Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute  (gelezen 22782 keer)

Offline Molest

• Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #140 Gepost op: 22-02-2020, 05:15:16 »
Ik ga er maar van uit dat Leonie gewoon 500 euro heeft gepakt. En dat kan die misleidende actie zijn geweest waar de afleveringstitel naar verwijst.

Als Nathan 250 euro mocht pakken en niet molkandidaat-af is, Buddy 600 euro idem, dan mag die 500 van Leonie van mij ook wel. Het is geen bedrag waar de Mol mee valt of staat. Maar waarom zou de Mol dat doen? Hopende dat de kandidaten gaan herleiden wie wat heeft gepakt, en haar afstrepen? Er zullen er maar weinig zijn die hier eerlijk en open over zijn. De kandidaten kon ze hier volgens mij als Mol moeilijk misleiden. Ons als kijkers wel, maar ik weet niet of dat een legitieme reden is voor de Mol om geld te pakken.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #141 Gepost op: 22-02-2020, 05:33:20 »
Ik ga er maar van uit dat Leonie gewoon 500 euro heeft gepakt. En dat kan die misleidende actie zijn geweest waar de afleveringstitel naar verwijst.

Als Nathan 250 euro mocht pakken en niet molkandidaat-af is, Buddy 600 euro idem, dan mag die 500 van Leonie van mij ook wel. Het is geen bedrag waar de Mol mee valt of staat. Maar waarom zou de Mol dat doen? Hopende dat de kandidaten gaan herleiden wie wat heeft gepakt, en haar afstrepen? Er zullen er maar weinig zijn die hier eerlijk en open over zijn. De kandidaten kon ze hier volgens mij als Mol moeilijk misleiden. Ons als kijkers wel, maar ik weet niet of dat een legitieme reden is voor de Mol om geld te pakken.

Hoewel ik Leonie niet verdenk. Heb de indruk dat de kandidaten veel meer van elkaar opsporen en elkaar vertellen dan naar de kijker wordt gesuggereerd. Leonie loog e eerste aflevering nog maar dat was de tweede aflevering al voorbij, toen ze doodmoe werd van verdachte blikken en gevis van anderen  ::tandpastasmiley::

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #142 Gepost op: 2-03-2020, 12:11:49 »
In eerste instantie is dit niet de leukste spannendste opdracht. Maar gezien al het zoekwerk in deze opdracht is dit toch een heel dodelijke opdracht. Groot gevaar voor onderschatting bij de regie. En dat is misschien wel tijdig onderkend. Laat de mol hier alsjeblieft geld pakken, anders wordt deze opdracht nog een struikelblok in de montage. En een beetje geld kan ook worden uitgelegd als een voordeeltje voor de mol, want als er iemand uitgaat bij gebrek aan groepsvrijstellingen dan is er een kandidaat minder in het spel en dat is in het voordeel van de mol.
Ik denk hierbij vooral aan Buddy, die mede vanwege zijn mogelijke 500 euro hier afgeschreven was.
Maar oh wat liep hij te stuiteren dan als hij die 500 euro pakte. Hyper enthousiaste reactie. Een mol die geld pakt?

Offline ZwarteMol

• Forumlid
« Reactie #143 Gepost op: 5-03-2020, 12:20:51 »
In de extra beelden van gisteren zegt Buddy dat ze alle 4 voor de groepsvrijstelling
zijn gegaan bij " vrijstellingsroute "en dat zij met hun vieren nu nog over blijven , goeie karma noemt hij het .
Zegt Buddy hier de waarheid ?
Dan heeft Claes idd de € 500 genomen?

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #144 Gepost op: 5-03-2020, 12:24:35 »
In de extra beelden van gisteren zegt Buddy dat ze alle 4 voor de groepsvrijstelling
zijn gegaan bij " vrijstellingsroute "en dat zij met hun vieren nu nog over blijven , goeie karma noemt hij het .

