De kandidaten verzamelen om nieuwe teams samen te stellen. Buddy vraagt wie de opdracht met het luik moest onthouden. Nathan: "Ja, volgens mij ik..." Mil: "Denk er even over na Nathan. We hebben totaal geen tijdsdruk..." Nathan: "Haal gewoon drie Chinezen en ga in dat luik staan." (Goed.) Mil: "Drie?! Waren het er niet vier?" (Buddy en Leonie slagen er uiteindelijk in de foto te maken en verdienen 100 euro.)
Nathan zegt nogmaals dat er een opdracht met porceleinen borden is. Samen met Mil en Rob vindt hij een winkeltje met de juiste borden. Rob geeft dit via de porto door en Mil komt erachter dat zij sinds de wissel beide porto's heeft. Rob: "Waarom heb je ze allebei?!" Mil: "Ja daar heb ik toch niet over nagedacht?!" Mil zegt sorry. Rob (lachend): "Mil, wat doe je? Waarom doe je dit?"
Nathan stelt voor vier Chinezen te verzamelen voor het winkeltje met borden. Rob en Mil helpen mee met verzamelen en laten Nathan de foto maken. Mil: "Maar dit zijn veel meer dan vier Chinezen toch?" Op de foto die Nathan maakt staat hij samen met Rob en vaag de borden, maar met maar drie Chinezen. (Fout.)
Mil spot een winkel met rijstwijn. Nathan en Mil maken een goede foto met rijstwijn en verdienen hier 100 euro mee.
Rob spot bamboe en Nathan spot de boeddha bovenaan een trap. Mil probeert Chinezen te verzamelen terwijl Rob een foto van alleen bamboe maakt. Nathan tegen Mil: "Er schijnen geen mensen bij te hoeven." Mil: "Natuurlijk moeten er wel mensen bij!" Rob maakt een foto van vier bamboestokken zonder mensen. Fout. Ook de foto die Rob van de boeddha gemaakt heeft blijkt fout: er staan maar twee Chinezen op.
Met iets meer dan twee minuten op de aftelklok wil Nathan voor de groepsfoto met het softijs gaan. Rob geeft het door via de porto. Op initiatief van Nathan rennen ze naar de afgesproken plek. Maar de foto wordt niet meer gemaakt.
De kandidaten leveren vier goede foto's in en verdienen 400 euro. Waarschijnlijk gaat het om de volgende foto's:
- 3 Chinezen met een fototoestel (op initiatief van Nathan)
- 4 Chinezen op een terras in een traditionele jurk uit de Han-dynastie met Buddy en Miljuschka
- 3 Chinezen die proosten met rijstwijn en Miljuschka en Nathan
- 3 Chinezen door een luik op de tweede verdieping met Leonie en Buddy (goed onthouden door Nathan)
Goede foto's waar Nathan een rol bij speelde: 3. Goede foto's waar Rob een rol bij speelde: 0.
Foute foto's waar Nathan een rol bij speelde: 2. Foute foto's waar Rob een rol bij speelde: 4.
speciale executie
Rik: "Het zou jammer zijn om vandaag naar huis gestuurd te worden. Toch, Nathan?" (Nathan: "Zeker.") Uit de officiële podcast blijkt dat deze speciale executie net als dit zinnetje een verwijzing is naar dezelfde speciale executie in aflevering 4 van WIDM 2013. (Toen vroeg Art: "Toch, Zarayda?")
Nathan moet als eerste een kaart trekken. Hij trekt de groene kaart en kiest Miljuschka uit als degene die haar scherm niet hoeft te zien. Nathan biecht: "Ik heb ervoor gekozen heel bewust om het spel heel vertrouwelijk te spelen. Dus ik heb eigenlijk mijn kloppende hart in handen gelegd ook van Rob. Maar er zijn wel momenten geweest dat hij me niet als vol heeft aangezien. En hij keuzes heeft gemaakt in ons bondje die zijn speltactiek hebben bevorderd. En niet de mijne."
Rob moet als derde een kaart trekken. Hij trekt de groene kaart en kiest Leonie uit als degene die haar scherm niet hoeft te zien. Rob biecht: "Ik heb eigenlijk Leonie vanaf het begin al verdacht gevonden. Ja, grote kans dat zij de Mol is. Als haar bond of haar opening tot bond met mij oprecht is dan heb ik ruimte om haar wat beter te leren kennen."
Leonie trekt de groene kaart en laat deze aan Rob zien. Leonie biecht: "Als iemand mij een groene kaart geeft (...) ben ik echt niet zo'n trut dat ik dan niet Rob die kaart teruggeef."
Buddy trekt als laatste de rode kaart en moet deze wel aan Nathan laten zien. Nathan krijgt zijn scherm te zien, krijgt groen en is net als iedereen door.
ZIE ZES BERICHTEN HIERONDER VOOR HET VERVOLG