Auteur Topic: Hoe De Mol afgelopen seizoenen begon  (gelezen 3918 keer)

Offline Hof

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe De Mol afgelopen seizoenen begon
« Reactie #20 Gepost op: 5-03-2020, 17:48:58 »
Ik zou ook gedrukt hebben, alleen al omdat ik denk dat de mol hoe dan ook zou drukken (wat de mol zelf ook zei natuurlijk  ;D) en je mee wil.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe De Mol afgelopen seizoenen begon
« Reactie #21 Gepost op: 6-03-2020, 00:46:40 »
Ik had de knop door de autovloer geslagen  ;D
klaar voor de strijd

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Hoe De Mol afgelopen seizoenen begon
« Reactie #22 Gepost op: 6-03-2020, 17:08:22 »
2018 // Levend begraven



Het nieuwe seizoen komt maar dichter en dichter bij! We zitten nu al aan de start van seizoen 6.

De kandidaten werden allemaal levend begraven en ze konden door middel van raadsels uit hun graf proberen te komen. Ieder duo was een bepaald bedrag waard.
Na de mededeling van Gilles begonnen de duo’s meteen aan de raadsels. Lloyd en Kelly moesten 1 raadsel oplossen en waren 250 euro waard. Pieter en Bahador waren 500 euro waard en moesten hun best doen om 2 raadsels op te lossen. Katrien, die claustrofobie had, en Pascale waren 750 euro waard en moesten 3 raadsels oplossen. Channy en Jeffrey moesten 4 raadsels oplossen en waren maar liefst 1000 euro waard. Joke en Steve waren het meest waard, maar liefst 2.500 euro! Daarvoor moesten ze wel 5 raadsels oplossen.

Lloyd en Kelly geraakten na 10 minuten makkelijk uit hun graf. Kelly ontdekte al snel dat je met de eerste letters van iedere zin het woord ‘Pluim’ kon vormen. Volgens haar was het ‘easy-peasy‘. Na 25 minuten geraakten ook Pieter en Bahador uit hun graf. Ze moesten als tweede raadsel een sleuteltje zoeken, en dat lag letterlijk binnen handbereik, namelijk in hun zaklamp. De overige kandidaten zaten allemaal al bij de derde stap, behalve Katrien en Pascale: zij bakten er niets van. Bij het derde raadsel kregen ze allemaal foto’s van bekende (oude) mensen met ieder een cijfer, daarvan waren er vijf bij die nog leven. Die vijf cijfers moesten ze gebruiken om in te geven in het slot. Bij het vierde raadsel kreeg de ene kandidaat een Bijbel en de andere een Ipod. Zo moesten ze de juiste link vinden. Na 40 minuten hadden Katrien en Pascale nog steeds geen enkel raadsel opgelost, maar waren Channy en Jeffrey wel klaar met hun 4 raadsels, maar om Joke en Steve te bevrijden moesten ze een telefoonnummer vormen door het juiste cijfer dat achter het begrafenisliedje stond, dat iedere kandidaat vooraf had aangegeven, op de juiste plaats in het telefoonnummer te zetten. Om Joke en Steve te bellen hadden ze ook nog de nummers van Katrien en Pascale nodig. Hun cijfers stonden achter de kruisjes, maar als ze die weghaalden, ging de €750 die Katrien en Pascale konden verdienen niet in de pot als ze het zouden halen. Daar hadden ze uiteindelijk voor gekozen en ze belden Joke en Steve. Zij hadden de code voor de kist met materiaal, maar als ze Joke en Steve uiteindelijk wilden opgraven, bleek dat zij 500m verderop liggen! Ze kregen een kaart mee om hun te gaan zoeken. Helaas vonden de kandidaten Joke & Steve net buiten de tijd. Daarom verdienden ze in totaal €1.750 voor deze opdracht. De twist dat Joke en Steve verderop lagen, vond ik fantastisch!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Hof

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe De Mol afgelopen seizoenen begon
« Reactie #23 Gepost op: 6-03-2020, 19:44:11 »
Die twist was inderdaad geniaal! Zagen jullie dat aan komen? Ik in ieder geval niet.
Vond het ook mooi dat de mol vooraf had bepaalt wie in welke kist lag. Dat het dus niet willekeurig was gebeurd en dat het speuren meteen kon beginnen.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Hoe De Mol afgelopen seizoenen begon
« Reactie #24 Gepost op: 7-03-2020, 01:23:04 »
2019 // Er is nog geen Mol gekozen



Deze opening ligt ons nog het beste in ons geheugen en het was ook een heel straffe twist: er was nog geen Mol gekozen!

De kandidaten kregen na hun vlucht niet veel tijd om uit te rusten. Op een verlaten bouwterrein lag al meteen de eerste opdracht, die al meteen 5.000 euro kon opleveren, op hun te wachten. De opdracht werd met duo’s gespeeld en om de beurt zou ieder duo naar boven worden getakeld om een bungeesprong te maken. Ze konden geld verdienen als één iemand van hun zou springen. Wie er zou springen en hoeveel die sprong waard was, dat werd bepaald door iemand anders en hoe goed diegene kon jongleren. Er werd van iedere kandidaat uit een duo 2 balletjes in een zakje gedaan en uit dat zakje haalde Gilles blind 3 balletjes uit. Met die drie balletjes moest een andere kandidaat jongleren. Het balletje dat als eerste de grond raakte, besliste wie van de twee moest springen. De kandidaten mochten zelf beslissen wie van de anderen zou jongleren. De kandidaat die jongleerde kon geld verdienen voor de pot. Om de 6 seconden kwam er 100 euro bij tot maximaal 500 euro. Dat geld werd wel pas verdiend als de juiste kandidaat sprong. Het duo kon zien wie dat was door de groene en rode lichten. Op het luchtkussen dat beneden lag, stond een onvolledige zin. Bij elke sprong konden de kandidaten letters verdienen om de zin aan te vullen. Als ze erin slaagden om de zin te vervolledigen, dan werd het bedrag dat ze zouden verdienen verdubbeld.

