Poll

Wie is de Mol?

Alina
74 (44.3%)
Bart
38 (22.8%)
Jolien
55 (32.9%)

Totaal aantal stemmen: 166

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 64319 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #100 Gepost op: 15-03-2020, 14:04:12 »
Laat ik eens een Molprofiel opstellen. De Mol houdt zich deze aflevering nog wat gedeisd - want het is niet leuk als ze echt zo lang in het rood blijven staan - maar haalt al wel mollenstreken uit - want er moet iets te laten zien zijn in aflevering 9 en het zou niet eerlijk zijn tegenover de eerste afvaller.

De Mol valt deze aflevering niet af: Gilles.
De Mol biedt wat mij betreft in de middenmoot: Bart, Christian, en hoewel in mindere mate toch ook Bruno, Jolien voorlopig.
Dan zou ik zeggen dat de Mol bij de wateropdracht ofwel in de lucht hangt, ofwel zich van de band laat vallen als de snelheid hoog staat. Laure had zich wat mij betreft wel mogen laten afvallen. Salim ook, al schat ik hem sportiever in en molde hij mogelijk door weinig constructief mee te denken eenmaal op het eiland.

Houden we over: Alina, Els en Dorien.

Ik ben geneigd Dorien te kiezen vanwege de 'MOLD'-hint, maar deze is nog anders uit te leggen misschien. (Mensenkennis, Oriëntatie en Logisch denken waren sowieso gekozen als namen voor de deelopdrachten, dus voor hetzelfde geld zit de hint in locatie 4: het fototoestel ::hypocriet::) En dat Dorien gelijk tot twee keer toe luidop benadrukt dat ze onhandig is, ligt er misschien wat dik bovenop. Maar ja: ze heeft wel twee vette molacties op haar naam staan: lang doen over het abseilen en veel dingen niet weten als iemand met veel algemene kennis.

Alina en Els moet ik echt niet onderschatten merk ik ::vergroot:: Ik heb weinig op ze gelet deze aflevering en dat ligt er waarschijnlijk aan dat ik hun karakters minder vind matchen met eerdere mollen. Maar dat is juist misschien een reden waarom ze het heel goed kunnen zijn ::regenboog::

Maar aflevering 2 gaan we gewoon weer in met een open vizier op alle overgebleven kandidaten ::jaja::
...óf niet!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #101 Gepost op: 15-03-2020, 15:29:49 »
Ik ben te laat ingestapt om nog een tweede keer te kijken, maar ik houd het op Jolien. Ik vind de Torens van Hanoi een lastige puzzel, en ik vind het razend knap dat ze die (of een variant daarvan dan) na 2 minuten kijken oplost. Ik denk dat het de bedoeling van de Mol was om de groepsfoto te laten lukken. Mijn nr. 2 verdachte is Christian.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #102 Gepost op: 15-03-2020, 19:51:48 »
De stand voor aflevering 2 (straks een mooi plaatje, maar nu toch maar focussen op de aflevering):

Alina 7 (6.9%)
Bart 13 (12.9%)
Bruno 11 (10.9%)
Christian 7 (6.9%)
Dorien 25 (24.8%)
Els 10 (9.9%)
Jolien 11 (10.9%)
Laure 5 (5%)
Salim 12 (11.9%)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #103 Gepost op: 15-03-2020, 19:59:58 »
1. Alina - heeft nog geen duidelijk verdachte dingen gedaan, maar is voor mij wel overwegend verdachter dan de rest. Wanneer je verschillende criteria gaat bedenken over welke acties iemand onverdacht maken, zou je Alina nergens om kunnen afstrepen. Ik heb die punten ook al duidelijk geprobeerd te maken in haar kandidatentopic. Voor nu mijn mol :D

2. Laure - zoals Jolien al zei: Laure kán het zijn. Ze heeft eigenlijk nog geen mogelijkheid gehad tot mollen en dat heeft ze dan ook niet gedaan. De boot bereikte in haar rit namelijk geen hoogtepunt en ze kon ook moeilijk ontkennen dat de blindengeleidehond bij haar paste. Toch heeft ze die pokerface wel en denk ik dat ze zich later als een hele sterke mol kan ontwikkelen.

