Wat ik nog niet gelezen heb is, ik vond dit dus een fantastische opdracht Iets wat we volgens mij al die jaren nog niet echt gehad hebben, simpel te begrijpen wat de bedoeling is, maar alleszins een moeilijke opdracht, individueel geld te verdienen, op meerdere manieren te beïnvloeden als mol. Top!
Helemaal mee eens. Ik vond het ook een erg leuke opdracht, die erg goed in elkaar zat!
Deze opdracht is duidelijk beter gegaan dan de productie had ingeschat (dat zegt Rik ook bij zijn eindpraatje). De productie had dus verwacht dat er meer vazen zouden vallen (dat was televisietechnisch ook interessanter geweest). Ik denk dat je er gerust vanuit mag gaan dat de mol op zijn minst één vaas heeft laten vallen, want waarom zou je dat als mol niet doen? Als mol het hele labyrint foutloos afleggen kun je moeilijk een geschikte molactie noemen in aflevering 10!
Als ik dan kijk naar de resultaten:
- Johan (350 euro) laat 1 vaas vallen. Daarnaast laat hij na afloop nog een vaas vallen waarmee hij Buddy uit zijn concentratie haalt.
- Rob (450 euro) laat drie vazen vallen, heel gek want Rob is toch niet de onhandigste van het stel! Hij had een onhandige broek aan; als kandidaat kan dat pech zijn en als mol juist heel slim.
- Buddy (750 euro) laat vier vazen vallen, maar heeft ook de moeilijkste stokken en de omstandigheid dat de rest mag toekijken en hem kan afleiden met geluiden (wat ook gebeurt!). Ik denk dat hij het gezien de omstandigheden erg goed heeft gedaan.
- Miljuschka (450 euro) heeft een moeilijke stok, een onhandig postuur, maar lukt het toch om het parcours foutloos te lopen. Dit vind ik erg kandidaats.
- Claes (350 euro) doet het foutloos, voor een middelmatig bedrag. Niet per sé kandidaats of mols.
- Leonie en Nathan (elk 250 euro) hebben beiden een erg gemakkelijke stok, waar ze met goed fatsoen ook eigenlijk geen fouten mee konden maken. Dit kan gezien worden als een veilige keuze voor de mol: met weinig geld goodwill creëren, maar ook als kandidaats.