niet gebeurd. De laatste
moest de stok van 750 nemen wie er dan ook als laatste ging. Mollen kon alleen door vazen om te gooien. Dus een stok van 250 euro pakken en als een speer door het parcours (Nathan) gaan zonder vazen om te gooien vind ik niet mols. 250, 450 en 350 pakken en niets omgooien ook onmols.(Claes, Leonie en Mil)
De kandidaten die vazen omgooiden Johan, Rob en Buddy mols.
Waarbij het mij opviel dat Buddy onnodig met zijn schouder een duwtje gaf tegen een schap.
Als Nathan de mol is heeft hij het mollen overgelaten aan diegenen die na hem kwamen of hij moet zelf vazen verplaatst hebben. Het is echter aannemelijker dat de crew tussendoor scherven heeft opgeruimd en de vazen herplaatst heeft voor de volgende ronde.