Iets waar ik al weken op vastloop iedereen rekent buddy die €500,- aan terwijl je dat nooit zeker zult weten...
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

anoniem 30784

• Gast
« Reactie #145 Gepost op: 5-03-2020, 12:27:23 »

Ha, dan klopte mijn theorie hierover toch.  8) Aangezien Buddy geen molverdachte van mij is en hij dit niet slechts voor de neus van de groep maar ook in een biecht beweert, geloof ik hem wel.

Offline Marimol

• Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
« Reactie #146 Gepost op: 5-03-2020, 12:35:44 »
Iets waar ik al weken op vastloop iedereen rekent buddy die €500,- aan terwijl je dat nooit zeker zult weten...

Precies, alle Follow the money berekeningen kunnen dus aangepast worden....

Hoe  Buddy ook de aandacht afleidt van Nathan's opmerkingen over het lasergamen, ander onderwerp gŕaag ::rofl::

Offline Sanmol

• Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
« Reactie #147 Gepost op: 5-03-2020, 12:50:52 »
Vind Leonie nog steeds een icoon dat ze toch die 500 euro pakte.

Offline keesisdemol

• winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
« Reactie #148 Gepost op: 5-03-2020, 12:53:00 »
Precies! Het was overigens nooit zeker en de reactie van Buddy op de mogelijke 500 euro was ook heel raar. Hij lijkt mij totaal geen type om 500 te pakken.

Ik heb nog enkele mooie bevindingen naar Buddy, maar die deel ik vanavond
« Laatst bewerkt op: 5-03-2020, 14:25:36 door keesisdemol »

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #149 Gepost op: 5-03-2020, 13:13:39 »
Het is ook vreemd wat hij nu zegt over Rob want tijdens zijn ronde zegt hij dit:

Van EEN iemand wist ik 100, 1000, miljoen procent zeker dat-ie voor de groep zou gaan.  Nathan. Ik dacht ook dat Claes voor de groepsvrijstelling zou gaan. En ik dacht dat of Miljuschka...  of Rob ook wel voor de groepsvrijstelling zouden gaan.

Offline Sanmol

• Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
« Reactie #150 Gepost op: 5-03-2020, 13:15:59 »
Precies! Het was overigens nooit zeker en de reactie van Buddy op de mogelijke 500 euro was ook heel raar.

Ik heb nog enkele mooie bevindingen naar Buddy, maar die deel ik vanavond

Buddy zegt net in het extra beeldmateriaal dat hij de groepsvrijstelling heeft gepakt.

Offline Moldo

• Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 5-03-2020, 13:44:04 »
Opvallende uitspraak van Buddy in extra beelden.

Volgens mij is hij keihard aan het liegen tegenover de andere drie kandidaten.
We weten dat hij niet in zijn eerste leugentje is gestikt.
Past in zijn nepmolgedrag. Wie van zijn medekandidaten zou hem verdenken met de keuze van € 500 in plaats van een groepsvrijstelling.

Door deze actie gaat er bij mij een streep door Buddy. Hij is niet de mol.

Ik heb net voor de zoveelste keer de beelden van deze opdracht bekeken.

Miljuschka gaat tot het einde van de route. Claes gaat net zolang door tot hij een groene vrijstelling of drie of vier jokers tegenkomt.
Dus Claes gaat ook tot het einde. Daarom hebben Miljuschka en Claes dezelfde kaart gepakt. Tweemaal € 500 of tweemaal groepsvrijstelling.
Leonie heeft al € 500.

Dus alleen Buddy kan € 500 hebben gepakt.
Daarnaast zijn er de bijkomende aanwijzingen:
De heftige reactie van Buddy op een kaart met groepsvrijstelling is niet te verklaren als hij in het eerste kistje ook al de groepsvrijstelling heeft gezien, waarbij hij geen emotie toonde.
De regie neem telkens de deelnemers in beeld bij de bekendmaking door Rik van de keuzes. Bij de € 500 kaarten zijn Leonie en Buddy telkens in beeld.
De blije reactie van Buddy als iedereen door mag. Als hij een groepsvrijstelling had gepakt was het niet spannend geweest.