3. Els - bij mij gaat het belletje af als ik kijk naar haar gezichtsuitdrukkingen. Ook heeft zij bij de wateropdracht losgelaten op het makkelijkste moment. Bij de oriëntatieopdracht die ze deed gaf ze pas heel laat een goed antwoord, pas toen iedereen erbij was. Dat alles maakt dat ze in de top 3 staat.

4. Christian - hij is wat mij betreft iets verdacht door € 0 te bieden maar toch niet de speciale positie te krijgen in de opdracht. Hij gaf geen goede antwoorden bij de oriëntatie en eiste hij een plekje op om als laatste te abseilen en daarmee de held uit te hangen. Ook mocht hij de portofoon vasthouden bij de parasail en maakte daar goed gebruik van door veel verkeerde antwoorden te geven. Mijn gevoel zegt dat hij een slimme kandidaat is, maar ik kan deze verdachtheden niet helemaal ontkennen.

5. Jolien - was eerder deze week nog mijn mol, maar is nu toch de wensmol geworden. Too good to be true ;)

6. Salim - leek alleen verdacht toen hij de menselijke toren als idee opperde, maar daarmee kan je de opdracht niet laten mislukken, met zo’n onrealistisch idee, want er is natuurlijk niemand die dat idee gaat volgen.

7. Dorien - legt heel erg de nadruk erop dat ze onhandig is en hoogtevrees heeft. Ze heeft met Christian voor veel verkeerde antwoorden gezorgd. Dorien zou als mol misschien zijn vergeten dat je niet verdacht moet worden? Ze is voor mij nu veel te obvious.

8. Bart - lijkt me heel onlogisch om als mol ervoor te kiezen om nog eens € 2700 boven het hoogste bedrag te kiezen. Het lijkt me ergens ook niet dat de productie dat toe zou laten. Het is dan ook geen molactie, maar wel erg veel geld dat niet in de pot zit.

9. Bruno - zegt eerst letterlijk dat de kaarten bij hem kunnen horen, maar plaatst het niet bij zichzelf: nepmol. Ook had hij moeite met op het kussen achter de kajak te komen, en zelfs iedereen op het eiland kon het zien: nepmol.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #104 Gepost op: 15-03-2020, 22:48:27 »
11 mensen hadden het fout. De poll is gereset.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #105 Gepost op: 15-03-2020, 22:52:21 »
Ik ga voor Els, op de voet gevolgd door Christian en Dorien.
Frankje Lapi

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #106 Gepost op: 15-03-2020, 23:05:46 »
vorige week Dorien en Bruno

Die laatste wordt inmiddels heel onwaarschijnlijk.

Ik zet Els en Christiaan er bij op het lijstje.

Dorien niet veel gedaan vandaag. Behalve de boel vertragen op de trappen.
Blijf daar nog even bij.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline duon

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #107 Gepost op: 15-03-2020, 23:29:41 »
Ik neig naar Els en Dorien al vind ik het wel opvallen. Dorien was deze aflevering niet heel duidelijk maar ik vind haar reacties vaak vreemd. En dat zij zonder vaagheid zegt dat ze op Bruno zit terwijl hij eruit gaat, dat vind ik wel verdacht ergens.

Els: ging steeds onhandig staan met die stuiterbal. Glas laten vallen. Geen fantastische uitleg van het bruidspaar. Christian lijkt wel op Els te zitten en die kan weleens een goed idee hebben vanwege die eerste/tweede ontmoeting.

Bij het dagboek van de mol kun je natuurlijk niets meer met die “stem” (die lijkt nog wel meer verdraaid dan vorig seizoen) maar de manier van praten vind ik dan weer meer passen bij Dorien. (Overigens leuk dat ze dit weer doen!)

Ik wil nog geen tunnels in maar deze 2 houd ik wel in de gaten.
"She'd like to sing a song about the regenpipe"

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #108 Gepost op: 15-03-2020, 23:35:36 »
Pff bij de champagne heb je dus invloed op 2 opdrachten. Eerst dacht ik nog verdacht christian bij de champagnetoren, maar het is twee keer Els die hier de mist ingaat .

Els komt met stip op Mn verdachten lijstje.


Salim. Kleine steekjes om de groep te demotiveren
Dorien de onhandige , treuzelende mol. Het blijkt te werken
Els champagne en foto 2 vliegen in 1 klap
Bart, gelooft die nu
echt dat er een pijl op hem geschoten gaat worden?