Voor Martijn en Axel jongleerde Bruno. Hij liet het balletje van Axel vallen bij 200 euro. Zijn licht veranderde van rood naar groen en hij had 20 seconden om te springen. Axel besloot niet te springen, dus de tussenstand bleef staan op 0 euro. Joeri mocht jongleren voor Kaat en Ingrid. Hij jongleerde niet goed en daardoor viel bij 100 euro het balletje van Ingrid op de grond. Ingrid gaf vooraf al aan dat ze niet graag springt (en loopt) en dus besloot ze om niet te springen, ondanks dat Kaat haar nog probeerde te overhalen. Opnieuw werd er geen geld verdiend voor de pot. Daarna was het de beurt aan Joeri en Bruno. Zij kozen Martijn als jongleur en hij jongleerde 500 euro bij elkaar en liet het balletje van Joeri vallen. Hij sprong en keek goed naar het luchtkussen om de letters te onthouden. Het volgende duo is Elisabet en Bas. Zij kozen Liesbeth als jongleur en dat ging alles behalve goed. De balletjes vielen al meteen op de grond, maar het eerste balletje dat op de grond viel was er één met de foto van Bas op. Eerst leek hij niet te springen, maar opeens sprong hij! Met enkele nieuwe letters op het luchtkussen, kon hij Joeri helpen met het vormen van de juiste zin.  Het laatste duo, Liesbeth en Eva, konden nog letters verzamelen en geld verdienen voor de pot. Hun lot lag in de handen van Kaat. Zij jongleerde 500 bij elkaar en liet het balletje van Liesbeth vallen. Ook zij sprong en zo konden ze de juiste zin vormen: er is nog geen Mol gekozen! Het bedrag werd verdubbeld en zo verdienden ze 2.000 euro voor de pot, maar dat was ook niet zo moeilijk zonder Mol. Maar dat er geen Mol was, daar werd meteen verandering in gebracht.

Ze gingen een verlaten gebouw binnen en daar moesten ze allemaal achter een scherm gaan zitten. Om de beurt zou iedere kandidaat een persoonlijke boodschap te zien krijgen op het scherm. Drie kandidaten kregen ‘Jij wordt de Mol misschien’, maar de rest kreeg ‘Jij wordt de Mol niet’ te zien. Nadat iedere kandidaat de persoonlijke boodschap had gelezen, werden ze allemaal ondervraagd door Gilles De Coster. Op basis daarvan zou de productie dan een Mol kiezen en degene die ze kozen was Elisabet, ondanks dat ze voor het vertrek een voorkeur hadden op Bruno.


Voilà, dat was het dan! Hopelijk vonden jullie dit leuk en als zoiets voor herhaling vatbaar is, maar dan over een ander onderwerp, mag je dat altijd laten weten!
Morgen begint het nieuwe seizoen. Ik wens iedereen veel succes met het vinden van De Mol!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Hoe De Mol afgelopen seizoenen begon
« Reactie #25 Gepost op: 7-03-2020, 09:37:00 »
Super leuk Vermoljoen!!!

Ik ben verliefd op de Mol vanaf het eerste uur. Wat een gave openingen waren dit stuk voor stuk... en daarna ging het gewoon verder met gave dingen. Zoals het hangen aan de brug, ook fantastisch, en de verf bom, wow. Nu al zin in deze serie!!
Meer L

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Hoe De Mol afgelopen seizoenen begon
« Reactie #26 Gepost op: 7-03-2020, 19:11:32 »
Heel tof overzicht zo! Die eerste aflevering is altijd zo leuk en zet alles op scherp. Je weet gelijk dat het weer begonnen is :D

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe De Mol afgelopen seizoenen begon
« Reactie #27 Gepost op: 8-03-2020, 12:54:54 »
Dat levend begraven was echt geniaal  ::bravo:: ::bravo:: Elke opening tot nu toe was geweldig. Ik kan niet wachten.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe De Mol afgelopen seizoenen begon
« Reactie #28 Gepost op: 8-03-2020, 15:52:16 »
De druknoppen en het levend begraven vond ik de gaafste openingen. Pagina 1 ben ik snel voorbij seizoen 1 t/m 3 gescrolld want die moet ik nog zien :-X
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Hoe De Mol afgelopen seizoenen begon
« Reactie #29 Gepost op: 8-03-2020, 16:05:38 »
Ik zal als ik nog eens zoiets doe spoiler-tags gebruiken.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe De Mol afgelopen seizoenen begon
« Reactie #30 Gepost op: 8-03-2020, 16:10:59 »
Ik zal als ik nog eens zoiets doe spoiler-tags gebruiken.

Oh maar zo bedoelde ik mijn vorige post niet. Ik ben bij WIDM kijker van het eerste uur, maar bij DM pas vanaf seizoen 4. En om dus de openingsopdrachten nieuw in te gaan van de eerste drie seizoenen ben ik snel aan die posten voorbij gescrolld.

Ik vind het juist mooi om zo alle seizoenen voorbij te zien komen.  ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Hoe De Mol afgelopen seizoenen begon
« Reactie #31 Gepost op: 8-03-2020, 16:24:25 »
Ik weet dat je het niet gemeen bedoelde, maar ik dacht opeens bij mezelf dat het in spoilertags zetten makkelijker is voor degenen die datgene nog niet hebben gezien.

 
bedankt  ::bravo::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::