Poll

Wie is de Mol?

Alina
74 (44.3%)
Bart
38 (22.8%)
Jolien
55 (32.9%)

Totaal aantal stemmen: 166

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 64413 keer)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #220 Gepost op: 29-03-2020, 22:55:14 »
Salim :)
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #221 Gepost op: 29-03-2020, 22:57:52 »
All-in op Alina ::bravo::
...óf niet!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #222 Gepost op: 29-03-2020, 23:06:31 »
Ik ga toch echt weer terug naar Dorien. Zat in elke sleutelpositie deze aflevering.
Frankje Lapi

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #223 Gepost op: 29-03-2020, 23:09:22 »
Ik heb geen idee en dat maakt ook helemaal niet uit, want alleen de afleveringen zelf zijn al super leuk om te kijken. ::bravo::
🜃

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #224 Gepost op: 29-03-2020, 23:11:14 »
In het midden van deze aflevering: Christian kan het eeecht niet zijn.
Na de aflevering: Het is misschien wel Christian.  ::rofl::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #225 Gepost op: 29-03-2020, 23:11:48 »
Nog steeds Jolien

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #226 Gepost op: 29-03-2020, 23:21:42 »
Ik heb deze aflevering iedereen afgestreept.

 ::zwaai::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #227 Gepost op: 29-03-2020, 23:22:56 »
Mijn eerste indruk (na de aflevering 1 keer gezien te hebben) is juist dat Jolien, die ik eerst wel verdacht, niet de mol is.
Wat was haar molactie deze aflevering? Bij die laatste opdracht deed ze heel hard haar best om geen informatie los te laten, waardoor Salim en Dorien haar op een gegeven moment niet eens meer naar voren riepen... Dit wil je toch als mol niet? De mol zat hier of bij de volksvertegenwoordigers, of de mol is ingegaan op de deal die Salim en Dorien voorstelden. Zeker nadat er in de vorige opdracht al een hele hoop geld verdiend was en de mol in het dagboek van de mol hier duidelijk van baalde... En Gilles zei toen nog tegen de mol: 'Maak je geen zorgen, je weet wat er komen gaat.' Daarmee doelde Gilles dus op deze opdracht. Ik kan me dus niet voorstellen dat de mol hier niet eens geprobeerd heeft te mollen.
Edit: ik ga er hierbij natuurlijk wel vanuit dat de mol, mits de mol geen volksvertegenwoordiger was, wist of Salim en Dorien voor het geld gingen of niet. Anders is het lastig om te kunnen mollen...

Bart vond ik deze aflevering weer verdachter. Hij zat in een sleutelpositie in het restaurant, wilde daar veel bestellen, miste de kappertjes in het drankje, hoorde de telefoon niet afgaan en wilde wel een deal sluiten met Dorien en Salim.. maar hij wilde dan wel als enige geen volksvertegenwoordiger zijn, wat onmols is (verder brengt hij wel erg veel geld binnen en zijn verdachte acties liggen er soms wel erg dik bovenop).

Salim is verdacht omdat hij uiteindelijk volksvertegenwoordiger werd, voor de pasvragen wilde gaan en omdat hij samen met Dorien Christian en Bart zo ver kreeg om de naam van degene die niet gesprongen was te delen.

Ik vind het lastig om een keuze te maken want ik vind dat iedereen molse en onmolse dingen doet. Voor nu ga ik voor Salim.
« Laatst bewerkt op: 29-03-2020, 23:26:03 door Saskiaax95 »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #228 Gepost op: 29-03-2020, 23:27:08 »
Mijn eerste indruk (na de aflevering 1 keer gezien te hebben) is juist dat Jolien, die ik eerst wel verdacht, niet de mol is.
Wat was haar molactie deze aflevering? Bij die laatste opdracht deed ze heel hard haar best om geen informatie los te laten, waardoor Salim en Dorien haar op een gegeven moment niet eens meer naar voren riepen... Dit wil je toch als mol niet? De mol zat hier of bij de volksvertegenwoordigers, of de mol is ingegaan op de deal die Salim en Dorien voorstelden. Zeker nadat er in de vorige opdracht al een hele hoop geld verdiend was en de mol in het dagboek van de mol hier duidelijk van baalde... En Gilles zei toen nog tegen de mol: 'Maak je geen zorgen, je weet wat er komen gaat.' Daarmee doelde Gilles dus op deze opdracht. Ik kan me dus niet voorstellen dat de mol hier niet eens geprobeerd heeft te mollen.


Waarom moet je dan iets doen als de mol wist dat er geen geld te verdienen was?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #229 Gepost op: 29-03-2020, 23:28:44 »
Ja vroeg ik me ook af. De mol kon hier ff achterover leunen juist. De kandidaat uithangen en gefrustreerd reageren naar anderen die deals sloten

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #230 Gepost op: 29-03-2020, 23:31:37 »
Waarom moet je dan iets doen als de mol wist dat er geen geld te verdienen was?

