Auteur Topic: [kandidaat] Els  (gelezen 8837 keer)

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Els
« Reactie #20 Gepost op: 17-03-2020, 08:37:10 »
Mijn wens niet-mol

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Els
« Reactie #21 Gepost op: 17-03-2020, 08:39:46 »
Mijn wens niet-mol

Hoezo dat? Ik zou het wel leuk vinden een iets oudere Mol en ze zou het ook goed spelen want bij mij komt ze tot nog toe goed weg met de foutjes die ze maakt. Ik zie ze natuurlijk wel, maar echt verdenken doe ik Els nog niet.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Els
« Reactie #22 Gepost op: 17-03-2020, 08:40:38 »
Hoezo dat? Ik zou het wel leuk vinden een iets oudere Mol en ze zou het ook goed spelen want bij mij komt ze tot nog toe goed weg met de foutjes die ze maakt. Ik zie ze natuurlijk wel, maar echt verdenken doe ik Els nog niet.
Moeilijk uit te leggen, er zijn altijd van dit type kandidaten en ik hoop ergens altijd dat ze niet de mol zijn.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Els
« Reactie #23 Gepost op: 17-03-2020, 09:55:50 »
Ik heb dat niet bij Els, maar ken het gevoel . Ik heb daar een naar woord voor haat-mol en dat is bij mij dut jaar Dorien. Niet vanwege de persoon, maar gewoon omdat haar tactiek al zo vaak gebruikt is en het eerlijk gezegd stoort om steeds maar te horen dat ze zo onhandig is.


Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Els
« Reactie #24 Gepost op: 17-03-2020, 09:59:10 »
Ik hoop soms zo, net als velen, dat een bepaald persoon de Mol is, vanwege het unieke karakter, of de bijna-onmogelijkheid dat hij/zij het zou zijn, ik had dat dit seizoen ergens anders, terwijl ik wist dat het anders was. Ik moet nu maar eens niet in wensputten verdwijnen maar naar de feiten en hints kijken. Els nu mijn wensmol  :-X

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Els
« Reactie #25 Gepost op: 17-03-2020, 10:17:40 »
Ik heb dat niet bij Els, maar ken het gevoel . Ik heb daar een naar woord voor haat-mol en dat is bij mij dut jaar Dorien. Niet vanwege de persoon, maar gewoon omdat haar tactiek al zo vaak gebruikt is en het eerlijk gezegd stoort om steeds maar te horen dat ze zo onhandig is.

Het begrip "vreesmol" is misschien iets aardiger en is ook een mooie tegenhanger van "wensmol".

Overigens vind ik al die begrippen maar flauwekul en ga ik gewoon op zoek naar de enige echte Mol. (Waarbij ik natuurlijk wel weet dat je soms meer neigt naar degene waarvan je hoopt dat die het is.)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Els
« Reactie #26 Gepost op: 17-03-2020, 10:28:58 »
Ik streep haar best wel definitief af, op dit moment.

Als mol kan je in een opdracht mollen om het geld niet te verdienen. Maar soms zie je dat kandidaten iets verkeerd doen en daarna nog een keer iets verkeerd doen, waardoor de eerste molactie onnodig was geweest.

Ik heb twee recente voorbeelden van kandidaten die de mol niet bleken te zijn, maar wel een dubbele molactie uitvoerden.

Voorbeeld 1:
Spoiler: Wie is de Mol? 2019 (klik om te tonen/verbergen)
Voorbeeld 2:
Spoiler: De Mol 7 (klik om te tonen/verbergen)

In deze aflevering deed Els ook zo’n dubbele molactie.

Ze bouwt met Christian eerst een verkeerde toren van glazen. Ze moesten alle glazen gebruiken en 9 verdiepingen stapelen. De opdracht was dus niet gelukt. En op het laatst laat ze een glas vallen op de grond, waardoor de opdracht óók mislukt.

Als mol had ze dus
==> met het goede idee kunnen komen voor de toren, om op het eind een glas om te stoten;
==> niets kunnen zeggen over de verkeerde manier van stapelen, om er heel laat achter te komen dat ze niet genoeg tijd meer hadden om het opnieuw te doen.
Maar niet allebei.

Ik vond haar steeds verdachter worden, maar nu streep ik Els toch echt af van mijn lijstje ::tandpastasmiley::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Els
« Reactie #27 Gepost op: 17-03-2020, 10:32:45 »
Maar ook een Mol kan per ongeluk een glas omstoten.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Els
« Reactie #28 Gepost op: 17-03-2020, 10:37:04 »
Maar ook een Mol kan per ongeluk een glas omstoten.

