Poll

Wie is de Mol?

Alina
74 (44.3%)
Bart
38 (22.8%)
Jolien
55 (32.9%)

Totaal aantal stemmen: 166

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 64344 keer)

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #80 Gepost op: 11-03-2020, 19:58:28 »
Na de aflevering 4 keer te hebben bekeken, ga ik denk ik toch voor Laure.  Met name door gezichtsuitdrukkingen. In opdracht 1 was haar interactie met de mol natuurlijk gewoon leuk, maar hier is niet veel uit te halen. In opdracht 2 heeft ze wel wat goede antwoorden gegeven, maar kon hier ook niet superveel mollen. En in opdracht 3 was het tempo bij haar te laag om overtuigend van de aquaspeed te vallen.

Maar Salim kan ook nog heel goed. (of toch Els) Bart verdenk ik steeds minder, maar zou wel heel leuk zijn.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Bzada

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #81 Gepost op: 11-03-2020, 20:54:19 »
Voor mij springen Dorien en Christian er tot nu toe uit als mollen. Dorien heeft in alle opdrachten nog weinig nuttigs toegevoegd en is ook constant bezig geweest met vertragen en etc. Zou een typisch klungel mol zijn.  Christian is wat minder verdacht, omdat ik ervan uit ga dat je als mol er voor zorgt dat je te laat bent voor de groepsfoto, helemaal met al dat getreuzel van Dorien ervoor. Maar ik neem hem mee vanwege de vele fouten antwoorden en het zoals eerder benoemd niet navragen aan Dorien over de kano.

Bruno is ergens ook wel verdacht, zat erg te kloten met de band en het is ook erg onwaarschijnlijk dat iemand niet zichzelf met de kaarten verbind als je dit letterlijk bij je sollicitatie gesprek hebt gedaan.

Bart zie ik (nog) niet als mol, lijkt me eerder een kandidaat die kost wat kost wil winnen in plaats van een mol, maar is wel de moeite waard om in te gaten te houden.

Offline Bzada

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #82 Gepost op: 11-03-2020, 20:59:37 »
Ik ben nog niet erg bekend op het forum, dus excuses als het niet de bedoeling is om zulke topics te plaatsen.

Stel je voor dat jij in de redactie zit van de Mol. Op basis van de informatie/ beelden die we tot nu toe gezien hebben, wie zou jij dan naar voren schuiven om de positie van Mol te bekleden?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #83 Gepost op: 11-03-2020, 21:06:08 »
Misschien een wat denigrerende opmerking , maar is het mogelijk dat - ondanks dat ze zich aangemeld hebben als gezond verstand- de groep gedacht heeft dat Christian en Dorien misschien wel de minste “ overlevingskans” hadden bij de aqua extreme? 


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #84 Gepost op: 11-03-2020, 21:12:12 »
Ik ben nog niet erg bekend op het forum, dus excuses als het niet de bedoeling is om zulke topics te plaatsen.

Stel je voor dat jij in de redactie zit van de Mol. Op basis van de informatie/ beelden die we tot nu toe gezien hebben, wie zou jij dan naar voren schuiven om de positie van Mol te bekleden?

Welkom op het forum! Interessante vraag, maar ik verplaats 'm even want we kunnen er volgens mij ook in het topic [poll] Wie is de Mol? over nadenken.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #85 Gepost op: 11-03-2020, 21:49:21 »
Mooie vraag van bzada.

Mijn job in het mollicitatie comité

christian
Ik denk dat met reversed psychologie je hem prima als mol kan kiezen. Het volk zal het er te dik bovenop vinden liggen en dus kan het toch. Echter deze gast heeft zoveel mimiek dat ik vrees dat hij non verbaal teveel signalen zou geven die hem zouden verraden.

bruno
 Nee, te competitief zou zichzelf  in de weg zitten als hij iets moet mollen. Maar gezien hij vorig seizoen bij de laatste 30 zat, ziet de regie er wel iets in

Bart
Ook te competitief. En ook komt hij mij niet echt direct over als iemand die midden in de groep kan staan.

Salim
Multiculti element werkt altijd. Misschien iets te introvert om een echt goede mol te zijn. Vrijwel onzichtbaar in afl 1 bevestigt dit.

Dorien
Zij zou zeker een goede mol kunnen zijn en haar klunzigheid en slechte fysiek inzetten  om de mol te spelen. Echter dit Hebben we al een keer gehad.

Els
Op zicht de wat rustiger lerares . Al wel wat ervaring in het leven , gewend om met meer mensen tegelijk om te gaan. Ja zeker een mogelijke mol.

Jolien
Teveel flapuit, teveel mimiek. De kans dat zij zich onbewust in haar non verbaal verraadt, ligt levensgroot op de loer

Alina. Ook weer dat multiculti aspect als plus. Ondanks jeugdige leeftijd al veel meegemaakt  . Zou dat prima kunnen doen.

laure
. Goh als ik die op mollicitatie zou zien zou het direct een kans maken, maar ik vrees dar ze wat tegenslaat in een groep. Ook de afwachtende , bijna onzichtbare plek in aflevering 1 bevestigt dit voor mij.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2020, 21:51:50 door Tarbozan »

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #86 Gepost op: 11-03-2020, 22:48:28 »
Ik had nog geen stem uitgebracht omdat ik het nog echt niet wist. De verschillen zijn heel klein, en het pakte dan net uit op Jolien.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #87 Gepost op: 12-03-2020, 15:54:14 »
Het zou ook zomaar iemand kunnen zijn die we nog amper gezien hebben zoals Salim, Els of Laure.

