Misschien spreekt het al een beetje voor zich, maar aangezien de mol als enige niet tegen de mol speelt, is het logisch dat in de beurt van de mol niet -100 geraakt wordt of de mol (Nathan dus) zelf... want het is niet de bedoeling dat een productielid het spelverloop beïnvloedt, lijkt mij, aangezien dat geen kandidaat is?
Daarnaast is het niet zo overigens dat het bedrag dat de mol in zijn eigen beurt heeft verdiend afgetrokken wordt van het eindbedrag, maar het bedrag telt volgens mij gewoon niet mee (of het nou een minbedrag of plusbedrag is). Ook dit vind ik in de richting van Nathan wijzen.. als het vooraf altijd de bedoeling is geweest dat er bij de mol geen -100 lichtje geraakt zou worden, had de mol anders wel een plusbedrag moeten behalen (of niets moeten raken, maar dat is ook opvallend), want dan worden de -100 lichtjes in diens beurt nooit geraakt maar kan de mol wel zelf nog voor +100 zorgen. Het zou achteraf gezien een beetje flauw zijn als de mol dan als enige geld verdient... dus om het eventueel verdiende geld ongedaan te maken, is er maar door de productie bedacht dat het gewoon niet meetelt.
(Het kan natuurlijk zo zijn dat deze regel is bedacht om een productielid het eindtotaal niet te laten beïnvloeden, want het productielid is natuurlijk geen kandidaat... maar.. ik vind dit persoonlijk een veel betere verklaring.
)