Fair point. Maar dan nog heb ik geen molactie van haar gezien in de hele aflevering (kan zijn dat ik wat gemist heb hoor)... en ze deed in de vorige afleveringen naast molse dingen ook (soms heel erge) onmolse dingen. Verder vallen haar spontane reacties me ook steeds meer op. Als die geacteerd zijn, dan is dat knap, maar op mij komen die reacties over alsof ze een enthousiaste kandidaat is zonder voorkennis. Net als de reacties van Alina eigenlijk.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #231 Gepost op: 29-03-2020, 23:33:57 »
Fair point. Maar dan nog heb ik geen molactie van haar gezien in de hele aflevering (kan zijn dat ik wat gemist heb hoor)... en ze deed in de vorige afleveringen naast molse dingen ook (soms heel erge) onmolse dingen. Verder vallen haar spontane reacties me ook steeds meer op. Als die geacteerd zijn, dan is dat knap, maar op mij komen die reacties over alsof ze een enthousiaste kandidaat is zonder voorkennis. Net als de reacties van Alina eigenlijk.

Toch denk ik dat een van beide dames de mol moet zijn. Salim mss ook nog, maar die durf ik dan uitsluiten doordat Gilles info gaf die voor de mol bestemd was aan de 5 kandidaten die mochten skydiven.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #232 Gepost op: 29-03-2020, 23:34:01 »
Ja vroeg ik me ook af. De mol kon hier ff achterover leunen juist. De kandidaat uithangen en gefrustreerd reageren naar anderen die deals sloten

Inderdaad. De Mol stond hier deels buitenspel (als het niet Dorien of Salim is) vanaf het moment dat er niet meer voor geld gespeeld werd. Deels, want je kan je als Mol wel nog ten doel stellen om de sfeer zo grimmig mogelijk te maken terwijl je zelf je handen in onschuld wast. Iets wat Jolien lijkt te proberen met haar sneer naar Bart.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #233 Gepost op: 29-03-2020, 23:35:12 »
Dan zou de Mol hebben geanticipeerd in het dagboek, dat de kandidaten de volgende dag zeker alles overhoop zouden halen zodat 4000€ uit de pot bleef zonder dat de Mol daar iets voor zou doen? De Mol baalde juist, zo hard zijn/haar best doen, zoveel geld in de pot, ik interpreteer dat als 'morgen ga ik nog harder mijn best doen en zorgen dat alles door elkaar wordt geschud. Wat ook lukte, niet door een passieve Mol wat mij betreft. Jolien gaf mij in afl.1 ook molvibes, maar ik weet ondertussen niet meer waarom. Haar uitval naar Bart toe leek mij puur en echt; opgebouwde frustratie.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #234 Gepost op: 29-03-2020, 23:36:40 »
Waarom moet je dan iets doen als de mol wist dat er geen geld te verdienen was?
Het was echt de bedoeling om onrust te creëren tijdens deze opdracht. Als mol moet je onopvallend proberen hier om iedereen tegen elkaar op te zetten. Het sluiten van een deal is daarbij een slimme actie.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #235 Gepost op: 29-03-2020, 23:38:59 »
Het was echt de bedoeling om onrust te creëren tijdens deze opdracht. Als mol moet je onopvallend proberen hier om iedereen tegen elkaar op te zetten. Het sluiten van een deal is daarbij een slimme actie.

Christian vind ik dan niet echt onrust creëren. Bart wel, maarja Bart is Bart. Die man is gemaakt om wat te stoken  ::rofl::

Jolien reageert dan erg geprikkeld en Alina en Laure dan ook een kleine poging. Ik vind het niet meteen verdacht dat je gaat onderhandelen.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #236 Gepost op: 30-03-2020, 00:06:05 »
Bart  :D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #237 Gepost op: 30-03-2020, 00:09:54 »
Toch denk ik dat een van beide dames de mol moet zijn. Salim mss ook nog, maar die durf ik dan uitsluiten doordat Gilles info gaf die voor de mol bestemd was aan de 5 kandidaten die mochten skydiven.
Oh hmm ja ik lees net pas over dat Gilles blijkbaar 'zopas' zei toen hij de 5 kandidaten info gaf over de keuze die Salim en Dorien hebben gemaakt.
Ja, op zich is het niet gek om te denken dat de mol voet bij stuk heeft gehouden en dat de mol dan wel een van die 5 geweest zal zijn. Dan zal de mol dus inderdaad waarschijnlijk Alina of Jolien zijn.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #238 Gepost op: 30-03-2020, 00:58:34 »
Alina Jolien Alina Jolien

Ik twijfel steeds meer. Pfff ben bang dat ze beiden de finale gaan spelen ook  ::rofl::


Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #239 Gepost op: 30-03-2020, 01:01:30 »
Bart
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!