Datzelfde geldt ook voor beide voorbeelden. Raken van een laser of parcours niet helemaal goed doen kan ook per ongeluk.
Els staat bij mij nog wel hoog op mijn verdachtenlijstje. Alleen niet zo hoog als die stapel glazen.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Els
« Reactie #29 Gepost op: 17-03-2020, 10:49:57 »
Mooi B&W, van die dubbele tegen elkaar wegstrepende acties

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Els
« Reactie #30 Gepost op: 17-03-2020, 11:57:49 »
En soms lukken bepaalde opdrachten gewoon niet ondanks de prima bedoelingen van de kandidaten.  Dus ja echt opdrachten die mislukken, zonder molactie  ::rofl::

De brommers in de mol 7 was zo’n super lastige opdracht, zeker vanwege de afweging haalbaarheid tov te winnen geldbedrag.  Zelfs Gilles had er achteraf heel veel problemen mee met dat parcours

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Els
« Reactie #31 Gepost op: 17-03-2020, 12:20:20 »
Dit riekt mij iets te veel naar al die "Dat zou de mol nooit doen!"-theorieën. Het nadeel ervan is dat ze er van uit gaan dat de mol altijd in een soort perfect storm opereert, maar vergeten dat de mol ontzettend afhankelijk is van het gedrag van de kandidaten (zie de Doos van Pandora). En het duo Toeval & Pech spelen ook een rol.
Woosie down?

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Els
« Reactie #32 Gepost op: 18-03-2020, 00:20:15 »
Ik zie in de poll dat Els hier best verdacht wordt, maar lees hier niet waarom. Ik ben daar nieuwsgierig naar  :)
Ma how, zeg!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Els
« Reactie #33 Gepost op: 18-03-2020, 00:35:54 »
Ongelukje Met het glas omstoten.
Trouwpaar op een vrij ongelukkige manier omschrijven, waardoor verkeerde taart mee gepakt wordt.
Door bal getroffen worden op de trappen.

Rare reactie op Christian ( of beter het gebrek aan reactie) bij afdoen blinddoek In meteora.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Els
« Reactie #34 Gepost op: 18-03-2020, 08:41:28 »
Omdat ik me niet 100% overtuigd voel van mijn eerste 2 verdachten Bart en Alina ga ik toch Els onder de loep nemen ook  ::vergroot::

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Els
« Reactie #35 Gepost op: 18-03-2020, 10:27:14 »
Ongelukje Met het glas omstoten.
Trouwpaar op een vrij ongelukkige manier omschrijven, waardoor verkeerde taart mee gepakt wordt.
Door bal getroffen worden op de trappen.

Rare reactie op Christian ( of beter het gebrek aan reactie) bij afdoen blinddoek In meteora.

Als aanvulling: omdat ze nog niks onverdachts/kandidaats heeft gedaan in mijn ogen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Els
« Reactie #36 Gepost op: 18-03-2020, 11:19:30 »
ik noem nog wat
  • "desnoods bij de doos gaan liggen om die te bewaken" > voorkomen dat haar naam gevonden wordt, plus alleen op een kamer slapen die nacht
  • als een van de laatsten van de aquaspeed afvallen en opgehaald moeten worden
  • gemiddeld hoog inzetten voor de vrijstelling

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Els
« Reactie #37 Gepost op: 18-03-2020, 11:29:36 »
ik noem nog wat
  • "desnoods bij de doos gaan liggen om die te bewaken" > voorkomen dat haar naam gevonden wordt, plus alleen op een kamer slapen die nacht
Haar gedrag bij de doos van Pandora vind ik juist haar grootste twijfelpunt als mol :-\\ Ze is heel stellig dat ze hem nooit zou openmaken. En dat terwijl we de Mol in zijn dagboek toch echt horen zeggen dat 'ie 'm 'desnoods zelf open wilde maken'.  Dat had Els na haar uitspraken echt niet meer kunnen doen zonder enorme verdenkingen op haar te laden.
« Laatst bewerkt op: 18-03-2020, 11:31:32 door Pac »
...óf niet!

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Els
« Reactie #38 Gepost op: 18-03-2020, 11:44:21 »
als de doos was geopend, hadden ze die video vast nooit getoond

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Els
« Reactie #39 Gepost op: 18-03-2020, 11:51:28 »
Haar gedrag bij de doos van Pandora vind ik juist haar grootste twijfelpunt als mol :-\\ Ze is heel stellig dat ze hem nooit zou openmaken. En dat terwijl we de Mol in zijn dagboek toch echt horen zeggen dat 'ie 'm 'desnoods zelf open wilde maken'.  Dat had Els na haar uitspraken echt niet meer kunnen doen zonder enorme verdenkingen op haar te laden.

Past prima in de dubbelrol. In de groep het een zeggen, als Mol het andere denken...