Jolien, oogt wel steeds actief maar slaagt nooit in iets
Christian koopt hints die niet nodig waren.
Alina, staat op verkeerde positie voor de mol te zijn bij trappen.( dobbelen is geluk of pech , niet de invloed van de mol)
Laure, laat zich makkelijk meegaan bij hints kopen. Verkeerde taart.

8 alina. Een mol die als top vd piramide de bel luidt en op de trappen beslist over verdubbelen of niet . Ik geloof er niet in

7 Bart, wil te graag dat anderen hem verdenken, maar verliest zich in de gretigheid om proeven te doen slagen ( truffels)

6 Dorien, daler vd week, de onhandige treuzelende mol. Ondanks dat het lijkt te werken, zeg ik dat hebben we al gezien , dat doen ze niet nog een keer.

5 christian. Had makkelijk zijn lengte tegen hem kunnen laten werken en zo toren omgooien.

4 Salim. Nog steeds geloof ik dat hij het achterste van zijn tong niet laat zien. Wel steeds kleine opmerkingen om de groep te prikkelen.

3 Els. Van niks op 3 , champagne en foto erg vreemd doorgeven. Bal op de trappen komt toevallig tegen haar?

2 jolien.  Blijf een dubbel gevoel houden doet erg fanatiek, maar waarin slaagt ze nu.

1 laure. Blijft mysterieus , lijkt Soms te gniffelen en bewaakt de doos omdat ze niet wil dat iemand haar naam ziet?



Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #109 Gepost op: 16-03-2020, 00:58:25 »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #110 Gepost op: 16-03-2020, 00:59:12 »
Nog steeds Jolien met Salim op de 2e plek

Offline De Bolle

  • Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #111 Gepost op: 16-03-2020, 01:01:49 »
11 mensen hadden het fout. De poll is gereset.
Uhm... op zich hadden veel meer mensen het fout, alleen weten ze het nog niet  ;)
Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #112 Gepost op: 16-03-2020, 01:56:13 »
Uhm... op zich hadden veel meer mensen het fout, alleen weten ze het nog niet  ;)

Maar dat maakt mijn uitspraak niet fout. Er zijn zeker 11 mensen die het fout hadden. ;D

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #113 Gepost op: 16-03-2020, 01:59:21 »
Ik ga later nog wel een wat uitgebreidere post hier plaatsen, maar mijn eerste indruk na de aflevering een beetje verwerkt te hebben is dat Jolien de mol is.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #114 Gepost op: 16-03-2020, 07:53:25 »
Het is nu mogelijk om je stem te wijzigen.

Voorlopig vul ik weer Jolien in.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #115 Gepost op: 16-03-2020, 11:45:38 »
Ik laat Alina gaan en stem nu op Laure ::joehoe::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #116 Gepost op: 16-03-2020, 13:18:36 »
Alina en Els moet ik echt niet onderschatten merk ik ::vergroot:: Ik heb weinig op ze gelet deze aflevering en dat ligt er waarschijnlijk aan dat ik hun karakters minder vind matchen met eerdere mollen. Maar dat is juist misschien een reden waarom ze het heel goed kunnen zijn ::regenboog::
Alina of Els ::jaja::
...óf niet!

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #117 Gepost op: 16-03-2020, 13:47:18 »
Heb nog steeds geen goed idee, dus hulde dat er na afl 2 nog steeds niemand bijzonder opvalt. Mijn molpotentiëlen momenteel zijn:

1. Salim
2. Els
3. Alina
4. Jolien

Met slag om de arm voor Alina omdat Bruno op haar en Laure 'leek' te zitten.. Salim zat subtiel te stoken bij de Doos van Pandora, dat hij toch eigenlijk wel heel benieuwd was en graag zou kijken (maar het niet zou doen... jaja) en Els die juist heel nadrukkelijk níet wilde kijken en zich als doosbewaker naar voren duwde (had ze de doos wel opengemaakt als Jolien en Laure daar niet hadden gelegen?). Jolien zou gewoon erg leuk zijn, een slimme sociale en jonge mol

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #118 Gepost op: 16-03-2020, 14:10:49 »
Mogelijk: Christian - Salim - Alina

Heel misschien: Laure

Niet: Bart, Jolien, Dorien, Els

Offline Waaromisdemol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #119 Gepost op: 16-03-2020, 15:17:32 »
Ik ga voor Els. Ze beschrijft de foto's niet goed en gehaast. Ze laat een glas omvallen en laat een balletje tegen haar been aankomen.