Ik eet mijn hoed op als Buddy een groepsvrijstelling blijkt te hebben gepakt. (Gelukkig heb ik geen hoed)

Offline Kimi

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #152 Gepost op: 5-03-2020, 14:05:22 »
Ik geloof Buddy wel. Als het nou in de reguliere uitzending zat zou het voor mij ook twee kanten op kunnen... maar liegen in de extra beelden? Wat zou het nut daarvan zijn? Vraag ik mij dan af. Niet iedereen krijgt dat te zien.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2020, 14:07:26 door zonnestraal »
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Starlynk

• Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: 5-03-2020, 14:14:22 »
Als je je medekandidaten wilt laten denken dat jij de mol zou kunnen zijn, lijkt het me niet handig om te zeggen dat je 500 euro hebt gepakt ;)

Offline Gupp

• Forumlid
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
« Reactie #154 Gepost op: 5-03-2020, 14:14:59 »
Als hij niet de waarheid had gesproken tegen de groep in de bus, dan was dat absoluut wel in de biecht naar voren gekomen, toch? Dat is dan anders juist mooie televisie, helemaal omdat Buddy zélf dat opwerpt.
Het zou gek zijn als hij daarover zelfs in de biecht liegt, want voor wie zou hij daarover moeten liegen? En het zal toch ook niet zo zijn dat hij eerst doodleuk in de biecht deelt dat hij het geld heeft gepakt, waarna de cameraman vriendelijk vraagt om ook nog even een take op te nemen waarin hij aangeeft de groepsvrijstelling te hebben gepakt. ???
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 5-03-2020, 14:45:00 »
Het is ook vreemd wat hij nu zegt over Rob want tijdens zijn ronde zegt hij dit:

Van EEN iemand wist ik 100, 1000, miljoen procent zeker dat-ie voor de groep zou gaan.  Nathan. Ik dacht ook dat Claes voor de groepsvrijstelling zou gaan. En ik dacht dat of Miljuschka...  of Rob ook wel voor de groepsvrijstelling zouden gaan.

In de bus zegt hij tegen Rob: Van jou had ik het niet gedacht...

Precies, alle Follow the money berekeningen kunnen dus aangepast worden....

Hoe  Buddy ook de aandacht afleidt van Nathan's opmerkingen over het lasergamen, ander onderwerp gŕaag ::rofl::

Die verraste reacties van vooral Nathan en Mil na de opmerking van Buddy dat ze alle 4 voor de groepsvrijstelling zijn gegaan  ;D

Offline Iris_77

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #156 Gepost op: 5-03-2020, 16:38:06 »
Miljuschka gaat tot het einde van de route. Claes gaat net zolang door tot hij een groene vrijstelling of drie of vier jokers tegenkomt.
Dus Claes gaat ook tot het einde. Daarom hebben Miljuschka en Claes dezelfde kaart gepakt. Tweemaal € 500 of tweemaal groepsvrijstelling.
Leonie heeft al € 500.

Dus alleen Buddy kan € 500 hebben gepakt.
Daarnaast zijn er de bijkomende aanwijzingen:
De heftige reactie van Buddy op een kaart met groepsvrijstelling is niet te verklaren als hij in het eerste kistje ook al de groepsvrijstelling heeft gezien, waarbij hij geen emotie toonde.
De regie neem telkens de deelnemers in beeld bij de bekendmaking door Rik van de keuzes. Bij de € 500 kaarten zijn Leonie en Buddy telkens in beeld.
De blije reactie van Buddy als iedereen door mag. Als hij een groepsvrijstelling had gepakt was het niet spannend geweest.

Dan neem je dus aan dat bij iedereen de kaartjes in dezelfde volgorde in de kistjes lagen, maar dat hoeft toch niet zo te zijn? Ze hebben volgens mij wel na elke kandidaat weer het lege kistje aangevuld, maar dan kunnen ze toch ook wat met de volgorde hebben gehusseld?
Juist om misschien te voorkomen dat iedereen die doorloopt tot het laatste kistje ook dezelfde ‘troef’ heeft, om maar met Riks woorden te spreken.  ;)

« Reactie #157 Gepost op: 5-03-2020, 16:48:27 »
Dan neem je dus aan dat bij iedereen de kaartjes in dezelfde volgorde in de kistjes lagen, maar dat hoeft toch niet zo te zijn? Ze hebben volgens mij wel na elke kandidaat weer het lege kistje aangevuld, maar dan kunnen ze toch ook wat met de volgorde hebben gehusseld?
Juist om misschien te voorkomen dat iedereen die doorloopt tot het laatste kistje ook dezelfde ‘troef’ heeft, om maar met Riks woorden te spreken.  ;)

Ze lagen niet in dezelfde volgorde. Bij nathan lag de groepsvrijstelling in het eerste kistje.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #158 Gepost op: 5-03-2020, 17:28:42 »
Ze lagen niet in dezelfde volgorde. Bij nathan lag de groepsvrijstelling in het eerste kistje.
Ten eerste zat er in meerdere kistjes een groepsvrijstelling. En ten tweede krijgen we bij geen enkele kandidaat te zien wat er in het eerste kistje zat. Zelfs niet bij Nathan die zegt dat hij in het eerste kistje de vrijstelling zag en hem meteen pakte.
Het lijkt me wel zo eerlijk als iedereen precies dezelfde opties krijgt in dezelfde volgorde. Daarnaast wordt overduidelijk gesuggereerd dat er in het één na laatste kistje €500 zat en een groepsvrijstelling in het laatste kistje. Dat is volgens mij ook geen toeval, want de meeste kandidaten hopen een groene of zwarte vrijstelling te vinden en vinden dan €500 in het één na laatste kistje. Dit is niet zo'n interessante optie voor hun en ze zijn dan min of meer genoodzaakt om de inhoud van het laatste kistje te pakken. Zo kun je als programmamaker ervoor zorgen dat er sowieso een paar groepsvrijstellingen worden gepakt. Slimme kandidaten als Leonie hebben dat spelletje door en pakken toch maar de €500 bij het één na laatste kistje.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2020, 17:33:06 door MartinJ »

Offline Moldo

• Forumlid
« Reactie #159 Gepost op: 5-03-2020, 18:11:31 »
Grappig dat deze opdracht opeens weer veel discussie geeft.

Ik ga er van uit dat:

- iedere kandidaat dezelfde kaarten in dezelfde kistjes heeft
- Rob een vrijstelling neemt
- Miljuschka de kaart uit het laatste kistje pakt
- Nathan de groepsvrijstelling pakt
- Leonie € 500
- Johan de kaart 2 jokers
- Claes tot het einde doorloopt en dezelfde kaart heeft als Miljuschka
- Buddy een onbekende kaart pakt

Uiteindelijk zijn er vier groepsvrijstellingen, tweemaal € 500, eenmaal 2 jokers.

Met deze aannames kunnen Miljuschka en Claes niet allebei € 500 hebben gepakt, want dan zou het totaal op driemaal € 500 uitkomen.
Dus hebben beiden de groepsvrijstelling.

Dan blijft voor Buddy alleen nog maar € 500 over.

Natuurlijk gaat deze redenering de mist in wanneer in het laatste kistje voor Claes een € 500 kaart is gelegd, nadat Miljuschka uit het laatste kistje de groepsvrijstelling heeft gepakt of als Claes niet tot het einde is doorgelopen.

Ik ben benieuwd of we de werkelijke gang van zaken nog te horen krijgen.