Klopt dus niet
1) de mol had een afwijkend vest
2)
Alhoewel ik gericht de vesten ben gaan onderzoeken .. de gewone kijker ziet dat niet met 1x kijken dus zo duidelijk was t niet
Sluit dat zeker niet uit. De duin opdracht met Thomas was ook gewoon duidelijk als je maar frame voor frame alles bekeek. Dit soort zaken zitten gewoon in de afleveringen. Zeker als we over de helft zijn dan is het op een gegeven moment logisch dat dit er in komt. Het moet natuurlijk wel zin blijven hebben om te speuren. Als je op iedere kandidaat evenveel hints plaatst en je laat van iedere kandidaat evenveel verdachte acties zien en je geeft helemaal niets prijs dan is het op een gegeven moment ook niet meer leuk om te speuren. Een puzzel die niet op te lossen is is niet aantrekkelijk. Er moet natuurlijk wel altijd iets van twijfel blijven, maar deze ligt er wat mij betreft best wel dik boven op, hoewel ik vorige week al overtuigd was.
Maar daar ging het om een molactie. Hier om een schijnbaar willekeurig ding dat 1 van de 5 anders is dan bij de andere 4. Dat zegt helemaal niks.
Als een molhint weerlegt wordt met dat zoiets door de makers nooit getoond zou zijn krijg je vaak de reactie dat er wel iets te speuren moet zijn. Maar dit is wel het andere uiterste, als het zo zou zijn zoals jij het zegt.
Dit is de enige opdracht van het hele seizoen waar kandidaten de mol kunnen ontmoeten. Die zit er niet eens elk seizoen in, althans niet dat het kandidaten van tevoren verteld wordt.
je krijgt dus de volgende 5 spelletjes:
1. kandidaat vs mol
2. kandidaat vs mol
3. kandidaat vs mol
4. kandidaat vs mol
5. mol vs inval-mol.
Alle ogen van iedereen zijn hierop gericht. kandidaten, molloten, youtubers, iedereen.
Dan doen ze er uiteraard alles aan om ervoor te zorgen dat spelletje 5 er hetzelfde uitziet als spelletje 1 t/m 4. Waarom in hemelsnaam zouden ze dan de mol een harnas met een ander cijfer geven?
Ik zegt niet dat Nathan niet de mol is hoor, ik vind hem heel verdacht. Maar had je dit ook een 100% hint gevonden als alleen Leonie die 3 had gehad? Of Buddy?
Er is namelijk geen reden dat de mol een ander cijfer moet hebben. En er zijn andere verklaringen mogelijk dat Nathan een 3 heeft die logischer en voor de hand liggender zijn.
Daarmee is het mijns inziens verre van een 100% hint.
2) tijdens de beurt van Nathan schiet de mol niet op targets .. er wordt er geen 1 geraakt. Bij alle kandidaten wel.
En waarom zou de invalmol dan bij mol nathan geen target raken? dat doe je toch juist als je dit potje niet op wil laten vallen?
Dat je een verschil vindt tussen jouw mol en de andere kandidaten betekent niet dat het een bevestiging van molschap is.