Maar laat ik nu maar voor Jolien gaan (om genoemde redenen in haar topic). :)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #88 Gepost op: 12-03-2020, 18:13:45 »
Het zou ook zomaar iemand kunnen zijn die we nog amper gezien hebben zoals Salim, Els of Laure.

Maar laat ik nu maar voor Jolien gaan (om genoemde redenen in haar topic). :)

Hij staat niet bij mijn mollicitatie post, maar wel als voetnoot bij mijn aantekeningen. Heel afl 1 pot onder nul, dus geen job voor de mol? 

En in die beleving is de minder actieve houding van de drie die Heinz aangeeft zeker opvallend.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #89 Gepost op: 12-03-2020, 19:32:06 »
In deze zeer diverse groep denk ik dat jeugdige enthousiasme wel eens kan werken. Precies zoals Jolien zegt.
Voorlopig wijzig ik dat - na herbekijken - naar relatief jeugdig en iets meer bedachtzaam.
Salim dus.
Zelfs een beetje veel als mol kandidaat in beeld voor een eerste aflevering.
« Laatst bewerkt op: 12-03-2020, 19:50:49 door foxhunter »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #90 Gepost op: 12-03-2020, 22:21:31 »
Mijn hoofdverdachten:

1. Bart: bood het meeste voor de vrijstelling (€ 10200) maar deed de opdrachten goed (om vertrouwen te winnen?).
2. Dorien: zou hoogtevrees hebben maar parasailen was geen probleem voor haar! Gaf weinig goede antwoorden.
3. Bruno: bood ook veel voor de vrijstelling, kan zijn uitspraak van Salim voorkennis zijn?
« Laatst bewerkt op: 30-03-2020, 16:27:20 door Luc »

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #91 Gepost op: 12-03-2020, 22:45:38 »
Mijn verdenkingen schieten nog alle kanten op, maar Els komt ook verdacht op mij over
Bij het vinden van de plaats namen kwam ze niet met bruikbare suggesties
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #92 Gepost op: 13-03-2020, 09:12:59 »
Na aflevering 1 ziet mijn rijtje er zo uit:
Alina heeft als fanatieke kandidaat flinke minpunten gescoord. (-2)
Ook Dorien, Bart en Bruno een minnetje. (-1)
Laure is wel slim, maar geen mol. (0)
Christian is voorlopig een slimme kandidaat. (0)
Blijven over Salim, Joline, Els. (+1)


Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #93 Gepost op: 13-03-2020, 16:28:32 »
Ik verdenk in eerste instantie vooral Jolien en Christian.
Jolien wordt door de groep waarschijnlijk te snel weggezet als naief en flapuiterig, waardoor ze onderschat gaat worden als mogelijke mol.
Christian schat ik echt slimmer dan wat hij in die paraglider liet zien en hij was wel een held door net op tijd op de foto te gaan, terwijl hij als laatste wilde abseilen.

Ik ga nu voor Christian, vanwege het simpele feit dat ze allemaal in een soort monnikskledij waren gehuld, wat toch ook wel iets te betekenen kan hebben.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #94 Gepost op: 13-03-2020, 16:48:10 »
Hoofdverdachte op dit moment :Christian.
Bracht de opdracht op gang door om hulp te roepen, sloot af door als laatste te gaan abseilen maar had tussendoor geen bijdrage aan het oplossen van de raadsels. Ondanks zijn goede algemene kennis wist hij ook niets over het oriëntatieraadsel en kwam pas laat met zijn lidmaatschap van de studentenvereniging.

Manoeuvreerde zichzelf in een handige positie bij het klok luiden, gaf Dorien de schuld van het niet spotten van Bart maar had zelf de meeste vragen fout. ( en heeel veel lol als het tempo van de speedboot omhoog ging ;D )

Door net zoals Gilles  0 euro te bieden voor de vrijstelling valt hij niet als enige op.
« Laatst bewerkt op: 13-03-2020, 16:55:15 door Moedermol »

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #95 Gepost op: 13-03-2020, 20:27:07 »
Ingewikkelde eerste aflevering om de Mol te ontdekken. Degenen die bij de eerste opdracht in Griekenland goed mee hebben gedaan zijn verdacht mijns inziens. Bart als De Mol ligt er te dik bovenop. Bruno die te opzichtig molt bij de eerste opdracht. Nee, dan zijn Salim, Laure en Els voor mij het meest verdacht op dit moment.
🜃

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #96 Gepost op: 13-03-2020, 21:06:32 »
Ik ga toch maar voor Dorien.
Maar op de voet gevolgd door Salim, Els, Laure en ook nog Bart.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #97 Gepost op: 14-03-2020, 00:59:47 »
Laure.
 Rustig, op de achtergrond, maar haar lachje als reactie op de Mol tijdens het bieden op de vrijstelling viel me op. Zo'n - tegelijk besmuikt en geamuseerd- lachje heb ik vaker gezien bij mensen die meer weten dan ze willen laten blijken.




« Laatst bewerkt op: 14-03-2020, 01:02:51 door Marisa »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #98 Gepost op: 14-03-2020, 08:31:56 »
Bedoel je het lachje op het moment dat de Mol "jij stelt hier niet de vragen" riposteert? Dat vond ik een prachtig moment. Maar ja, als Laure zelf de Mol is hebben we er niks aan, dan kan dat lachje gevolgd zijn op heel iets anders en is het hele slimme montage.

Ik ben heel benieuwd om meer te zien van de tot nu toe wat stillere kandidaten in aflevering 2. Dat zal de verdenkingen flink doen veranderen.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #99 Gepost op: 14-03-2020, 09:44:58 »
Bart of Christian.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan