1.
Alina - heeft nog geen duidelijk verdachte dingen gedaan, maar is voor mij wel overwegend verdachter dan de rest. Wanneer je verschillende criteria gaat bedenken over welke acties iemand onverdacht maken, zou je Alina nergens om kunnen afstrepen. Ik heb die punten ook al duidelijk geprobeerd te maken in haar kandidatentopic. Voor nu mijn mol
2.
Laure - zoals Jolien al zei: Laure kán het zijn. Ze heeft eigenlijk nog geen mogelijkheid gehad tot mollen en dat heeft ze dan ook niet gedaan. De boot bereikte in haar rit namelijk geen hoogtepunt en ze kon ook moeilijk ontkennen dat de blindengeleidehond bij haar paste. Toch heeft ze die pokerface wel en denk ik dat ze zich later als een hele sterke mol kan ontwikkelen.
3.
Els - bij mij gaat het belletje af als ik kijk naar haar gezichtsuitdrukkingen. Ook heeft zij bij de wateropdracht losgelaten op het makkelijkste moment. Bij de oriëntatieopdracht die ze deed gaf ze pas heel laat een goed antwoord, pas toen iedereen erbij was. Dat alles maakt dat ze in de top 3 staat.
4.
Christian - hij is wat mij betreft iets verdacht door € 0 te bieden maar toch niet de speciale positie te krijgen in de opdracht. Hij gaf geen goede antwoorden bij de oriëntatie en eiste hij een plekje op om als laatste te abseilen en daarmee de held uit te hangen. Ook mocht hij de portofoon vasthouden bij de parasail en maakte daar goed gebruik van door veel verkeerde antwoorden te geven. Mijn gevoel zegt dat hij een slimme kandidaat is, maar ik kan deze verdachtheden niet helemaal ontkennen.
5.
Jolien - was eerder deze week nog mijn mol, maar is nu toch de wensmol geworden. Too good to be true
6.
Salim - leek alleen verdacht toen hij de menselijke toren als idee opperde, maar daarmee kan je de opdracht niet laten mislukken, met zo’n onrealistisch idee, want er is natuurlijk niemand die dat idee gaat volgen.
7.
Dorien - legt heel erg de nadruk erop dat ze onhandig is en hoogtevrees heeft. Ze heeft met Christian voor veel verkeerde antwoorden gezorgd. Dorien zou als mol misschien zijn vergeten dat je niet verdacht moet worden? Ze is voor mij nu veel te obvious.
8.
Bart - lijkt me heel onlogisch om als mol ervoor te kiezen om nog eens € 2700 boven het hoogste bedrag te kiezen. Het lijkt me ergens ook niet dat de productie dat toe zou laten. Het is dan ook geen molactie, maar wel erg veel geld dat niet in de pot zit.
9.
Bruno - zegt eerst letterlijk dat de kaarten bij hem kunnen horen, maar plaatst het niet bij zichzelf: nepmol. Ook had hij moeite met op het kussen achter de kajak te komen, en zelfs iedereen op het eiland kon het zien: nepmol.